Det medeltida MMO:t Life is Feudal får öppen beta

Robot
Det medeltida MMO:t Life is Feudal får öppen beta

Lev ditt drömliv på landet som en feodal bonde.

#life-is-feudal, #medeltid


Medlem

Fan vad nice, har haft lite koll på spelet i några år men inte slagit till med ett köp då det inte är klart och inte har en större spelarbas. Men med öppen beta kan det nog bli ganska bra ändå!

Medlem

64 spelare "MMO"

Medlem
Skrivet av raxogox:

64 spelare "MMO"

Jag vill gärna också ha ett förtydligande av vad som menas med detta. Har det bara kunnat vara 64 spelare per zon? Om det handlar om 64 spelare server, som det vore rimligt av en läsare att anta att ni menar, så vore det felaktigt att kalla det ett MMO?


signatur

subterranean homesick alien

Moderator | Testpilot
Skrivet av Anton Q:

Jag vill gärna också ha ett förtydligande av vad som menas med detta. Har det bara kunnat vara 64 spelare per zon? Om det handlar om 64 spelare server, som det vore rimligt av en läsare att anta att ni menar, så vore det felaktigt att kalla det ett MMO?

Enligt deras steamsida låter det som att det finns två spel. Life is Feudal:MMO och Life is Feudal:YO (your own).

"Included in your purchase, all Life is Feudal:YO owners will receive one character to gain full access to Life is Feudal:MMO open beta tests and release"

Life is Feudal:YO är mer i stuk som sig Ark, Conan Exiles osv med servers där du kan spela max 64 spelare, medans Life is Feudal:MMO är ett riktigt och stort MMO med "thousands of players" som det står på deras sida.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

@erikcedervall

Du har nog förstått det här fel.

Spelet är inte en expansion utan ett helt nytt spel (och då MMO). 64 spelar läget gäller de tidigare spelet "Your own" och inte MMO spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

@erikcedervall

Du har nog förstått det här fel.

Spelet är inte en expansion utan ett helt nytt spel (och då MMO). 64 spelar läget gäller de tidigare spelet "Your own" och inte MMO spelet.

Ah, det var jag som hade missat skriva ut. Rättar. Det är 10k + som gäller från tidigare 64.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av erikcedervall:

Ah, det var jag som hade missat skriva ut. Rättar. Det är 10k + som gäller från tidigare 64.

Haha ingen fara. Alla gör vi misstag. Ber om ursäkt för PM och liknande men var inte säker på om jag fick "taggen" att funka : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hej!

Kul att ni tog upp LIF MMO! I huvudsak vill jag promota spelet lite då jag tycker att det förtjänar det, i andra hand söker vi också fler svenskar till vår guild eller för den delen andra svenska guilder vi kan alliera oss med. Spelet har ganska stora grupper med tyska och franska spelare. Det startar den 17:e november!

Om Life is Feudal MMO:
"Medeltids-simulator"
Total sandbox.
Full loot, alignmentsystem, skill loss.
Otroligt bra bygg system, går bygga stora borgar/byar/slott/hus/craftstationer.
Går plöja och odla mark, plantera träd osv. Hugger man ned ett träd försvinner det, så efter ett tag krävs att man planterar annars blir det långt att gå för att få hem stockar.
Mycket bra craft-system.
Gigantisk värld, man kan bygga var man vill.
Terraforming - Går gräva/jämna/höja mark, vilket möjliggör att bygga sin by/borg/slott i princip var man vill.
Väldigt hardcore, tar tid, skillbased. Mycket grind och insamling av material för att bygga.
Man kan belägra och förstöra andras städer fullständigt.
Stora slag, bra och svårt combatsystem, inga blinkande effekter eller magi.

https://www.youtube.com/watch?v=hO2xgKoYhD0
https://www.youtube.com/watch?v=4ots56-yBCU

Hoppas vi kan locka fler svenskar! Som sagt snart dags för "release".
Vår guild discord: https://discord.gg/V9ETFr3

Medlem
Öppen beta??

Man måste köpa spelet för att få vara med i betan? Eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av mackancrx:

Man måste köpa spelet för att få vara med i betan? Eller har jag missat något?

Det verkar så. Även om utvecklaren själv kallar det "öppen beta". Dom verkar missförstått innebörden av termen.

När jag skimmar sidan för spelet verkar det som dom inte förstår engelsk överlag sådär superbra.

Luktar florp iaf. Tror det kommer sälja på bra nu i början men om några månader kommer det vara borta/hatat.

Väldigt höga ambitioner i spelets design + en av hypen supertaggad fanskara - en erkänd utvecklare med erfarenhet av att underhålla den här typen av väldigt krävande onlinespel = .. ???

EDIT:
Kollade runt lite mer.. Tror kanske visst det blir öppen beta, fast via steam då. Och paketen till försäljning på utvecklarens hemsida handlar mer om att man får premium-valutor och liknande. Så tror det ska gå att spela gratis snart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det verkar så. Även om utvecklaren själv kallar det "öppen beta". Dom verkar missförstått innebörden av termen.

När jag skimmar sidan för spelet verkar det som dom inte förstår engelsk överlag sådär superbra.

Luktar florp iaf. Tror det kommer sälja på bra nu i början men om några månader kommer det vara borta/hatat.

Väldigt höga ambitioner i spelets design + en av hypen supertaggad fanskara - en erkänd utvecklare med erfarenhet av att underhålla den här typen av väldigt krävande onlinespel = .. ???

EDIT:
Kollade runt lite mer.. Tror kanske visst det blir öppen beta, fast via steam då. Och paketen till försäljning på utvecklarens hemsida handlar mer om att man får premium-valutor och liknande. Så tror det ska gå att spela gratis snart.

https://4twrua-am3pap001.files.1drv.com/y4milk8W2I7tlhHpBppjx...

Tack för att du tog dig tid o kolla!
Då blir det till att hålla lite koll på steam då..

1
Skriv svar