Recension – Doom (Switch)

Robot
Recension – Doom (Switch)

Id Software ger oss chansen att dräpa demoner på resande fot. Ett tekniskt storverk som bäst spelas av dig med dålig syn.

#doom, #id-software, #nintendo, #switch


Inaktiv

Kan bli ett köp när jag väl skaffat Switch men inte till det priset.

Medlem

Får inte riktigt en bild i huvudet över bildkvalitén. Är den dålig jämfört med andra versioner eller är den dålig hur man än ser på det? Vad jag menar är: är det okay kvalité om man jämför med andra bärbara spel?

Medlem
Lucas Jones

@jehuty: Om vi snackar andra Switch-spel är bildkvaliteten här märkbart sämre. Vilket är synd, för det är ett av (om inte DET) mest grafiskt imponerande Switch-spelen jag har spelat.

Medlem

Som glasögonbärare känner jag mig kränkt!

Medlem
Medlem

Jag känner att det absolut kan vara värt ett köp till en lägre prisplapp.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Quiz:

Såg den videon med och blev fundersam, tyckte som du att det såg fruktansvärt bra ut med tanke på hårdvaran i switchen!

Medlem
Lucas Jones

@Quiz: Som jag skrev i recensionen ser det jätteimponerande ut, FÖRUTOM bildkvaliteten som är väldigt suddig. Tror videon där är tagen i dockat läge, där detta inte är ett lika stort problem.

Medlem

Det är någonting med film och spelomslagen där någon står bredbent på en höjd och håller i något, bland annat Doom och:
National Lampoon's Vacation/Army of Darkness/Duke Nukem 3D:
http://arcadesushi.com/files/2013/11/4-boris-vallejo-vacation...

Även MOF, COD Battlefield-serierna och många filmomslag har också något gemensamt, där någon går (framåt eller bakåt) och håller i ett vapen. Vissa omslag är personen bara spegelvänd, för att skilja sig från de andra något.
Sånt här är lite kul när man lagt märke till det.

"Movie posters that look oddly similar"
https://9gag.com/gag/aK2e7V1


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Även Turrican (som är misstänkt likt omslaget till Manowars Kings of metal btw)

Medlem
Skrivet av androsynth:

@autograph: Även Turrican (som är misstänkt likt omslaget till Manowars Kings of metal btw)

Ja, det påminner en hel del om Conan!
Frank Frazetta Vs. Boris Vallejo… Resolved (expanded teaching edition):
http://sequentialartistsworkshop.org/wordpress/2015/09/3388/

Här är en filmposter, av Frank Frazetta till Clintanfilmen "The Gauntlet" / "Hetsjakten", 1977:
https://www.google.se/search?q=frazetta+gauntlet&tbm=isch&tbo...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Unixo:

Som glasögonbärare känner jag mig kränkt!

Men med glasögonen får du väl god syn? Kanske t.o.m. bättre än många som inte kollat sin syn på ett tag.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Får inte riktigt en bild i huvudet över bildkvalitén. Är den dålig jämfört med andra versioner eller är den dålig hur man än ser på det? Vad jag menar är: är det okay kvalité om man jämför med andra bärbara spel?

Här går de bland annat igenom bildkvalitén, portat och bärbar.

Medlem

Med tanke på att Switch inte är mycket större än en mobil, tycker jag att spelet ser fantastiskt ut. Har provat att sänka PC versionen till 540p och visst, det blir suddigt, men det är fortfarande ett ruggigt snyggt spel även på lägsta inställningar (speciellt om man kör på en 42" TV från soffavstånd). Switch kör spelet i 612p-720p vilket enligt mig är bättre än jag trodde. Texturkvalitén är dock det som har störst påverkan på spelets suddighet. Mega-textures-implementationen i IdTech6 passar tråkigt nog inte Nintendos minnesbandbredd eller lagringsutrymme vidare väl. Men jag känner ärligt talat att det är kompromisser man enkelt kan leva med. För spelet ser faktiskt otroligt bra ut. även i sitt suddiga tillstånd. Men ja, 529kr känns för högt och magstarkt för mig som redan äger det till PC. Får hoppas att det reas tids nog.

Medlem

@star-affinity: Kommenterade lite med glimten i ögat, så var inte meningen att tas så där superseriöst

1
Skriv svar