Nästa Battlefield 1-tillägg tar ett dopp i Nordsjön

Medlem
Skrivet av autograph:

När jag köper ett spel vill jag ju ha hela spelet, till ett normalt pris!
Även det som kommer senare. Det hör ju trots allt ändå ihop.
Annars känner jag mig lurad. Det är bland annat tex därför som jag (ännu) inte köpt BF1.
Har tröttnat på detta uppstyckande av spel de senaste åren.

Alltså du kan inte förvänta dig att "få" saker gratis, dessa saker som speltillverkarna fortsätter att släppa till spelen kostar oerhört mycket tid och pengar att producera, du tror väll inte att det poppar ut nya kartor eller spellägen helt automatiskt?
Personligen så har jag absolut inga problem med att lägga lite pengar på DLC som kommer i efterhand, tvärtom för det blir en förlängning av det spel som jag redan har och det visar att det finns ett fortsatt stöd för nämnda spel.

DLC är som sagt valfritt och om någon stör sig på dom så lägg inga pengar på dom då och fortsätt spela grundspelet, det är inte svårare än så.

(Nu snackar jag bara om PC spel och inte konsollspel)

Medlem

@Banjo:

Jag tycker det är kul att de delar upp det. Tänk BF1 bara. Idag så krämas alla spelare in på en eller två banor och spelar dem till fullo. Lagom till folk har tröttnat så släpper de nya banor.
När alla är släppta ser man rätt enkelt vilka gamemods och banor folk föredrar. Och där med så dör vissa banor och mods ut med tiden. Det hade hänt med en gång om man släppt allt direkt.
Och att spelet kostar 1000kr i slutändan.. ja vi lever i 2017.. att begära ett fullt spel för 350 spänn är att leva i dåtid och att vara snål.
För övrigt så är det 350 kronors tänket som även trycker företagen till att komma på nya marknadsmodeller för att tjäna pengar.

Medlem

Nä, nu har jag tröttnat på att bli lurad att hela tiden köpa grisar i säckar, flera gånger, nuförtiden.
Nej. Jag förväntar mig inte att "få" saker jag köpt gratis. Jag förväntar mig att få hela produkten som jag betalat för!

Jag förbokade och köpte Project Cars 2, Limited Edition, för 449 kr.
Nyligen köpte jag även Project CARS 2 - Season Pass. Summa: 29,99€.

Nej, jag var inte tvingad till att köpa det. Men jag vill ju ha åtkomst till hela spelet!
Nä, nu har jag tröttnat på den här mjölkningen, så nu skiter jag i det här!


signatur

autograph

12
Skriv svar