World of Warcraft: Battle for Azeroth gör sig av med raid set-bonusar
Tycker det är väldigt bra, då raid-sets är i sig själva en förenkling eller genväg för att göra det enklare för sig, då det bara finns ett alternativ per tier. Blizz bestämmer ofta vilka talents du ska använda, vilka tillhörande föremål som är bäst, samt givetvis att huvudslotsen bör innehålla raid tier genom dessa sets.
Ser många som tror att det automatiskt blir förenklat, men istället har blizz alla möjligheter att göra systemet djupare nu. Hoppas de tar chansen.
Jag tycker att de ska ha mindre set bonusar på saker man kan crafta, men inte på saker man får av raid bossar. Crafting är sedan länge ganska värdelöst och behöver en boost, det enda crafting är någolunda bra för är om man absolut inte har något gear alls. Jag skulle älska om de bytte ut raidbossarnas drops till material och återinförde plans så att alla crafters fick något att göra.
Låter fint. Nu får vi hoppas på att professions blir användbara i dungeons/raids/PvP igen. Tailoring/engineering var kanon för min fire mage en gång i tiden. Nu ödslar skiten bara tid. En jämn avvägning om JC's super gems blir bättre än engineerings synapse springs osv. Sånt är kul att pilla med
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Fast han säger ju ingenstans att de ska ta bort bonusarna. Han säger att de kommer ta bort tier-seten (och då förvisso också bonusarna). Känns som att det är en större grej, att hela tänket kring tier sets försvinner.
Lite synd ändå, tier sets är ju tradition. 😐
Information wants to be free!