Levla warrior - gief uptodate level build

Medlem
Levla warrior - gief uptodate level build

Tjosan, ska väl försöka dra upp warriorn kanske.
Kommer köra med enchantade heirloom shoulders och förmodligen heirloom 2h.

Behöver levelbuild och råd. Ska man köra 2h till 60 och byta till 2 * 2h eller byta till dw vid 40 typ?

Medlem

Spela arms till 60 då du byter till TG och dubbla AR.

http://eu.wowarmory.com/character-talents.xml?r=Kazzak&n=Bake...

Så ser min warrior ut för tillfället.

Du kan specca om så att du har improved rend istället för deflection, om du använder rend dvs. Jag råkade även lägga ett poäng i Improved Slam innan jag maxxat Improved Mortal Strike ser det ut som, det va inte meningen. ;>


signatur
Medlem

Håll dig till ARMS hela vägen till 80 du.
Fury blir bara bättre än arms när du fått bättre EQ och en hel det mer hitt.
Arms baseras mycket på bleeds och med improved rend gör man riktigt fin skada plus att du får overpower procs.

Speccar du fury kommer du bara se Miss miss miss miss miss och sen när man väl träffar gör man fin skada.

Såhär körde jag hela vägen till 80 och gjorde bra mycket bättre skada än med TG ( Körde med S3/S4 EQ hela vägen)

http://talent.mmo-champion.com/?warrior=032032202333015020221...

Inaktiv

Jag kösrde med arms till 60.Jag gorde några enkla instancer som ramps och blood furnace men sen så speca jag til ufry och det är mycket roligare dps enligt mig:)

Medlem

När jag började spela så hörde jag att Fury var lättast att lvla med.
Så det hadde jag till 70, sedan så provade jag arms bara för att köra lite pvp 2 BG's eller nått, och specca tillbaka ganska snabbt efter det.

Håller med samuel96, fury är betydligt roligare än arms.

Whirlwind...

Medlem

Kanske roligare men inte bättre när man inte har massa hitt.

Medlem

ska man ha tråkigt eller kul när man levlar?

Medlem

Det är tänkt att man ska ha kul men så är inte fallet därför är det bättre att köra på den build som är både effektivast i PvP och PvE och det är då Arms till du når 80 och får bättre EQ.

Medlem

Trådskaparen vill ha levlingbuild och råd och då utgår man ifrån att han vill ha den efektivaste builden för det han ska göra.

Medlem

Arms förutsätter att man har http://www.wowhead.com/?item=42943
Har man inte den finns det ingen anledning att vara arms. Bloodthirst är mer förlåtande om du har sämre vapen i och med att skadan bara beror på attack power.

Har du tillgång till 2stycken Arcanite reaper skulle jag köra Fury (efter lvl60 och Titans grip).
Self healen från Bloodthirst/Bloodcraze är trevlig för att korta ner tiden att bandagera/äta.
Att man ser mycket "miss" beror på att dina auto attacker får 24% miss chans när du dual wieldar. Men då du har 2 vapen så kommer du ändå att få in ett slag oftare än med arms.

Det krävs fortfarande bara 5% för att dina special attacker ska träffa, och 3% får du "gratis" genom talents i fury.

Jag är väldigt skeptisk till att arms skulle göra mer skada än fury då så inte är fallet vid lvl80, men jag har ingen ork att räkna på det så möjligheten finns väl.

Det är för övrigt en myt att man behöver ha massor av +hit för att fury ska vara bra, +5% för att alltid träffa special attacker på fiender av samma level räcker.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Nu måste du väl ha rökat något kraftigt?
Skulle Bloodthirst ge bättre skada än MS?
Blood ger ju bara 50% skada av din AP som på den leveln inte är alls är hög medans MS ger DMG + din WP dmg hur i hela fridens namn kan du få att det är bättre?

Jasså det är en myt säger du? Vad mister warriors om dom inte träffar? Jo rage och rage är din DPS missar du dina vita slag får du ingen rage.

Arms funkar så bra just för att du får overpower procs hela tiden och rend är armor ignore. Möter du 3 st mobs så lägger man rend på dem allihop och matar ut overpowers.

PS: Snart kommer även Fury nerfen med 10% mindre dmg overall.

Medlem

Hittils har jag inte sett en Arms göra mer skada än en Fury i pve varken innan eller efter Titans grip kom, inte i pvp heller, eftersom att Arms är mer single target pvp och Fury har fler aoe attacker och vid bossar är whirlwind livsfarlig.

3 mobs är ingenting för en Fury warrior, medan Arms måste byta target hela tiden har förmodligen en Fury redan dödat de andra 2 med en cleave och en ww.

Medlem

Jag säger inte att arms gör mer dps är fury för jag vet att fury gör mer DPS är var arms gör end game. Men sakan är att han ska levla och inte raida.

