Site testar: Är Star Wars: Battlefront II pay-to-win?

Medlem

inte spec oväntat, betalar inte för något när det kommer till EA. pay 2 win går jävligt bort


signatur

//monster

Medlem

@Tiggaren: Ni är inte ensamma. Här är en till gammal gubbe som inte fattar det nya som kidsen diggar. Frågan är om dom hade diggat det om de betalade med egna pengar?

Ambassadör
Xbox

Nehepp...ännu ett spel som får ligga tills det träffar reabacken på ICA Maxi.

Det värsta med den här skiten är ju att det påverkar spelet, de som säger att "men köp inte lootboxes då" verkar ju inte förstå att spelet i sig försämras för att uppmuntra till att köpa sig fri från grind.
Det är en F2P-modell som fan inte hör hemma i ett betalspel!

Jag hoppas innerligen att sådant här skit faktiskt påverkar betyget, FZ.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nehepp...ännu ett spel som får ligga tills det träffar reabacken på ICA Maxi.

Det värsta med den här skiten är ju att det påverkar spelet, de som säger att "men köp inte lootboxes då" verkar ju inte förstå att spelet i sig försämras för att uppmuntra till att köpa sig fri från grind.
Det är en F2P-modell som fan inte hör hemma i ett betalspel!

Jag hoppas innerligen att sådant här skit faktiskt påverkar betyget, FZ.

This. Fz har gett kritik för mikrotransaktioner i vissa spel och blir nog inget undantag i detta. Kunde dom inte ha anlitat någon indiestudio för just singelplayer? Hade varit grymt och antagligen sålt bra. Jag hade lätt köpt det för fullpris. Har precis klarat ut dark forces och ska ge mig in på dark forces 2 nu ikväll.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Meh. Jag förstår inte problemet. Jag har inte tid att spela lika mycket längre, men vill ändå kunna ha bra saker i spelet. Det är som HUT och FUT, du kan spela ihop coins eller köpa packs. Jag vill ha ett bra lag, så jag har lagt runt 20k per säsong och spel jag spelat. Nu lär jag inte lägga så mycket på Battlefront 2, men det är väl bra att man får valmöjlighet mellan att lägga tid och pengar.

phi
Medlem

Är singleplayern bra så kan det hända att det blir ett köp när det blir mer eller mindre gratis under någon framtida rea. Finns däremot inte en en chans i världen att jag köper det för att spela multiplayer.

Medlem

Problemet är att säkert 90% av köparna aldrig läser spelnyheter, så de har ingen aning. Det enda de kommer se är diverse reklam direkt från EA😀

Medlem
Skrivet av karatekex:

Jag vet inte om det är jag som börjar bli gammal eller om lootboxes börjar bli mer och mer avancerade. Men jag fatta fan ingenting när jag testade betan och fick massa kort, valuta och annat jävla skräp. Jag har generellt inget emot lootboxar men det är ju så grymt dåligt utfört..
Offtopic, köpte nya CoD, fick en supply drop, lootade ett hantag till en pistol av epic kvalitet (öh va?). Steam refunds är ju en väldigt bra grej ibland.

CoDs attachments i olika kvalite (epic) är väl bara utseende mässigt? inte bättre recoil Va så förr iaf.

Medlem

blir att pirata singleplayer delen, lite synd med p2w. hade köpt det annars.

Medlem

Jag är lite tjockhudad ändå. Lite så att om jag kan spela mig till en sak och det inte kommer ta 10 år, så har jag inte sjukt mycket emot det. Vissa gör det ju totalt omöjligt att spela om man inte betalar eller ger de som betalar en stor fördel som man inte kan få genom att lira och det gillar jag inte. Men om jag kan lira mig till max level och få alla saker och en annan köper det och stöder spelskaparna så är jag relativt ok. Men det är en jäkla balans.

Återigen, Guild Wars 2 är ett av de få som gör det riktigt bra.


signatur

K9
:.:

Medlem

@absimilard: lite samma här, så länge inte deras köpta items gör dem odödliga för mig så är jag ganska fine. När det kommer till kritan ska de va bättre än mig på spelet också. Inte bara ha en fetare plånbok

Medlem

Alltså..
Dota2, CS:Go, Overwatch.. kosmetika only.. verkar det gå dåligt för dom microtransaktionerna eller?

Medlem
Skrivet av phocuz:

Meh. Jag förstår inte problemet. Jag har inte tid att spela lika mycket längre, men vill ändå kunna ha bra saker i spelet. Det är som HUT och FUT, du kan spela ihop coins eller köpa packs. Jag vill ha ett bra lag, så jag har lagt runt 20k per säsong och spel jag spelat. Nu lär jag inte lägga så mycket på Battlefront 2, men det är väl bra att man får valmöjlighet mellan att lägga tid och pengar.

