Seven: The Days Long Gone

Avstängd
Seven: The Days Long Gone

Ville tipsa om ett spel som FZ inte har nämnt, och som utvecklas av föredetta Witcher 3 utvecklare.

About the game
Seven: The Days Long Gone is a 3D isometric RPG in which players can freely explore the sandbox world of the Vetrall Empire.

Set in a 'beyond post-apocalyptic' environment, the title will redefine how the isometric RPG genre is played. The climbing system implemented allows you to free-traverse obstacles of any height, both horizontally and vertically.

On the prison island of Peh, you will experience rich stories of conspiracy, discovery and betrayal, set within an unforgiving world filled with mysterious technology and dark age superstition. As a master thief possessed by an ancient daemon, you are deported to Peh on a mission that could decide the fate of all humanity.

http://seven-game.com/en/

Medlem

Såg detta i förra veckan för första gången, fick upp ögonen rejält!

Avstängd

@Blockad: Det kan bli hur bra som helst. Strider i realtid, slå sig fram eller snygga sig fram, dropkills och backstabing, ny klättringssytem och allt detta i 3D isometrisk vy. Crafting och karaktärsutveckling och fraktioner som man kan bli vän med eller fiende.

Edit: Monster finns också i spelet.

Medlem

Såg både fränt och lite dött ut, inte så mycket detaljer. Får hoppas man inte tänker på det lika mycket när man själv spelar.

Avstängd

@Fr0gg0.: Jag tycker det är detaljrik nog som man kan se på videon:

Medlem

Spelet verkar ascoolt. Den hamnar högst upp på backloggen när den kommer ut.

Medlem

Fan att det initialt bara är en PC-release.. =/ Hade ju annars vart perfekt framför TVn i soffan annars nu när snön börjar falla.

Avstängd

Riktig snygg grafik!

Geeks Gaming

Heliga krabbkakor, Batman!
Det är ju snart. Jag hade för mig att jag kollade på steam efter detta bara någon dag sedan och då fanns det inte där.
Nåja, detta ser lovande ut

Geeks Gaming
Skrivet av elfgaard:

Fan att det initialt bara är en PC-release.. =/ Hade ju annars vart perfekt framför TVn i soffan annars nu när snön börjar falla.

Du får ta och jaga rätt på en steamlink

Medlem
Skrivet av elfgaard:

Fan att det initialt bara är en PC-release.. =/ Hade ju annars vart perfekt framför TVn i soffan annars nu när snön börjar falla.

Har du hört talas om hdmi kabel?

Medlem

Påminner om Shadow Warrior : Blades of the shogun(som för övrigt är grymt bra). Inte hört om detta så tack för tipset, ser fram emot det!

Medlem

@NordhNet: Oh, inte ens kollat upp. Tack för tipset..

Medlem

@Vercadi: Bra förslag, speciellt om vissa kanske behöver en 25m hdmi kabel för att dra den snyggt☺

Medlem

Det här verkar onekligen intressant, tack för tipset!

Avstängd

Tänk om utvecklare kunde sluta att felaktigt kalla sina spels vyer för isometriska.
I övrigt verkar det coolt!

Medlem

Kollade igenom deras FAQ men inte tid att se hela videon från mässan, men har de sagt nånting om karaktärseditorn, levling, skills, stats, hur det ska vara på de punkterna? Nerbantat eller djupt?

Medlem

@Vercadi:
Alla har inte TV:n i samma rum som datorn. För min del skulle HDMI-sladden få resa ca 30 meter mellan två våningar. Sen behöver ju kontrollen ha mottagning också. Steam link är ingen dum idé. Har man en Samsung TV av årsmodell 2016 eller senare finns det en Steam link app gratis.

Medlem

wow detta kan nog bli bra, snyggt som fan är det också.

Avstängd
Skrivet av Manslut:

Tänk om utvecklare kunde sluta att felaktigt kalla sina spels vyer för isometriska.
I övrigt verkar det coolt!

Rätta mig om jag har fel men isometrisk vy är att man kan se ovanpå och sidorna av ett objekt, d v s snett uppifrån. Vad skulle du vilja kalla det?

Avstängd

@xtrem11: pseudo-isometrisk eller dimetrisk.
Isometrisk har nämligen en strikt definition.

Avstängd

@Manslut: Jag är inte expert men jag tror isometrisk och dimetrisk är två skilda saker. Sen finns ju trimetrisk också. Någon med fotografutbildning får förklara.

Avstängd

@xtrem11: Ja, de är olika, det är ju det som är min poäng. Utvecklare kallar spelen för isometriska när de inte är just det, utan dimetriska eller pseudo-isometriska.

Avstängd

@Manslut: De är olika men ändå rätt lika. Det är lättare att veta vad som är vad om det är stillbilder eller i 2D. Om det är 3D spel där man styr kameran höger, vänster och upp och ner då blir det komplicerat. Fågelperspektiv är vad jag föredrar att kalla det:d

MEG
Medlem

Tack för tipset, blir att kolla in detta.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

åfan, ja detta måste kollas upp direkt


signatur

//monster

nånting händer.det är nått skumt på gång.
men våra nördar.dom vaktar dagen lång. å dom finns här i trakten..vill du veta all så logga in här kommer årets tips.är så gla nu

'(melodi räddnings patrullen)


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar