Datum till tre stora reor på Steam har läckt

Robot
Datum till tre stora reor på Steam har läckt

Någon har en ventil att dra åt. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#steam-rea, #valve


Medlem

Ha! I år är jag förberedd. Bytte ut mina tillgångar mot kaffebönor och osorterat virke av tveksam kvalité. Schack matt, Valve!

Medlem
Avstängd

Meh. Numera är det är sällan ens reapriserna är bra.

Medlem

Rolig bild med Gaben.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Meh. Numera är det är sällan ens reapriserna är bra.

Håller med. Är det nåt man vill ha hittar man det vanligtvis billigare på någon utav de mängder med digitala distributionssidor som finns idag. Det är alltid rea nånstans.

Steam reorna var bra grejjer för sådär en 4+ år sedan, numera är det mest "meh".

Medlem

nu för tiden känns det mer som att man bara samlar på spel under reorna, har som aldrig tid att faktiskt spela dom efteråt xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Just det ja, en av ackumulatortankarna läcker ju. Det får bli en lördagkväll i källaren.

Avstängd

Kinguin alla dar i veckan.

Avstängd

@cute_ninja: Är väl snarare så att man väljer att spela andra spel i första hand.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Kinguin alla dar i veckan.

Kör också Kinguin men vissa titlar finns inte där som jag då använder de stora reorna för att gå loss på.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Ha! I år är jag förberedd. Bytte ut mina tillgångar mot kaffebönor och osorterat virke av tveksam kvalité. Schack matt, Valve!

www.valveportalfortradeingcoffebeansandoldwoodplanks.nuts

Sorry, man! "...they pull you back in!"


signatur

K9
:.:

Medlem

Jasså får de samma priser som G2Play har jämt då?


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Haziza: Stora skillnaden är att G2Play är en 'grey market'. Dvs att du högst troligen köper stöldgods.

Medlem

Haha vad är det för rörkrökar film länkat:D

Medlem
Skribent
Skrivet av Robez:

Haha vad är det för rörkrökar film länkat:D

Någon på Valve läcker ju


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Tycker inte deras reaor är speciellt tilltalande längre. Man kan köpa de flesta spel billigare på andra ställen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Deras reor är ett skämt och har varit ganska länge. Det är inte ovanligt att hitta spelen billigare någon annanstans t.o.m när de har 90% rabatt!

Skrivet av Svensson:

@Haziza: Stora skillnaden är att G2Play är en 'grey market'. Dvs att du högst troligen köper stöldgods.

Du menar till skillnad från de stulna grejerna Steam sålde i Workshop? Eller alla plagierade småspel för 1€?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

Du menar till skillnad från de stulna grejerna Steam sålde i Workshop? Eller alla plagierade småspel för 1€?

Valve's system med betalda moddar var katastrofalt illa skött och deras ovilja att rensa upp alla asset flips som folk kränger i deras butik är inget jag tycker är speciellt beundransvärt, men inget av detta leder till att seriösa utvecklare får betala straffavgifter för att du köper deras spel, vilket mycket väl kan hända när du handlar på Kinguin och andra skumma ställen.

https://www.youtube.com/watch?v=mBakPg6x63Q

Medlem

@Svensson: Om det är "troligt" stöldgods låter det snarare som en black market.

Medlem

Är väl ingen större överraskning ändå, är väl samma varje år?

Medlem

We all make Gaben climb the ladder.


signatur

Niet.

Medlem

@Araxes: Kommer inte ihåg att priserna någonsin har varit bra på steam på nån rea, köper mest humble bundles och då nästan aldrig alla nivåer ens så blir oftast man får tag i spelen man vill ha ganska billigt förr eller senare genom bundles.

Och kommer inte spelen i bundles så finns dom oftast billigare på annat håll för keys som funkar på steam.

Avstängd

@Dicez: är ju bara skit i humble bundles nuförtiden. var bättre förr.

1
Skriv svar