The Punisher!

Skägg.
10 Chambers
The Punisher!

Precis sett två avsnitt av The Punisher, riktigt lovande. Första var ju nästan John Wick: The TV Series, och det andra bäddar för en del intressanta uppföljningar. Ogillade Berntal starkt Walking Dead men här glänser han, även i de mer känslosamma scenerna. Lite mer osäker på Ben Barnes, som när man tänker efter kanske inte var superbra i Westworld heller.

Punisher än ändå något av en favorit från tiden då man plöjde Marvel-tidningar (även om jag får mina ryck och plöjer igenom ett par årgångar genom Marvel Unlimited). Har alltid varit svag för anti-hjältar.

Jag förstår dock inte varför Netflix envisas med sina 13 avsnitt långa säsonger på Marvel-serierna, ofta har de en rejäl dipp i mitten som endast känns som fyllnadsmaterial.


signatur

Tappade intresset för Daredevil i Säsong två när Punisher va med. Mest tror jag för att själva Daredevil storyn började flumma iväg.

Hade också svårt för Jon Bernthal i Walking Dead.
Gillade honom inte allt för mycket i Deardevil heller

Är det samma stuk som i Deardevil?
Fighterna var riktigt bra i DD gillade råheten och fräna 3 min tagningar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Att säsong två var dålig hade inget med Punisher att göra. Han var enda anledningen att säsong två var ok. Men det var ingen riktig "onding" i säsong två, inget hände liksom. Den hade ingen röd tråd så intresset försvann fort.

Punisher är mycket bättre än Daredevil säsong två.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fr0gg0.:

Att säsong två var dålig hade inget med Punisher att göra. Han var enda anledningen att säsong två var ok. Men det var ingen riktig "onding" i säsong två, inget hände liksom. Den hade ingen röd tråd så intresset försvann fort.

Punisher är mycket bättre än Daredevil säsong två.

Håller med, Punishers story var det enda intressanta i DD S3.


signatur
Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Håller med angående säsongerna, trots att de är korta jämfört med andra serier som går på tv, The Flash, Arrow etc...

Punisher fick mediokra betyg av recesenter. Jag tror den öppnar bra men sen går det utförs.

Releasehästryttare

Kan ju knappast vara värre än The Defenders som sög stenhårt.

Tyvärr lär jag vänta tills våren med att kolla på serien då jag nyss bestämde mig för att kolla på gamla star trek

Första gången jag kollar på star trek the next generation och det är svin bra(började precis på s3), betydlig bättre än discovery. Rekommenderar stark!

Medlem

Som Punisherfan är jag hoppfull. Ska dra igenom hela framöver. Filmerna var ungefär som dredd-filmerna. För mycket på för lite tid som ska klämmas in.

Är den lika våldsam som Punisher ska vara? Vi snackar våld-våld-våld av en mass-seriemördare som han faktiskt är utan den finess som "Dexter" hade?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Devan:

Kan ju knappast vara värre än The Defenders som sög stenhårt.

Tyvärr lär jag vänta tills våren med att kolla på serien då jag nyss bestämde mig för att kolla på gamla star trek

Första gången jag kollar på star trek the next generation och det är svin bra(började precis på s3), betydlig bättre än discovery. Rekommenderar stark!

Om du tyckte The Defenders sög så skall du definitivt undvika "Luke Cage" och "The Iron Fist".


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

@Akronym: Ja såg aldrig iron fist för jag hörde att den sög, men tyckte luke cage va ok, varken bra eller anus.

Medlem

@Devan: Problemet jag hade med Luke Cage är att han är alldeles för mycket "Mr nice guy". På gränsen till idioti.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Håller med, Punishers story var det enda intressanta i DD S3.

Är det samma "badguy" i S3 med? oj tur jag hoppade av i tid


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det samma "badguy" i S3 med? oj tur jag hoppade av i tid

Minns inte ens, vilket är ganska talande.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Minns inte ens, vilket är ganska talande.

Han skojade! Det har bara gått två säsonger än av DD.

