EA ber fan-tjänsten Revive stoppa BF2- och BF2142-filer

Medlem
Skrivet av Crankt:

@zauii89:

Exakt. Det är som att grina över att Netflix tar bort filmer typ.
Sen är detta mest en typisk "ser ni vad de ELAKA spelföretagen gör mot OSS"-artikel.

Det är ändå ingen som faktiskt har spelat BF2 sedan typ 2012, folk gillar bara att uppröra sig över saker på nätet. Dessutom äger ju EA faktiskt dessa titlar, så varför ens bry sig? *disregarded*

En extremt dålig jämförelse,
för här har jag och andra gamers betalt för just de två specifika titlarna ifråga och distributören infört en kontroll av livslängden på spelet med masterserver och sedan dragit ur proppen för nu tycker de att du har spelat färdigt.

När sedan några ideellt fyllt tomrummet så att spelarna och konsumenterna av sagda köpta och betalda spel kan spela dessa en stund till utan kostnad för ea så väljer de att gå in och sparka undan benen på det i deras ögon oskick att de inte lyckats tvinga dig att sluta använda din betalda produkt.

Men jag har läst många av dina poster här på forumet som luktar ea, så är föga förvånad över din haltande jämförelse.

En mer riktig och talande jämförelse hade varit att du köpt två filmer på DVD som Warner Bros kommer hem och hämtar hos dig efter några år för att de tycker du tittat färdigt på dem nu.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Crankt:

@zauii89:

Exakt. Det är som att grina över att Netflix tar bort filmer typ.
Sen är detta mest en typisk "ser ni vad de ELAKA spelföretagen gör mot OSS"-artikel.

Det är ändå ingen som faktiskt har spelat BF2 sedan typ 2012, folk gillar bara att uppröra sig över saker på nätet. Dessutom äger ju EA faktiskt dessa titlar, så varför ens bry sig? *disregarded*

Ja folk gillar verkligen att uppröra sig över saker, inte minst vad FZ skriver i sina artiklar...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ja folk gillar verkligen att uppröra sig över saker, inte minst vad FZ skriver i sina artiklar...

@Admins,
Skulle ni inte kunna kika på ni som ser om inte Crankt (Kränkt?) och Soulless postar från samma ip, aka är samma person som stöttar sina egna postningar?
Som ren "samhällsupplysning"

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

@Admins,
Skulle ni inte kunna kika på ni som ser om inte Crankt (Kränkt?) och Soulless postar från samma ip, aka är samma person som stöttar sina egna postningar?
Som ren "samhällsupplysning"

-cb99

Att två konton används från samma IP-adress säger nästan ingenting idag då många internetleverantörer gått över till CGN på grund av den IPv4-adressbrist som varar. Detta innebär att hundratals kunder från samma internetleverantör kan ha samma publika IP-adress samtidigt. Se mer på https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Medlem
Skrivet av fzusr:

Att två konton används från samma IP-adress säger nästan ingenting idag då många internetleverantörer gått över till CGN på grund av den IPv4-adressbrist som varar. Detta innebär att hundratals kunder från samma internetleverantör kan ha samma publika IP-adress samtidigt. Se mer på https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Det säger massor och kanske de kan inkludera din ip med när/om de nu kikar, för det du länkar till är ett förslag så vilken isp här i svedala säger du nu använder sig av cgn eller liknande med de potentiella problem det kan medföra, lite nyfiken?

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Det säger massor och kanske de kan inkludera din ip med när/om de nu kikar, för det du länkar till är ett förslag så vilken isp här i svedala säger du nu använder sig av cgn?

-cb99

Förslag? Du menar att det inte skulle användas i praktiken? Det kan jag garantera dig att det gör.
Hittar ingen exakt lista över vilka ISPer som använder det, men på raka arm kan jag nämna Bredband2 och Bahnhof.

Om du inte tror mig kan du kolla själv på deras hemsidor:

https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/bestall-publ...

https://www.bredband2.com/privat/kundtjanst/bredband/ (tryck på "Varför får jag en privat IP-adress?")

Vilka ISPer som finns att välja i Svedala har jag inte den blekaste aning om.

Medlem
Skrivet av fzusr:

Förslag? Du menar att det inte skulle användas i praktiken? Det kan jag garantera dig att det gör.
Hittar ingen exakt lista över vilka ISPer som använder det, men på raka arm kan jag nämna Bredband2 och Bahnhof.

Om du inte tror mig kan du kolla själv på deras hemsidor:

https://www.bahnhof.se/support/category/bredband/bestall-publ...

https://www.bredband2.com/privat/kundtjanst/bredband/ (tryck på "Varför får jag en privat IP-adress?")

Vilka ISPer som finns att välja i Svedala har jag inte den blekaste aning om.

Inte sämre än att jag kan medge att jag hade fel där.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

@Admins,
Skulle ni inte kunna kika på ni som ser om inte Crankt (Kränkt?) och Soulless postar från samma ip, aka är samma person som stöttar sina egna postningar?
Som ren "samhällsupplysning"

-cb99

Stöttar?
Jag tyckte min sarkasm var tydlig men kanske inte.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Vadå soulless?? Jag heter Crankt, haft sedan 2002. Känd för de flesta old time gamers.

Jo cb99 min netflix liknelse är perfekt. Orkar inte denna menlösa tråd längre. Bye

12
Skriv svar