Grafikkortstest – Wolfenstein II: The New Colossus

Robot
Grafikkortstest – Wolfenstein II: The New Colossus

Fyra grafikkort får bekänna färg för Machinegames stenhårda actionspel.

#amd, #benchmark, #geforce, #nvidia, #radeon, #wolfenstein-ii-the-new-colossus


Killmonday Games

Haha! Får man panga KKK-are också? Min 1080 kommer roida av glädje


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Ser ut och lägga sej perfekt till 1080ti 1440p/144hz
Ska bli riktigt kull till helgen


signatur

Mastercase5 pro. I7 6700k 4,8GHz .Z170 ASUS MAX Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.
AMD FX-8350 4,5GHz. Asus Sabertooth 990FX R2.0 . Asus GTX670 4Gb SLI. 16Gb Corsair Dominator Platinum 2400mhz. Samsung 840Pro 128GB

Medlem

Ser lovande ut det här kul att man för en gång skull har ett grafikkort som ni testade xD
Mer sånt här och kul att det går så bra för vulkan. Spelet verkar vara oerhört bra optimerat också vad jag sett från streams på twitch.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av momo80:

Ser ut och lägga sej perfekt till 1080ti 1440p/144hz
Ska bli riktigt kull till helgen

Tänkte precis samma sak Doom flöt ju på perfekt i den upplösningen och FPSen. iDTech6 är verkligen en perfekt spelmotor för högpresterande skärmar.

Medlem

Ni får väl spela hela ut spelet på ett dygn o skriva recensionen imorgon !

Medlem
Skrivet av Metsys:

Ni får väl spela hela ut spelet på ett dygn o skriva recensionen imorgon !

Hah ja jo, tur det inte är ett 100timmars rpg iaf:P

Gtx 1080 i 1080upplösning ser ut som att flyta som smör, blir gött det här:D

Medlem

Det är imponerande siffror allihopa, tom 1060 kan ju köra högsta grafik i 1440. Verkligen inte illa pinkat.


signatur

Nämen!

Medlem

Såg på nyheterna imorse att jänkarna på högersidan inte var så glada på Wolfenstein

https://www.svt.se/kultur/wolfenstein-2

Medlem

@delli: Jag som annars uppskattar nazister som fiender i spel (och film) eftersom man inte behöver ha dåligt samvete när man skjuter dem, just för att de är nazister. Nazister behöver inte dehumaniseras i spel, de lyckas bra med det själva

Medlem

@Nihuli: Jo de gör dom bra själva ja när dom går mellan två ICA.
Men dom verkar va rätt lättkränkta på andra sidan havet dock

Medlem
Skrivet av Nihuli:

@delli: Jag som annars uppskattar nazister som fiender i spel (och film) eftersom man inte behöver ha dåligt samvete när man skjuter dem, just för att de är nazister. Nazister behöver inte dehumaniseras i spel, de lyckas bra med det själva

Jag tror om man är en vettig människa mår man inte bra av att döda någon oavsett vad den gjort eller vad den står för, om det är på riktigt. I spel skulle jag mer än gärna ha ihjäl mer jänkare och annat än det stereotypiska onda vs goda som finns i överflöd. Skulle sällan ha dåligt samvete av att ha ihjäl goda människor, jänkare eller barn om det är ett spel, däremot kanske spelet beroende på vad det är kan väcka moraliska frågor osv.

Skulle exempelvis mer än gärna ha ett AAA-spel från den tyska sidan vilket aldrig kommer hända pga. all kritik och uppståndelse det skulle skapa (en för stor risk investeringsmässigt), men lämnar man ideologi och annat åt sidan så tror jag för det mesta det skulle kunna bli en riktigt grym upplevelse, det eller en serie likt Band of Brothers.

Det är liksom spel och underhållning vi talar om i alla avseenden, action, realism osv. Jag njuter något förbannat av att spel har mycket blod och lemlästning, både i realistiska spel för inlevelsen men även i actionspel likt wolfenstein för brutalitetskänslan och skadegörelsen :D, betyder det att jag njuter av detta på riktigt, eller skulle vilja göra något sådant där, verkligen inte.

Medlem

Ser ut att bli perfekt för mitt 1080ti o 170hz!
Älskar den motorn, flytet/känslan i doom var/är svårslaget. Tänk o haft det så i pubg...

Föressten, tycker ni det är rimligt att ta 600kr för ett singleplayer-spel man lirar kanske max 10 timmar?

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Ser ut att bli perfekt för mitt 1080ti o 170hz!
Älskar den motorn, flytet/känslan i doom var/är svårslaget. Tänk o haft det så i pubg...

Föressten, tycker ni det är rimligt att ta 600kr för ett singleplayer-spel man lirar kanske max 10 timmar?

Beror på vad man jämför med. Några miljoner svenskar skulle nog kunna övertyga dig om att det är fullkomligt rimligt att bränna samma summa på att arbeta upp en rejäl bakfylla fast på kortare tid.

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Ser ut att bli perfekt för mitt 1080ti o 170hz!
Älskar den motorn, flytet/känslan i doom var/är svårslaget. Tänk o haft det så i pubg...

Föressten, tycker ni det är rimligt att ta 600kr för ett singleplayer-spel man lirar kanske max 10 timmar?

60kr/tim är väl rätt lågt. Sen behöver man ju inte köpa det på Steam. Kostar bara 500 på Elgiganten till exempel. 650 för Deluxe. Och med ett 1080Ti i datorn din kan väl inte pris på spel vara ett bekymmer?

Medlem

Suverän motor, synd att de inte använde den till Dishonored 2 som ser både hemsk ut och presterar dåligt.

1
Skriv svar