Ny upptäckt om gömd kammare i pyramiderna var redan inbyggt Assassin’s Creed Origins

Medlem
Skrivet av Araxes:

Ja, allt som sägs på History channel är sant.

Väldigt sant iofs. Beror på om man tycker att populärvetenskaplig historia har en tyngd bakom sig. Populärvetenskapliga kanaler som t.ex. History Channel har oftast en grund i vetenskaplig metodik. När det kommer till Egyptologer har dom både Joann Fletcher som är riktigt kunnig (dock icke kontroversiell) och Egyptens huvudman Zahi Awass.

Erich Van Däniken har kommit med väldigt intressanta böcker. Dock utanför den "vedertagna" historikern.

Vi alla vet att pyramiderna egentligen är mer än 5000 år, och symbolerna och uträkningar pekar på att de leder oss till en stjärnport via Orion. Och ja, den leder oss till Andromeda i Triangulum (konstellationen). Där finns ursprunget till vår art. Prometheus-filmen är inte så långt ifrån min teori (med fleras) Vilken tur att jag precis har skrivit ett bokmanus om detta=)

PS Cheops hittade bara pyramiden, han byggde den aldrig, utan den uppfördes långt innan med hjälp av ANNUNAKI!!!!!!!!

Läs vidare om Sumeriska gudar och deras Kungatavla!

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Du vet att du motsäger dig själv va? De som inte har någon egen uppfattning om saker är de som bara tar till sig allt som om det vore helt sant. Tog du dig ut i världen för att skaffa dig en egen uppfattning om 9/11 eller tog du för givet att media talar sanning? Man behöver inte ta ställning till att ALLT är sant eller falskt bara för att man hör eller ser något som någon säger.

Jorden var 100% platt tills någon galning kom med den sjuka iden om att jorden kanske är rund.

Jag skrev att man ska skapa en egen uppfattning, dvs att inte tro på allt man läser.... I mitt jobb så träffar jag på den absolut största skiten, misären och hatet samhället har att erbjuda. Så det är ett faktum för mig att media inte har en aning om vad dem skriver om. De gissar, spekulerar och hittar på. Allmänheten har ingen aning om hur det ser ut i samhället, alla har sin egen konspirationsteori som inte är i närheten av hur världen funkar. Och politiker bara skrapar ihop pluspoäng för att bli omvalda. Så nä kära du.. tro på folk är det sista jag gör. Alla tror att vi är del av ett "större" maskineri som styrs av politiker. Jag kan glädja dig med att staten eller historikerna inte har kontroll över nått. Idag är det ingen som lyssnar på någon annan utan kör bara sin egen väg. Folk är fullständigt okontrollerbara. Ska du kontrollerar dem blir de kränkta..
Därför jag blir så trött när folk sitter och hugger direkt på att någon någonstans "bestämmer" över historien och bla bla bla... vi lever i 2017. Hade där nu hittats något i pyramiderna så hade första forskaren med näsan innanför dörren lagt upp det på sociala medier.

Medlem
Skrivet av wallde:

Jag skrev att man ska skapa en egen uppfattning, dvs att inte tro på allt man läser.... I mitt jobb så träffar jag på den absolut största skiten, misären och hatet samhället har att erbjuda. Så det är ett faktum för mig att media inte har en aning om vad dem skriver om. De gissar, spekulerar och hittar på. Allmänheten har ingen aning om hur det ser ut i samhället, alla har sin egen konspirationsteori som inte är i närheten av hur världen funkar. Och politiker bara skrapar ihop pluspoäng för att bli omvalda. Så nä kära du.. tro på folk är det sista jag gör. Alla tror att vi är del av ett "större" maskineri som styrs av politiker. Jag kan glädja dig med att staten eller historikerna inte har kontroll över nått. Idag är det ingen som lyssnar på någon annan utan kör bara sin egen väg. Folk är fullständigt okontrollerbara. Ska du kontrollerar dem blir de kränkta..
Därför jag blir så trött när folk sitter och hugger direkt på att någon någonstans "bestämmer" över historien och bla bla bla... vi lever i 2017. Hade där nu hittats något i pyramiderna så hade första forskaren med näsan innanför dörren lagt upp det på sociala medier.

Hade en forskare hittat något och lagt ut det på sociala medier så hade hans rykte gått åt pipsvängen. Det är därför inte vedertagna teorier ifrågasätts i samma utsträckning av kontroversiella sådana. Hittar du en båt, fast utan skeppsklockan eller något som kan namnge objektet, så är det knappt inget värt i den akademiska världen.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Hade en forskare hittat något och lagt ut det på sociala medier så hade hans rykte gått åt pipsvängen. Det är därför inte vedertagna teorier ifrågasätts i samma utsträckning av kontroversiella sådana. Hittar du en båt, fast utan skeppsklockan eller något som kan namnge objektet, så är det knappt inget värt i den akademiska världen.

Nä det är ju helt enkelt för att det inte går att fastställa vad det är för båt. Så då är det ju knappast någon ide att lägga tid på det.
Världens alla ledare och myndigheter befinner sig idag på sociala medier. Tror inte en forskare hade brytt sig.

Medlem

Självklart så är väggarna täckta med bilder på folk i olika positioner...

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Även om kammaren skulle innehålla något magiskt som ändrar historier så skulle vi inte få veta av det för att sånt döljs för att inte förstöra vad eliten har proppat in i våra historieböcker. Det vi får veta som inte står i historieböcker är sånt som utstötta arkeologer och skeptiker letar rätt på och berättar om. Vinnaren skriver historien och allt som inte stämmer in måste tystas ned.

Allt du säger är sant, redan under andra terminen jag läste historia på universitetet fick vi lära oss hur vi ska tysta ner ny och obekväm kunskap för att inte störa världsmaktordningen.

Medlem

Där kommer naturligtvis finnas bevis för att Calle har varit där, någonting som FZ naturligtvis kommer att förneka.

https://www.fz.se/forum/trad/392715-slutgiltiga-beviset-pa-at...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar