Battlegrounds blåzon blir betydligt farligare

Robot
Battlegrounds blåzon blir betydligt farligare
Skägg.
10 Chambers

När man kan vinna turneringar på att campa i blåa och knapra meds känns detta vettigt.


signatur
Medlem

Trevligt, det har jag saknat länge! Det är så tråkigt när man nätt och jämnt lyckas hålla sig inom zonen när den krymper, bara för att bli skjuten bakifrån 30 sekunder senare av någon med 5 first aid kits och painkillers....

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När man kan vinna turneringar på att campa i blåa och knapra meds känns detta vettigt.

Jag ser det lite som en taktisk manöver, något som lägre skada i blåzonen har möjliggjort. Ett annat exempel är att fokusera på att hitta mediciner/redbull osv, inte bara vapen, på så vis kan man vistas där längre än folk förväntar sig och till exempel överraska dom när dom släppt guarden.

För mig låter det som intressant speldesign som ökar möjligheten för vinster via kreativa lösningar eller vad som inom shack kallas för "novelty games". Faktumet att det är värdefullt att ha fler egenskaper än att vara bra på att skjuta headshots är ju det som iallafall för mig gör den här typen av spel såpass intressanta.

För övrigt tycker jag att PUBGs design, och spelets koncept, funkar riktigt bra överallt förutom just under som sista 10-15 minuterna, för dom sista 10-15 minuterna ser typ alltid exakt likdana ut i varje omgång.

För mig låter det som patchen förstärker det negativa med detta mer än något annat.. Men den som lever får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Värdelöst! Det gör det bara sämre! Om de ska öka skadan får de öka tiderna på zonerna i end game. För som det är nu, om du blir cirkel fuckt så måste du springa konstant du har knappt tid att ta ett first aid kit. Än mindre en fight. Vilket kommer göra att den som har turen att befinner sig på rätt sida cirkel kommer få ännu lättare att ta hem chicken dinnern. De kan bara ligga och vänta på att zonen ska stängas för alla kommer dö utanför ändå. Fordon vilket jag hatar i end game för de gör för mycket ljud, Kommer bli den nya chicken dinner strategin...

Medlem

@Cebitzero: jo lite det jag känner "oro" för tbh känns som det blir för mycket som kommer hänga på tur i slutet, antingen blir du tvingad till att dra in med bil för har du oturen o hamnar på motsatt sida så är det kört, det dom kan göra dock är ju att förlänga tiden lite eller göra så att mot slutet så blir cirkeln mer centrerad. Beror ju samtidigt på hur mycket mer skada det blir.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag ser det lite som en taktisk manöver, något som lägre skada i blåzonen har möjliggjort. Ett annat exempel är att fokusera på att hitta mediciner/redbull osv, inte bara vapen, på så vis kan man vistas där längre än folk förväntar sig och till exempel överraska dom när dom släppt guarden.

För mig låter det som intressant speldesign som ökar möjligheten för vinster via kreativa lösningar eller vad som inom shack kallas för "novelty games". Faktumet att det är värdefullt att ha fler egenskaper än att vara bra på att skjuta headshots är ju det som iallafall för mig gör den här typen av spel såpass intressanta.

För övrigt tycker jag att PUBGs design, och spelets koncept, funkar riktigt bra överallt förutom just under som sista 10-15 minuterna, för dom sista 10-15 minuterna ser typ alltid exakt likdana ut i varje omgång.

För mig låter det som patchen förstärker det negativa med detta mer än något annat.. Men den som lever får se.

Håller med om att mycket av det som gör PUBG så intressant är att det krävs mer än bara vara bra på att skjuta för att vara framgångsrik. Gillar dock inte att man ska kunna klara sig så pass bra utanför blå zonen, tycker man kan campa bra nog som det är. Dessutom är antalet heals och boosts man hittar helt beroende på RNG, gillar mer att man ska förlita sig på färdighet än tur.

Positionering är redan mycket viktigare än att vara bra på att skjuta, tycker inte an farligare blå zon mot end game skulle ta bort eller ens minska möjligheterna att vinna genom kreativa lösningar. Jag tycker inte att man ska få en fördel av att vara utanför spelzonen.

Skrivet av Cebitzero:

Värdelöst! Det gör det bara sämre! Om de ska öka skadan får de öka tiderna på zonerna i end game. För som det är nu, om du blir cirkel fuckt så måste du springa konstant du har knappt tid att ta ett first aid kit. Än mindre en fight. Vilket kommer göra att den som har turen att befinner sig på rätt sida cirkel kommer få ännu lättare att ta hem chicken dinnern. De kan bara ligga och vänta på att zonen ska stängas för alla kommer dö utanför ändå. Fordon vilket jag hatar i end game för de gör för mycket ljud, Kommer bli den nya chicken dinner strategin...

Det här håller jag dock fullständigt med om, tycker åtminstone att man borde kunna springa lika fort som zonen krymper för att man ska få en ärlig chans att klara en dålig cirkel mot slutet av matchen.

Medlem
Skrivet av Schweinryder:

Det här håller jag dock fullständigt med om, tycker åtminstone att man borde kunna springa lika fort som zonen krymper för att man ska få en ärlig chans att klara en dålig cirkel mot slutet av matchen.

Detta var faktiskt ett riktigt bra förslag. För då hinner man röra sig samtidigt som man kan ta en eldstrid "Eld och rörelse konceptet"

Medlem

Ser inget problem med detta, så länge dom inte går till överdrift. Den där chansen att klara sig utanför ett tag måste alltid vara där tycker jag. Att använda upp alla sina meds är bestraffning nog, och fyller sitt syfte.

Medlem

Underbart, nu kan man släppa ryggen tidigare förhoppningsvis. Det blir helt enkelt viktigare för ALLA att ta sig in i spelområdet tidigare. Man kanske inte behöver M4 och Kar98 innan man kommer till ringen. För en som tycker om att jaga krig så är detta positivt.

Medlem

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag ser det lite som en taktisk manöver[...]

Skrivet av Cebitzero:

Värdelöst![...]

Förstår era poänger men jag håller inte med. Jag ser hellre att man blir pushad att börja springa tidigt/hitta en bil och ta en bra position än att man springer i blå och använder meds i 20 minuter för att man kan. Att man kommer behöva springa konstant är ju lika sant idag, bara det att du springer utanför spelzonen istället. Meningen är väl att man inte ska vilja vara där ute där man tar skada. Du borde ha en klar fördel om du springer tidigt och håller dig innanför arean. Fler människor kommer droppa längre in på kartan, fler kommer röra sig mot cirkeln tidigt och mer mot mitten istället för att bara ligga på kanten. Att säga att det bara är att ligga och vänta på att man vinner är ett ganska grundlöst argument imo. Om du dör av blå så tog du helt enkelt för lång tid på dig att loota och börja springa.

Jag tror att detta kommer göra spelet mycket roligare för mig. Man kan fortfarande vara minst lika taktisk. Man kan precis lika mycket som innan rycka framåt i takt med zonen och positionera sig, bara det att man mindre än förut behöver oroa sig för folk som hellre får en kill än att överleva blå zonen.

Med detta sagt så tycker jag absolut att de kunde ändrat på blåzonen på ett me intressant sätt. Typ att det gjorde ens syn suddig, att meds tog längre tid att använda/inte gå att använda alls.

Medlem

Vet i tusan om jag gillar det. Är det inte bättre att dra ner på first aid och boosts spawns istället?
Jag gissar detta som andra ovan skriver blir mindre fight fram till ringen..
Kanske mer "jag tar med mig en innan jag dör" kills.
Men men.. lika för alla som spelar, så vi får väl se hur det blir helt enkelt. Jag kommer dö av ringen mycket... det gör jag redan pga lootar för länge


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Har haft många tråkiga problem med spelet tyvärr. ibland när jag ska skjuta med vapnet så skjuter jag bara 1 skott för att sedan dra tillbaka vapnet, ibland händer det att jag inte kan skjuta alls utan healar mig istället sjukt irriterande. Man är ju körd när det händer, ibland händer det mitt i matchen då har man ju spelat allt i onödan känns det som. Har inte hört någon med liknande problem, någon som haft liknande problem?

Medlem

@Warfighter320: du borde nog ta och refunda spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Har haft många tråkiga problem med spelet tyvärr. ibland när jag ska skjuta med vapnet så skjuter jag bara 1 skott för att sedan dra tillbaka vapnet, ibland händer det att jag inte kan skjuta alls utan healar mig istället sjukt irriterande. Man är ju körd när det händer, ibland händer det mitt i matchen då har man ju spelat allt i onödan känns det som. Har inte hört någon med liknande problem, någon som haft liknande problem?

Hmm, låter märkligt. Jag hade 1 skott buggen ett tag men väldigt sällan. Nu är den helt borta. Det låter som du har problem med din dator.

Medlem

Fy fan vad skönt!
Nu kanske spelare rör sig ut ur husen istället för att campa tills alla spelare har sprungit förbi för att skjuta dem i ryggen.. Jag har spelat i 800+ timmar och min upplevelse är att man har gott om tid att ta sig till den säkra zonen. När man fastnar i den blå zonen så är det väldigt ofta sitt eget fel för att man sitter och fegspelar för nära zonen. Fastnar man i zonen så spelar man spelet helt fel.

Medlem
Skrivet av Schweinryder:

Håller med om att mycket av det som gör PUBG så intressant är att det krävs mer än bara vara bra på att skjuta för att vara framgångsrik. Gillar dock inte att man ska kunna klara sig så pass bra utanför blå zonen, tycker man kan campa bra nog som det är. Dessutom är antalet heals och boosts man hittar helt beroende på RNG, gillar mer att man ska förlita sig på färdighet än tur.

Positionering är redan mycket viktigare än att vara bra på att skjuta, tycker inte an farligare blå zon mot end game skulle ta bort eller ens minska möjligheterna att vinna genom kreativa lösningar. Jag tycker inte att man ska få en fördel av att vara utanför spelzonen.

Det här håller jag dock fullständigt med om, tycker åtminstone att man borde kunna springa lika fort som zonen krymper för att man ska få en ärlig chans att klara en dålig cirkel mot slutet av matchen.

Jag köper detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@nils45: ett skott buggen kom lite då och då, har dock haft felfria matcher men har inte spelat på ett tag på grund av buggen. Försvann den av sig själv? Problem med min dator vad skulle det kunna vara?

Medlem

Det jag har störst problem med i PUBG är de sista 2-3 cirklarna som mer ofta än sällan ställer till det. Här handlar det sällan om hur duktig man är på att positionera sig utan snarare om man har tur att hamna i, eller nära, nästa cirkel. Sista matchen för dagen blir ofta när det är ett gäng spelare kvar, zonerna börjar krympa och det visar sig att nästa cirkel hamnar helt åt fanders och jag behöver springa över en öppen yta för att ens komma dit. Självklart så sitter det någon kotte som redan är säker inför nästa cirkel och tittar på de stackarna som får springa för kung och fosterland över någon rutten plätt land utan ens en pinne att gömma sig bakom. Några skott senare faller man ihop som Karl XII vid Fredrikshald och efter en djup suck går man ut i köket och kokar lite makaroner i hopp om att när man samlat kraft för en ny runda så kommer den sluta annorlunda.

1
Skriv svar