Battlegrounds har en story – men inga planer på en kampanj

Robot
Battlegrounds har en story – men inga planer på en kampanj

Brendan Greene säger bestämt nej: "Vi har inte tid!"

#playerunknowns-battlegrounds, #pubg-corp


Medlem

Hellre lite trevliga mod-verktyg så kan folk hammra ihop nått lajbans

Medlem

resurser (läs pengar) har dom gott om!

Medlem
Skrivet av jamorro:

resurser (läs pengar) har dom gott om!

Pengar har dom gott om, det är manpower som är begränsad just nu har dom sagt. Får hoppas dom anställer ny personal snart


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skulle gärna se en kampanj om man kunde spela co-op.

Medlem

Svarsalternativen är lite dåligt formulerade. Bättre hade varit:

Absolut, alla spel ska ha enspelarinnehåll
Ja, varför inte? Det vore väl roligt
Nej, det behövs inte
Absolut inte, PUBG är ett rent multiplayerspel och ska absolut inte ha ett enspelarläge

Ja och Nej är för trubbigt. Jag tycker inte att det behövs, men det vore kul om det fanns.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Kan se det framför mig, en kampanj på 25 timmar, och du har bara ett liv att klara det på. Dör du så får du börja om.

Medlem

Ser inget behov av det. Spelidén är för multiplayer.

twm
Medlem

De har verkligen inte tid, har sett att ett par assets är från UE3 affären.

FM-guru
F.d. Sisyr

Känns som en kampanj vore helt fel sak att lägga fokus på i detta spel. Malplacerad komponent.

Medlem

Nej jobba mer på spelet.
Men kanske slänga.ut nått så nån annan.kan.modda spelet vore trevligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ge oss istället mer kartor och att vi kan "leapa" över hinder mm...

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Ge oss istället mer kartor och att vi kan "leapa" över hinder mm...

Vaulting kommer till testservern nästa vecka
De ska även släppa två till uppdateringar ink ökenkartan på testservern under kommande månad. Sedan skall det gå live på vanliga servern.

Medlem

Alltså all heder åt driftiga och ambitiösa studios.
Men Brendan Greene har lite av en förmåga att ta på sig 100 olika projekt och uppgifter på samma gång, sen lämna de mesta halvfärdigt innan han går vidare till nästa "cool feature". Därav är spelet oxå inte nämnvärt bättre optimerat i slutet av Oktober än i Maj. Och det är rätt illa för en Early Access titel, med bestämt mål att nå 1.0 i år.

Dom gör det dock i det stora hela skitbra. Otroligt mycket spelare och alltså belastade servrar. Det har ju slagit igenom på helt annat sätt än förväntat, ens av dem själva. Med en kraftigt begränsad ekonomi (till att börja med, nu har dom ju multum) Och begränsad personal och studio så är det överlag den bästa Early Access titeln jag spelat. Även om det säger en del om kvalitén på ovan nämnda kategori överlag.

Medlem
Skrivet av zumo:

Alltså all heder åt driftiga och ambitiösa studios.
Men Brendan Greene har lite av en förmåga att ta på sig 100 olika projekt och uppgifter på samma gång, sen lämna de mesta halvfärdigt innan han går vidare till nästa "cool feature". Därav är spelet oxå inte nämnvärt bättre optimerat i slutet av Oktober än i Maj. Och det är rätt illa för en Early Access titel, med bestämt mål att nå 1.0 i år.

Dom gör det dock i det stora hela skitbra. Otroligt mycket spelare och alltså belastade servrar. Det har ju slagit igenom på helt annat sätt än förväntat, ens av dem själva. Med en kraftigt begränsad ekonomi (till att börja med, nu har dom ju multum) Och begränsad personal och studio så är det överlag den bästa Early Access titeln jag spelat. Även om det säger en del om kvalitén på ovan nämnda kategori överlag.

Spelet fungerade fint i somras på min Core i5 750 (släppt 2009) och mitt r9 290 (släppt 2013) Nu kör jag med en Ryzen 7 1700 men med samma grafikkort. Klarar man sig med en processor som snart är 8 år gammal och ett grafikkort som snart är 5 år gammalt tycker jag de kan prioritera annat än optimera. Personligen ser jag i alla fall hellre fler banor innan de lägger resurserna på att optimera alternativt att de anställer folk så de kan göra båda grejer samtidigt.

Medlem

Det finns en story bakom en av de sämst designade kartorna i ett spel jag sett? Intressant... Avskyr verkligen den öns design...

Medlem

Pengar måste de ju ha. Men han har kanske inte tid med management av fler grejer. Jag skulle plocka upp Amy Hennig och låta henne bygga upp ett kampanjteam som sköter det. Då blir det mest pengar det handlar om. Delegera till bra folk!

Medlem

@jOnÄTÄn: Du är uppenbarligen inte en aktiv spelare av PUBG, va? Tänkte du kanske inte spelat särskilt mycket.
För är det en sak PUBG community är överrens om i stort, så är det att spelet har kantats av buggar, problem och taskig optimering. Det finns fortfarande väldigt mycket som kanske inte förstör spelupplevelsen helt, men som definitivt skapar irritation. För att inte tala om deras servrar, som går ner pga oförutsedda problem DAGLIGEN, ofta flera gånger.
Det är ju egentligen inte ett särskilt krävande spel, om man jämför med singleplayer titlar.
De kommer ha all tid i världen att lägga till mer content när spelet är släppt och ordentligt polerat.
FPP-läget är fortfarande halvt ospelbart emellanåt med fruktansvärt mycket glitches. Ibland laggar servrarna så hårt att man behöver söka nytt game liksom. Jag har spelat mycket har en dator med ordentlig kraft i och bra internet. Dessutom har jag flera datorer och spelat de på dom oxå. Det är likadant överallt, och alla teammates får alltid samma stuttering och lagg.

Det ÄR ett bra spel, no doubt. Men att det skulle vara färdigpolerat är bullshit my friend Även om du bara påpekade att du föredrar nya maps etc framför ännu mer flyt.

Medlem

@zumo: Jag skrev ju inte att det var perfekt bara att det var bra nog så att de kan släppa en ny bana innan de optimerar mer alternativt fixar folk så att de kan göra båda samtidigt vilket vore bäst. Har tröttnat på kartan sedan länge så spelar inte särskilt mycket längre. Men kan förstå att man vill ha det väldigt välpolerat om man försöker tävla och så i spelet. Är ju inte så mycket begärt att vilja ha i alla fall 2 kartor att variera mellan

1
Skriv svar