En av höjdpunkterna från Citizencon - planettäckande stad i Star Citizen

Medlem

@Tamazin: Oj, hallo!

Alla tech demos är sjukt coola speciellt nu på sistone, även om denna tog det till nästa nivån rejält. Dålig på att följa progressen eller faktiskt testa de Alpha demos som finns från spelet. Lyckas de sy ihop allt detta med en issue tracker under 1M issues är jag imponerad

Ska de ha ytterligare konferens i december?

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Och just däääär sätter du fingret på något. Personligen hade jag älskat om de släppte just ett "Freelancer'ish" spel - tror tyvärr de sabbat även Sq42 - först. Visst kunde de också gjort CS, men de har så mycket pengar, utvecklare osv att de både kunde gjort vad de först sa och detta sjuka projekt. Genom att leverera det första, enklare spelet hade de kunnat bygga hype och visa att de kan leverera för en del tvivlare och de hade kunnat ge oss andra som inte är så intresserade av bloated walking simulator vad vi la pengarna på ursprungligen. Missförstå mig rätt, jag är djupt imponerad av vad de gör och hoppas de lyckas göra ett riktigt kul spel av all teknik, men jag ville "bara" ha ett klassiskt rymdlir likt Freelancer/WingCommanderIII. Det är en nisch som fortfarande gapar tom som ett öppet sår.

Nu följer jag inte spelet så noga, läser breven vi får typ, men jag tycker det är oroande hur lite information om utvecklingen av Sq42 vi fått. En del argumenterar att det är för att de inte vill "spoila spelet" vilket ju är en rent bisarr ursäkt, jag är mer orolig för att de nu tre delarna dels aldrig blir färdiga de heller, dels att innehållet kommer att bestå i att man mest ska springa runt och snacka en massa på da mothaship. Skulle inte förvåna mig om de slänger in ett j-a kortspel typ Gwent/Pokemon också.

Och tänk vad master race kommer att klaga på FPS:en om inte Nvidia hinner ikapp med sina grafikkort.
Anyway, som sagt.. Hoppas det blir kul i slutändan och att de då har pengar kvar att driva servrarna i några år.

Respekterar den åsikten. Efter allt CIG faktiskt visar och de framsteg som görs så tycker jag dock att det är lite väl mycket inslag av detta när folk kommenterar dem:

12
Skriv svar