Man behöver byta targets i början som Arms warrior om man vill, sen är det Sweaping strikes och cleav, overpower och varför inte bladestorm som har extremt kort CD för en sådan kraftfull ability.

Desto mer armor mobsen får desto sämmre blir fury men arms blir den samma just för bleadsen, min rend tickar i 600-700dmg och då har jag ändå just dingat 80 med min warrior.

Och du säger att du inte sett en enda arms warrior som gjort mer skada än fury, då har du inte bevittnat mycket pre TBC när jag körde med Hand of ragnaros under våra BWL/MC raids toppade jag alltid DPS som just arms.

Medlem

Men konstigt att du toppade mc/bwl raids med bästa vapnet ;P
En fury warrior med tf och cts tex hade spöat dig, men det var ganska ovanligt att tf gick till nåt annat än rogues eller tanks.
Så fort det kom lite skönare enhandsvapen i AQ och naxx så drog fury ifrån ordentligt och arms hade inte en suck, och har inte haft det någonsin sedan dess.

Angående levlandet, vare sig du har tillgång till heirloom weapons eller inte så kommer fury med titans grip göra mest dmg pga en enda skill.. whirlwind.

Så mitt råd är att köra arms till level 60-65 kanske och därefter köra fury.
Men som många andra redan påpekat är det viktigaste att du har roligt när du spelar. Prova dig fram och se vad just du tycker är kul.

Medlem
Skrivet av Kawazu:

Nu måste du väl ha rökat något kraftigt?
Skulle Bloodthirst ge bättre skada än MS?

jag sa såhär;

- Bloodthirst är mer förlåtande om du har sämre vapen i och med att skadan bara beror på attack power.
Vilket var en utökning till det första jag skrev, att har han INTE Arcanite reaper så bör han inte specca arms öht.

BT är inte din enda attack som fury, du har även WW och Slam procs, precis som Arms har execute och Overpower procs. Man kan inte jämföra dem direkt med varanda och säga "wöwö fury suger för BT har dålig dmg".

Citat:

Jasså det är en myt säger du? Vad mister warriors om dom inte träffar? Jo rage och rage är din DPS missar du dina vita slag får du ingen rage.

Det är såhär, när du har kommit upp i 5% hit (eller 8% i raids) så ger det mer DPS att gå efter styrka och crit än mer hit.
Därav är det fel att säga att man behöver mer hit som fury än vad tex en arms warrior behöver. Däremot så är extra hit inte helt värdelöst för en fury warrior, som det är för en Arms warrior.
Vid "låg" level är det dessutom fattigt med +hit items, och då är de 3% man får genom talents i Fury trevliga.

Citat:

Arms funkar så bra just för att du får overpower procs hela tiden och rend är armor ignore. Möter du 3 st mobs så lägger man rend på dem allihop och matar ut overpowers.

Möter du tre mobs med fury så använder du Cleave/WW. Olika spelsätt, mobsen kommer att dö ändå.

Om planen är att aoe'a mobs så är Glyph of Cleave fin (ett extra target på cleave).

Bladestorm är helt klart bra, men du har den inte vid varje pull.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Jag tänkte skicka över en blodied arcanite reaper men frågan är just om jag ska göra det samt ytterliggare en om 20 levlar eller om jag ska köra 2 standard vapen och dw

Glöm raider etc. Det är i regel singelmobs så långt det går till lvl 80 (jag questar zon för zon tills questarna är slut uppe i northrend och hoppar till icecrown vid 78)

Gubben är just nu 35. Tack för de svar jag fått hittills

Medlem

Har du en arcanite reaper så bör du använda den
Släng på en crusade enchant om du inte har det ännu.

Vid 35 skulle jag specca såhär, http://talent.mmo-champion.com/?warrior=302203212033410000000...

Fortsätta såhär till 60; http://talent.mmo-champion.com/?warrior=302203212333510000221...

Sen köpa en till Reaper och specca om till fury.

Lite osäker på glyphs, men Rend,Bloodrage,Charge ser fina ut på pappret iallafall.
Möjligen rapid charge istället för Rend om mobsen dör för snabbt.


signatur

shortbow.gif

Medlem

ok, jag hade tänkt åt det hållet så det känns bra att få det verifierat. Tackar så mycket för all input.

Medlem

Ett väldigt effektivt och lätt sätt att lvla på är att runt level 20 speca protection.

Sen wotlk så har protection blivit buffat till att göra mer skada. Även om du är i defensive stance och inte har specat impale så critar du hårdare med reverge och shield slam än mortal strike eller bloodthirst.

Det sjuka är också att du tar nästan ingen skada själv och att prot abilities knappt kostar någon rage så du kan spamma heroic strike. Eftersom man bara gör gula attacker så behöver man knappt någon hit.

Men sen runt level 60 så är det bättre att speca fury.

Men från 20-60 protection!

1
Skriv svar