Hur firar ni eran jul?

Medlem
Hur firar ni eran jul?

Jag har alltid firat med föräldrarna, julafton då och sedan har jag ev. följt med till någon farbror eller liknande någon av de andra dagarna i jul helgen.

Sen har det ju blivit "svärföräldrar" med, oftast juldagen eller halvdag julafton.

I år ska jag för första gången fira en liten speciell jul.

Börjar runt 10 hugget med besök hos mitt ex. och hennes mor för en ordentlig grötfrukost och lite paketpill. Senare blir det mor och far, lunch och allmänt julmys.

Frammåt sen eftermiddag / kväll ska jag, sätta mig i bilen och åka Norrköping > Västerås för att träffa mina nya "svärföräldrar", iaf en part, för första gången. Kan bli intressant! För att sedan på juldagen åka tillbaka till Norrköping.

Jag har inte några tidigare erfarenheter av att supa till vid sk. julfirande med föräldrar eller liknande, det har helt enkelt aldrig varit en tradition. I år är första gången jag kommer komma i kontakt med det, känns lite spännande.

Och det fick mig att fundera lite på hur ni kommer tillbringa er jul - lagom segande på julafton för att sedan leka med de nya spelen på kvällen?

Medlem

Det blir det gamla vanliga. Hemma med familjen, mycket julfilmer, julbord, öppna paketen och har det mys. På juldagen blir det eventuellt ett biobesök.

Under nyår åker vi hem till kusinerna (MilleX) i Södertälje och har det kul. Blir nog mycket Rock Band och festande.

Dagen efter är allting dött känns det som. Januari månad måste vara den tråkigaste månaden på året.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sova till 12, spela till 4. Kolla på TV sedan öppna paket. Efter det startar man dom nya spelen :).


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har alltid varit att vi fyra familjer (vi, mormor/morfar/mosterns familj och morbrorns familj) som bor här i samma håla har träffats hemma hos någon av oss och firat under sansade former. I år är dock min moster och morbror ovänner med varandra, så vetefasen hur det blir tbh. Det ger sig tids nog.

På juldagen däremot är det obligatorisk utgång och dessutom kommer en kompis från stockholm ner och stannar till 3;e januari


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Julafton= fira med familj. på julbordet serveras allt och man är lika glupsk som en utsvulten varg. När alla har börjat äta så är jag på min 3dje tallrik kanske :P:up:. Sen öppnar alla sina klappar.

Juldagen= Storfrämmande från Västerås *suck* massa med knattar som kommer att klänga på en och tortera huset. Jag har tur om jag kommer undan med en bruten arm.

Annandag= morsans födelsedag då kommer det besök igen. Fast bara vuxna då som tur är.

Sen hoppas jag verkligen inte på mer främmande
8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Sova till 12, sticka till kusinen 1 där hela släkten träffas. Där käkar vi jullunch och sen så ser vi på Kalle Anka (givetvis en tradition).

När klockan är runt 4 så har nån av de äldre i släkten blivit utnämd till tomte. Tomten går då och "handlar en tidning" och kommer tillbaks med en säck full med paket. Sen är man allmänt social tills lite senare på kvällen då det är dags att fara hem och öppna de kvarvarande paketen.


signatur

"I don't need to get a "LIFE" , Im a gamer, I got lots o lifes"

Medlem

Som det alltid har varit.
Julafton: Kalle Anka, Julbord med familjen och mormor, paket öppnande, gröt.
Juldagen: firas i sommarstugan (lite ironiskt?) med kusinerna och farmor, julbord igen, paket öppnande osv.

Alltid trevligt med rutiner och traditioner
God jul!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Mys med familj och djur, precis som det brukade vara.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

Jag ska ta mig till närmsta IKEA och hoppas på att jag kan få tag i lite julkäk


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag firar med familj och kusinerna. förra året var vi hos dem och nu kommer de hit

Alla samlas vid tv:n klockan 3 för att se på kalle anka och det andra sen äter vi och efter det så blir det julklappar


signatur

Rawr

Medlem

Börjar väll runt 10:00-11:00 någon gång med att äldsta brorsan och hans familj tittar in för lite paketbyten (som jag ännu inte är klar med ARGH!).
Vid två-snåret blir det traditionellt julbord med mina föräldrar, min yngre bror och mormor. Kalle Anka vid 15:00 och därefter öppna klapparna.

