Switch uppdaterad – flytta saves, spela in video, dela

Robot
Switch uppdaterad – flytta saves, spela in video, dela
Medlem

Värdelöst att spela in videofunktionen endast funka på spel som implimenterar funktionen. Tycker nintendo gör halvdana försök på funktioner. Känns snålt. Max 30 sekunder inspelning med.. löjligt! Hade klarat mig bra utan halvfärdiga funktioner! Likadant appen för voicechatt som bara funkar på splatoon 2... Sen tycker jag switch har avsaknad av invite-funktioner för online lobby(likt steam), avsaknad av mappar för sina spel för kategorisera osv osv. Nintendo borde anstränga sig mer.. Visst konsolen säljer men de anstränger sig knappast. Hur mycket jag än gillar konceptet av hybridkonsolen och vissa spel till den kan jag inget annat än avsky dess funktionsfattiga os

Redaktör
Medlem

Att det går så bra som det gör för Switch med tanke på hur vingklippt den är när det gäller extrafunktioner... Jag tänker förutom detta även på typ eShop (under 2018!) och på alla streamingtjänster som inte finns. Switch är sämre än Wii U på många punkter när det gäller detta.

Dyr är den också. Det måste man tillstå. 3500 kr tycker jag är dyrt. (Om man inflationsjusterar och tar hänsyn till kemikalieskatten blir det kanske inte lika farligt) Och då bör man helst köpa till en "riktig" gamepad också för att få ut allt från konsolen när man spelar hemma. Spaken är rätt liten, knapparna också. Det saknas en vanlig d-pad. Plus att jag hört att man behöver köpa till mer minne om man vill ladda ner spel till konsolen, och det vill man kanske om man använder den på resande fot. Själv kan jag nog nöja mig med att ta med mig de små spelkorten i en liten låda. Lite old school.

Men, spelutbudet och hybridfunktionen räcker väl. Spelen är ju ändå det viktigaste. För mig som redan har Wii U så blir Switch inte lika oumbärlig. Men om man inte har Wii U och vill spela Zelda så...

Och Super Mario Odyssey är ju snart här och ser mycket lovande ut.

Men två flugor gör ingen Nintendo-sommar.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Att det går så bra som det gör för Switch med tanke på hur vingklippt den är när det gäller extrafunktioner... Jag tänker förutom detta även på typ eShop (under 2018!) och på alla streamingtjänster som inte finns. Switch är sämre än Wii U på många punkter när det gäller detta.

Dyr är den också. Det måste man tillstå. 3500 kr tycker jag är dyrt. (Om man inflationsjusterar och tar hänsyn till kemikalieskatten blir det kanske inte lika farligt) Och då bör man helst köpa till en "riktig" gamepad också för att få ut allt från konsolen när man spelar hemma. Spaken är rätt liten, knapparna också. Det saknas en vanlig d-pad. Plus att jag hört att man behöver köpa till mer minne om man vill ladda ner spel till konsolen, och det vill man kanske om man använder den på resande fot. Själv kan jag nog nöja mig med att ta med mig de små spelkorten i en liten låda. Lite old school.

Men, spelutbudet och hybridfunktionen räcker väl. Spelen är ju ändå det viktigaste. För mig som redan har Wii U så blir Switch inte lika oumbärlig. Men om man inte har Wii U och vill spela Zelda så...

Och Super Mario Odyssey är ju snart här och ser mycket lovande ut.

Men två flugor gör ingen Nintendo-sommar.

Ja, fast nä. 3500 är ju lite högt räknat. Då och då går den ner mot 3000 och nyligen sålde Clas Ohlson den för ca 2800 om jag minns rätt. Jag kan tänka mig att den går ner till de priserna i samband med jul och black friday. Men jag håller med, det är ingen billig konsol, speciellt kontrollers och annan kringutrustning.

Men de verkar ju fortfarande faila angående sparfilerna? Jag vill ju kunna göra en backup och lägga på väl valt ställe, inte överföra mellan två fysiskt närvarande konsoler? Snark!

Medlem

Låter värdelöst att man inte kan kopiera och göra egna backupper.

Medlem

Fun Fact: Man kan nu använda Trådlösa USB Headset (notera, EJ Bluetooth, utan USB) och det fungerar fint hatar dock fortfarande att Nintendo har en allt för låg volym när man kopplar in ett headset, jag förstår varför de gör det, men samtidigt så ge oss ett val att gå över deras "säkerhets gräns".

Fun Fact2: 8Bitdo Controllers fungerar inte nu, spelar inte så stor roll här då jag upplevde att min var lite buggig, kanske 8Bitdo släpper en mer stabil update nästa gång

1
Skriv svar