Bästa partyspelen?

Skägg.
10 Chambers
Bästa partyspelen?

Hej!

Vi körde AW på kontoret i torsdags och hade tre stationer med olika partyspel. I köket körde vi Overcooked, i spelrummet Lance-A-Lot och i VR-studion Keep Talking and Nobody Explodes. Trodde helt klart att det senare skulle bli mittpunkten men det var snarare raketburna riddare med lans som lockade flest skratt (och vrede från en viss J).

Det fick oss att börja fundera på en artikel om bra partyspel till olika plattformar. Lance-A-Lot finns än så länge bara på pc, ska komma till Xbox One, men det känns som ett spel som borde göra succé i alla sammanhang. Historiskt har jag lirat mycket NHL med polarna, är perfekt med alla avblåsningar om man vill sippa dryck samtidigt.

Så, tipsa gärna om bra partyspel.


signatur
Medlem

Screencheat, Genital Jousting, Tricky Towers, The Jackbox Party Pack, Mount Your Friends och Gang Beasts (behöver lite mer arbete dock enligt mig, är early access).

Skribent

Speedrunners och Sonic All-stars Racing, och Brawlhalla är mina personliga favoriter när det kommer till partyspel. Ska helst vara lite intensiv tävling involverad!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

När jag bodde i studentkorridor så var Nintendo alltid populärast, oavsett hur mycket Sony- och Microsoftspel vi försökte smyga in. Mario Kart och Mario Party var dom största dragklossarna, och där kan man ju vara hur kreativ som helst om man vill dricka till. Multiplayer i Halo är ju rätt ballt också, annars är jag fasen lite dålig på AW-spel.

Avstängd

Goldeneye och Diddy Kong Racing till N64 slår aldrig fel!

Medlem

Rayman legends musikbanorna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mario party definitivt. Dock kan just Mario party i vissa fall förstöra stämningen lite hehe.

Medlem

Haha, micro machines till snes är fan ett jävligt kul spel att köra, det är så mycket grief när man knuffar ut varandra eller in i typ sockerbitar och sådant

Det kan jag rekommendera!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mortal Kombat

Skägg.
10 Chambers
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Om ni någonsin får chansen, så är Mario Kart: Double Dash på 16 personer över LAN något att rekommendera, två personer i varje bil/gamecube. Det behövs 8 TV-apparater, 8 gamecubes, 8 spel, 8 bredbandsadaptrar, 8 nätverkskablar, en nätverksswitch och 16 personer! Hutlöst kul! Troligtvis den bästa partyspelsupplevelsen jag varit med om!

Det är också kul att köra 8 personer på två TV-apparater också, det känns lite mer görbart i de flestas vardagsrum, inte riktigt lika galet.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Nuff said.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar