Original Xbox-spel till Xbox One bekräftas – släpps imorgon!

Robot
Original Xbox-spel till Xbox One bekräftas – släpps imorgon!

Äger du originalspelet behöver du bara sätta i skivan och: Voilà!

#microsoft, #xbox, #xbox-one


Ambassadör
Xbox

Det här är så jäkla bra! Xbox ftw!

Att de dessutom hottat upp spelen är ju stabilt som fasiken. KOTOR, here I come.


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

@Mortaigne: Försökte spela om kotor på pc för ca 2 år sen .. det har inte åldrats bra, kom bara 3-4 timmar in innan jag gav upp (men precis som du så älskade jag det när det va nytt)

Medlem

@Mortaigne:
Vem spelar Kotor på Xbox?
PC kan till och med spela spelet i Widescreen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Jag älskar Kotor. men kontrollerna va verkligen gjorda för att spela med kontroll så det är ett av de få rollspel som jag föredragit på konsol.

Ambassadör
Xbox
Medlem

Har inte kvar nåt av första xboxen när det gäller skivor, men digitala hade man några.
Ska spelen bara funka med skiva, eller blir det nedladdningsbart också ?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Justin Time:

Har inte kvar nåt av första xboxen när det gäller skivor, men digitala hade man några.
Ska spelen bara funka med skiva, eller blir det nedladdningsbart också ?

Både och!


signatur

Jump in.

Medlem

är det xbox svar till dess dåliga prestanda?

Medlem

Ge oss Mafia 1.

Medlem

Jaha, så det blir någon slags HD-remaster-variant? Då kan jag faktiskt förstå om de måste testa varje spel för sig och inte kan släppa alla på en gång...

Medlem

@Dreijer: de kan du köra på typ vilken dator som helst även om den är 10 år gammal. De borde ju satsa på spel som bara fanns till första Xbox. Eller ska de släppa xbox versionen av half life 2?

Medlem

Har ingen Xbox One, men spelet Black var väldigt bra.

KoP
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Dreijer: de kan du köra på typ vilken dator som helst även om den är 10 år gammal. De borde ju satsa på spel som bara fanns till första Xbox. Eller ska de släppa xbox versionen av half life 2?

Half-Life 2 kan du redan spela på Xbox One och på kommande Xbox One X då 360 versionen av Orange box stöds.

Inaktiv
Skrivet av Justin Time:

Har inte kvar nåt av första xboxen när det gäller skivor, men digitala hade man några.
Ska spelen bara funka med skiva, eller blir det nedladdningsbart också ?

Hmm. Nedladdningsbara spel till första boxen var ganska begränsade...
Kan inte varit många i jmfr.

Har en gedigen samling med spel på skiva iafl. Hoppas de gör Forza 1 bakåtkompatibelt!

Releasehästryttare

@anon_81726: Ja, va inte hårddisken på första xboxen 1gig ? vilket gjorde att spelen på skivorna va större.
Har för mig att det va samma problem på 360 där den första hd som medföljde va på 10 eller 20 gig.

Medlem

@Phyrino:
Vad stoppar dig att spela spelet med xpadder?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det var en hel del bra spel på 360in, blir lite sugen på en Xbox one nu, gav bort min 360 när jag köpte ps4an.

Medlem

@Devan:
Orginal Xboxen hade 8GB och Xbox 360 hade 20GB som standard, men det kom senare en budget varianten arcade och en variant av Xbox S, men vad de hade för lagrings utrymme. Det minns jag inte.

Inaktiv
Skrivet av Iceman88:

@Devan:
Orginal Xboxen hade 8GB och Xbox 360 hade 20GB som standard, men det kom senare en budget varianten arcade och en variant av Xbox S, men vad de hade för lagrings utrymme. Det minns jag inte.

360 kom ju även i "arcade" med 4gb

Inaktiv
Skrivet av Ducci:

Det var en hel del bra spel på 360in, blir lite sugen på en Xbox one nu, gav bort min 360 när jag köpte ps4an.

Gör inget, kräng den snabbt o köp en Xbox One X om två veckor... gör det snabbt, lär bli många beg. PS4 o PS4 pro t salu

Medlem
Skrivet av Devan:

@the_o: Ja, va inte hårddisken på första xboxen 1gig ? vilket gjorde att spelen på skivorna va större.
Har för mig att det va samma problem på 360 där den första hd som medföljde va på 10 eller 20 gig.

Hårddisken i Xbox var på 8GB, men kunde enkelt utökas.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Gör inget, kräng den snabbt o köp en Xbox One X om två veckor... gör det snabbt, lär bli många beg. PS4 o PS4 pro t salu

Haha. Jag tvivlar starkt på att de som spelar på ett PS4 Pro skulle gå över till Xbox One X. Det finns ju knappt några exklusiva titlar. En jättetrevlig konsol, men jag tror inte att den kommer dra så många Playstation-spelare.

Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Haha. Jag tvivlar starkt på att de som spelar på ett PS4 Pro skulle gå över till Xbox One X. Det finns ju knappt några exklusiva titlar. En jättetrevlig konsol, men jag tror inte att den kommer dra så många Playstation-spelare.

Hmm...inga exklusiva titlar? Den har ju flest exklusiva titlar... eller hur räknar du?

Medlem

Ersätts svart och vit knapp med RB+LB?

Medlem

@Dreijer: Den var faktiskt på 10 GB här i Europa, men 2 GB var dolda för användaren.

Medlem
Skrivet av KoP:

Half-Life 2 kan du redan spela på Xbox One och på kommande Xbox One X då 360 versionen av Orange box stöds.

Ajdå förstod du inte skämtet. Det jag menade var att det vore dumt av dom att lägga energi på att få spel som redan kan spelas på vilken dator som helst att fungera. Bättre att satsa på spel som bara fanns på första Xboxen.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

@Devan:
Orginal Xboxen hade 8GB och Xbox 360 hade 20GB som standard, men det kom senare en budget varianten arcade och en variant av Xbox S, men vad de hade för lagrings utrymme. Det minns jag inte.

Den första generationens Xbox 360 hade vad jag minns Premium (20GB kom även i 60GB) Core utan lagring ersattes av arcade som det följde med ett 512mb minneskort i senare versioner var detta fastlött på moderkortet. Kom även en elite som hade 120GB. Sedan med S versionen fick standard versionen 250GB och billiga 4GB. Största hårddisken jag sett till Xbox 360 i butik är nog 500GB.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Hmm...inga exklusiva titlar? Den har ju flest exklusiva titlar... eller hur räknar du?

Xbox One har knappt några exklusiva titlar, medan PS4 har mängder.

Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Xbox One har knappt några exklusiva titlar, medan PS4 har mängder.

Känns som att det är bs.

Vilken konsol idag har flest spel? Xbox One /S / X
Vilken är då troligast att sportar flest [system]exklusiva titlar? Xbox

Allt annat är önsketänkande från såny fanboys.

Däremot betalar Sony mest pengar för att 3e part ska hindra övriga konsolsystem från att marknadsföra med deras spel

12
Skriv svar