Gaming ses av dubbelt så många som USA:s hela befolkning

Robot
Gaming ses av dubbelt så många som USA:s hela befolkning

Många gånger större än Netflix, HBO och de andra.

#gaming


Medlem

"Rapportern fastlsår"

Någon som vill skynda sig hem till fredagsmyset?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När jag började titta på e-sport runt 2004/2005 och blev allt mer intresserad av den världen så var det gigantiskt i mina ögon rent tittar/intressemässigt. Men det är inget jämfört med idag, av någon anledningen känns det mindre idag, kanske för att man blivit så "van"?

Redaktör
Skrivet av Dunder:

"Rapportern fastlsår"

Någon som vill skynda sig hem till fredagsmyset?

Det kan redan ha börjat. *hick*


signatur
Medlem

Jag gillar frågan om man kollar på gaming på en gaming news site

Men alltid rolgit att få en siffra på folk som är gamers som inte kollar på gaming

Medlem

Kollade jättemycket på tiden när PewDiePie och Tobuscus höll på som bäst med Happy Wheels och Slenderman. Härliga tider.
Nu spelar jag mest. Också härliga tider.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

Vet inte vad "kollar gaming" innebär men jag spelar spel, jag läser på spelforum/sajter/reddits, jag kollar på gameplay/reviews/previews av spel på Youtube.
Kollar jag på streams? Nej aldrig! Jag är ännu inte så lat att jag måste låta andra spela spelen åt mig

Medlem

Där jämförelsen med Netflix, HBO osv faller är ju i att dom kostar pengar (ca 100kr per månad). Så så stor i truten kanske vi inte ska bli riktigt än.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

spelar knappt spel längre personligen. Gillar att titta på streams eller YouTube. Spelar jag själv blir jag uttråkad ganska så snabbt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Började kolla på gaming sedan 2003 via HLTV counter-strike 1.5/1.6 det var tider det och kollar ännu mer specielt starcraft 2.

Medlem

med tanke på vilken hjärndöd zombie man måste vara för att sitta och kolla tv istället så är jag inte förvånad. den skiten är reserverad för 50plussare.


signatur

//monster

Medlem

Tycker det är lika hjärndött dock att glo på när andra spelar, kvittar om det är traditionell sport som e-sport. Är hellre den som spelar själv än glor på andra som spelar... Men men, om så många gillar det så kul för dem :). Ingen som vill glo på när jag spelar spel så.....

Medlem

Kollar inte på e-sport då jag tycker det är tråkigt. Däremot kollar jag YouTube för att kolla in gameplay på nya o kommande spel. Eller om jag fastnat i ett spel så kan det användas som en playthrough video hjälpreda.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nämndes lite kort i FF, där from frågade varför kolla när andra spelar: är väl samma som med fotboll. Inte alla som har möjlighet, råd eller skillsen. Eller så är man trött och bara vill slöa. Eller så kollar man för att se vad bättre spelare gör så att man lär sig något. Finns säkert många flera anledningar till.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kanske är ute och cyklar, men att man når 665 miljoner tittare är väl inte samma sak som alla dessa kollar?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag spelar spel och tittar på film. Den dagen man kan spela med i en film kommer jag att titta på spel.

KoP
Medlem

Kolla på när andra spelar då man kan spela själv? Pff.. varför? Ok enda gången man gjorde det var ju när man var liten å hade polarna hemma hos en och man turades om att spela.

Medlem

@KoP: Antar det är samma sak som tex fotboll varför kolla på fotboll när man kan spela själv

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cybersoul:

@KoP: Antar det är samma sak som tex fotboll varför kolla på fotboll när man kan spela själv

Det är väl något enklare att dra igång ett dataspel hemma en tisdagkväll i januari än det är att dra ihop 22 fotbollsspelare, boka plan och domare? För att inte nämna fysiska begränsningar. Icke jämförbart.


signatur

Jump in.

Medlem

Knappt Athene räknas som gaming, men han var sjukt rolig i sina glans dagar.
Kollade mycket wow i vanilla för att det var roligare att kröka än att grinda mats, ingenting jag direkt ångrar nu.

Inaktiv

Började kolla WoW-matcher via HLTV i början av 2001 och sen dess har gaming varit en hörnpelare i mitt liv. Även fast jag inte spelar så mycket data som jag gick i min ungdomens dagar så händer det ändå att jag avnjuter dess frukt än idag från tillfälle till fälle.

Medlem

Skulle behöva lite hjälp med terminologi. Jag "kollar nästan aldrig på nåt", aldrig tv, sällan film, nån gång dokumentärer på internet. Men det jag oftast kollar på i rörlig bild-väg är tv-spelande (i form av speedruns som jag ser i efterhand). Vad fan ska man säga till folk som man inte har tid att förklara för, om man får frågan vad man gillar att kolla på?

Förut hade man ju bara alternativen "jag kollar på film" eller "jag kollar på tv". Men vad ska man kalla en mixed bag som består till större delen av tv-spelssekvenser men också lite dokumentärer och allehanda klipp? Jag får ont i magen om någon frågar mig vad jag brukar kolla på, om det är någon vars referensramar inte riktigt tillåter att man snabbt svarar med ett par interna termer. Jag kollar på grejs? Youtube hade kunnat vara ett skönt svar, men det är ju andra sidor också.

Medlem

Minns tiden då man kunde ha i en spelsession i timmar, utan några som helst ansvar för andra en sig själv att ta hand om. Torsk blev jag på Fallout 3, så mycket tid man har lagt på det spelet.
Idag småbarnsfarsa, dygnspass på jobbet. Min sambo är en antigamer. För tillfället är det svårt att hitta luckor för gaming( dock äger jag ingen konsoll än ).
Så tacksam för folk som lägger ut spelvideos. Det är kul att se på när folk spelar på youtube, det håller upp spelintresset vid liv. Så fort allt klaffar i hushållet så blir det ett framtida köp av en konsoll.🤙


signatur

Banksy

KoP
Medlem
Skrivet av Cybersoul:

@KoP: Antar det är samma sak som tex fotboll varför kolla på fotboll när man kan spela själv

Precis.

Medlem

@Mortaigne: det går att spela utan domare man behöver inte boka plan och man kan spela fotboll med färre än 11 pers per lag

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det är väl något enklare att dra igång ett dataspel hemma en tisdagkväll i januari än det är att dra ihop 22 fotbollsspelare, boka plan och domare? För att inte nämna fysiska begränsningar. Icke jämförbart.

Va, så avancerat? Nä, man kör så klart igång FIFA 18

Medlem

@Witchfinder: "Jag kollar på grejs" ska du nog undvika. Låter som du installerat dolda kameror eller står med kikare på balkongen
För alla som är under 30 tror jag inte att du behöver förklara dig alls, alla fattar vad du menar om du säger att du kollar via nätet. Själv gav jag bort min TV till en polares farmor för 6-7 år sedan och saknar inte den en sekund. Man väljer ju ändå sin egen tablå nuförtiden, oavsett om det gäller Viaplay, Netflix, Twitch eller YT.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cybersoul:

@Mortaigne: det går att spela utan domare man behöver inte boka plan och man kan spela fotboll med färre än 11 pers per lag

Haha, javisst ska man ändra kriterierna så är allt smidigt. Men den fotboll man ser på TV som det handlade om här är ju inte 5-mannafotboll på en parkering i Säffle, eller hur? Miffon.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar