Assassin's Creed och Watch Dogs tycks äga rum i samma universum

Robot
Assassin's Creed och Watch Dogs tycks äga rum i samma universum

Åtminstone enligt en detalj i Assassin's Creed Origins.

#assassins-creed-origins, #ubisoft, #watch-dogs-2


Medlem

fanns ju också en bunt extramissions till Far Cry 3 som anspelade på att det var samma universum det med.

Medlem

Att spelen lånar annat från varandra har man ju märkt. Uppdragen där man jagar någon i AC och i WD känns väldigt lika. Menyer, animationer för löpning... De drar nog nytta av att kunna återanvända saker i fler än ett spel. Det kanske rör sig om samma spelmotor också. Eller har WD en egen spelmotor?

Medlem

stoppa pressarna vilken nyhet!! kallas easter egg... jösses inte första gången ubisoft teasar sina andra spel i sina spel.

Medlem

Såg också detta för någon dag sen. Kul liten detalj för den som orkar kolla igenom datorn.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Eh, detta är inte direkt nytt? Skaparen av Abstergo industris blev mördad och du kan hitta När han blev mördad... i Watch Dogs.

Avstängd

Gissa om jag har någonting juicy för er. I Watch Dogs får man lyssna på telefonsvarare eller mobilsamtal eller vad det var, jag kommer inte ihåg det. Men i ett av såna samtal berättar en kvinna för sin mamma att hon är gay. I The Division får man höra samma samtal från en av mobilerna som finns utspridda över NY.
Jag tror, om jag inte minns fel att i Watch Dogs så är det mammans telefonsvarare och i The Division är det dotterns mobiltelefon som man lyssnar. Detta innebär att The Division finns också i det universumet, men ändå inte, eller vad det nu blir.

1
Skriv svar