Varför inte köpa end-game looten i WoW om det inte var bind-on-equip? Varför inte köra aimbot och wallhack? Jag menar, vissa har ju inte tid att träna lika mycket längre.

"For decades now it has been the custom for educators to make kids feel good about themselves for no particular reason. This practice, which is not backed by any evidence, is based on the premise that high self-esteem leads to high achievement.

Accordingly participants in spelling bees and sporting events all come away with trophies so that no one feels bad about not measuring up. In the classroom students read titles such as Everyone is Special and complete All About Me projects that catalog their fine qualities. Teachers refrain from criticism and take care not to tie praise to performance.

The problem with gold stars, prizes for everyone and other bribes, however, is that they don't work. Rather than bolster achievement the practice simply motivates individuals to accrue more rewards and instills a sense of entitlement."

Medlem

@karatekex: fast i cod är det bara kosmetiska grejjer.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

Ja dom kan ju göra såhär för att kidsen köper skiten

Jag är nog för gammal för spel..
Börjar känna att jag håller på att bli en sån där person som sitter och mumlar
"Det var bättre på min tid" 😅

You do not stop playing because you get old, you get old because you stop playing.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

@Mortaigne: exakt, precis som i GTA online. Nya grejjerna som kommer e så dyra så man ska bli frestad att köpa shark cards.

Medlem
Skrivet av sCaz:

Alltså..
Dota2, CS:Go, Overwatch.. kosmetika only.. verkar det gå dåligt för dom microtransaktionerna eller?

för att inte tala om Leage of Legends som alltid varit gratis och ändå drar in en miljard om året på kosmetika. det är så det Ska vara


signatur

//monster

Medlem

@oDIRTDIVERo: förstod det, mena mer på hur dessa belöningar känns helt menningslösa och förvirrande.

Medlem

@karatekex: jo. Det blir dock mycket värre när dom som betalar får ett sportsligt övertag gentemot dom som inte gör det.

Ambassadör
Xbox

Ser nu rapporter om att det tar 40h spelad tid innan man har samlat ihop tillräckligt för en (1) Hero lootcrate. Alltså en hel arbetsvecka för att låsa upp en hero om man inte spenderar credits på något annat alls! De vill verkligen sälja lootboxes...

1 vanlig trooper crate tar 3h.

De är ju inte kloka.


signatur

Jump in.

Medlem

@oDIRTDIVERo: absolut, håller med

Medlem

Fan det är ju helt efterblivet.
Bojkotta skiten

Medlem

Knepig balans men samtidigt så når man singularity (når en punkt där man går förbi i både skill och gear) och jag blir mer nöjd över mina prylar jag spelat ihop. Vill kids eller dom med tidsbrist köpa sig fördelar så låt dom, dom blir inte bättre spelare för de.

Medlem

@Mortaigne: då har man att hitta på iaf 😝

Medlem

Fantastiskt att behöva betala full summa för ett trippelA spel och sen behöva betala ännu mer pengar för att rusha spelet. Kan fatta att warframe har ett pay2rush system men ett sådant spel som detta är fan sorgligt. Bra jobbat EA


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Medlem

Frågan är vilka är det som köper sånt här skit ingame? VIlka är idioterna? Ni förstör spelvärlden. Uppenbarligen tjänar dom pengar på det....

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Frågan är vilka är det som köper sånt här skit ingame? VIlka är idioterna? Ni förstör spelvärlden. Uppenbarligen tjänar dom pengar på det....

Ja kolla bara Ubisoft och Taketwo, den ena berättar att majoriteten av deras intäkter är genom MT och de andra säger att ALLA deras spel kommer innehålla MT. Folk behöver inte bojkotta spel p.g.a. det, men SLUTA köp saker in game! Sluta ge dessa giriga jävla as pengar för detta beteende, det är enda sättet att få dem att sluta.

Medlem
Missriktat..

@sCaz: Din kritik och ditt citat är helt missriktade. Jag förstår inte din WoW-referens men aimbot och wallhack är fusk. Att betala sig till sådant som vem som helst ändå kan få tillgång till är givetvis något helt annat.

Citatet avser obefogade belöningar till barn, såsom där man låter alla vara vinnare. Det är också något helt annat. Du vinner inte i spel för att du har lite bättre utrustning - din jämförelse är egentligen så dålig att den inte förtjänar en kommentar.

12
Skriv svar