Medlem
Skrivet av Kane:

Som Punisherfan är jag hoppfull. Ska dra igenom hela framöver. Filmerna var ungefär som dredd-filmerna. För mycket på för lite tid som ska klämmas in.

Är den lika våldsam som Punisher ska vara? Vi snackar våld-våld-våld av en mass-seriemördare som han faktiskt är utan den finess som "Dexter" hade?

Tyckte den var rejält våldsam, i avsnitt 12 går det kanske till och med lite till överdrift med blodet då han har ihjäl mer människor än det bor i en normalstor svensk stad.
Överlag var serien helt ok tyckte jag, inte den bästa jag sett men heller inte den sämsta.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Devan:

Kan ju knappast vara värre än The Defenders som sög stenhårt.

Tyvärr lär jag vänta tills våren med att kolla på serien då jag nyss bestämde mig för att kolla på gamla star trek

Första gången jag kollar på star trek the next generation och det är svin bra(började precis på s3), betydlig bättre än discovery. Rekommenderar stark!

Tycker inte The Defenders var värre än varken Iron Fist eller Jessica Jones though.

Gen
Medlem

Sett 1½ avsnitt och kan verkligen rekommendera Punisher. Känns bättre än flera av de andra Marvel. Som ni säger är inte tex Iron Fist speciellt bra, däremot tyckte jag om Luke Cage pga det briljanta skådespeleriet samt plot.

Medlem

Jag såg hela säsongen nu i helgen och kan hålla med en del recensenter.

Det börjar bra, men har lite tråkiga stunder precis som många av deras serier. Men överlag tyckte jag den var sjukt tuff, vissa scener är ju obehagligt råa också, grimaserade lite hehe. Det känns liksom mer när han per say inte är en super hjälte, utan bara en väl tränad man som är bra att skjuta på saker.

Men som helhet ger jag den 4 av 5 enhörningar. En bra start och jag är väldigt nyfiken på vart säsong 2 tar vägen.

Releasehästryttare

@Crankt: Hah, såg det precis på en annan sida

Skägg.
10 Chambers

Tre avsnitt kvar, var riktigt bra.


signatur
Medlem

det är en bra serie. önskade den var lite råare och grymmare dock.

Medlem

Jag älskar karaktären Punisher, men TV serien var inte så bra, tyvärr. Det var en OK modernisering, men jag antar det inte hade varit en OK serie i jänkarnas ögon om det inte var en stor, statlig konspiration mot en lille, ensamma mannen.

Att han brände sin ikoniska symbol precis i början hjälpte inte direkt heller...

Att han skulle känna sig klar med sitt korståg

(Som man inte ens fick se A >.< )

är också väldigt främmande för karaktären. Det var helt OK skådespelarinsatser, men storyn var inte bra och han åkte på ALLDELES för mycket stryk hela. jävla. tiden.

Releasehästryttare

Nyheter idag: Ingen punisher S3, Netflix nu lagt ner alla Marvel serier.

Så efter Jessica jones S3 som kommer snart på Netflix är Marvel och Netflix samarbetet slut.

Vi får la se om Disneys satsning på sin egna streaming service gör att de återupplivar nått utav dessa varumärken.

SÅS: https://www.joblo.com/movie-news/the-punisher-jessica-jones-a...

Skägg.
10 Chambers

Haha. Jag är dock helt för att avsluta serier efter 2-3 säsonger, få som håller längre än så. Hoppas bara Punisher får ett ordentligt slut, är halvvägs ingeom S2 nu.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha. Jag är dock helt för att avsluta serier efter 2-3 säsonger, få som håller längre än så. Hoppas bara Punisher får ett ordentligt slut, är halvvägs ingeom S2 nu.

Håller helt med om att de flesta serier bör knytas upp efter 1-3 säsonger beroende på vilken serie det är, slutade kolla på the arrow efter ett par säsonger för serien är för humorlös, kollar fortfarande på the flash, men skulle vilja att de knöt ihop serien med ett värdigt slut, alla avsnitt av the flash känns verkligen väldigt samma tyvärr.

1
Skriv svar