... förhoppningsvis. Har lite blandade erfarenheter av julfirandet.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Jag ska ta mig till närmsta IKEA och hoppas på att jag kan få tag i lite julkäk

Jag säger att alla vi på forumet skickar varsin köttbulle och prinskorv till Japan för att sprida lite julglädje :heart:


signatur

Videomupp

Inaktiv

Well först hem till mor o far o fira min födelsedag (jag är som jesus och jag dör aldrig heller), sen börjar julfirandet med jullunch..sen slappas det...sen iväg till släktingarna fika fika fika o se när alla småkidsen får sina presenter, sen hem käka käka slappa se något julmeck på tv, sen presentdags kl 23-24

Juldagen slapp med kompisar, förhoppningsvis ingen fest med utgång då det suger

Sen blir det JulLAN med L4D, TF2, CoH

Nyår..vet inte än, någon ångesfest troligen

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av SeniiL:

Jag ska ta mig till närmsta IKEA och hoppas på att jag kan få tag i lite julkäk

Jag säger att alla vi på forumet skickar varsin köttbulle och prinskorv till Japan för att sprida lite julglädje :heart:

Skicka med lite Guttsta julmust som dom gjorde till USA


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

fira jul hemma med morsans sida av släkten som vi alltid har gjort, käka julbord, kolla på kalle anka, öppna klappar. sen när alla har stuckit hem så tar man och spelar lite:P

plus att i år så kommer mitt lilla underbara kusinbarn hit, gulligare unge än så har jag aldrig sett kan jag säga er!:heart:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Först kommer jag gå upp vid klockan 07:00 bara för att öppna ett paket som vi får på morgonen ( som oftast är en kalle anka pocket 8) ) sen se på den korkade julkalendern, efter det blir det att mysa i en fåtölj och stirra på alla julklappar;)

Sen blir det väl att äta ngt innan kalle anka, efter det kommer '' Jultomten '' och vi får 2 julklappar var ( kanske, beror på hur gamla vi är i familjen och då är det ju alltid bra att vara minst i familjen också!:P ) efter det äter vi vid kl. 18:00....

Sen tillslut börjar vi öppna julklappar vid kl. 20:00 till kl. 24:00 och efter det blir det väl som ( vanligt ) att testa sina nya spel lite snabbt, till kl. 02:00!!!!!!

GOD JUL!
OCH GOTT NYTT ÅR!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av WaltX:

Det blir det gamla vanliga. Hemma med familjen, mycket julfilmer, julbord, öppna paketen och har det mys. På juldagen blir det eventuellt ett biobesök.

Under nyår åker vi hem till kusinerna (MilleX) i Södertälje och har det kul. Blir nog mycket Rock Band och festande.

Dagen efter är allting dött känns det som. Januari månad måste vara den tråkigaste månaden på året.

Jepp samma här, på nyårsafton blir det nog skit kul.:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

vet inte om jag skulle kalla det för fira, kommer vara ensam hemma och antagligen supa ner mig själv,
tragiskt, men vad ska man göra när ens familj har splittrats totalt

men woho hoppas alla får en trevlig jul ialf

Medlem
Skrivet av ghoül:

vet inte om jag skulle kalla det för fira, kommer vara ensam hemma och antagligen supa ner mig själv,
tragiskt, men vad ska man göra när ens familj har splittrats totalt

men woho hoppas alla får en trevlig jul ialf

Stackare


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vakna, spela dator tills kalle anka, öppna julklappar, spela dator.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Haha antar att det blir en härlig jul för dig:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Noken8:

Först kommer jag gå upp vid klockan 07:00 bara för att öppna ett paket som vi får på morgonen ( som oftast är en kalle anka pocket 8) ) sen se på den korkade julkalendern, efter det blir det att mysa i en fåtölj och stirra på alla julklappar;)

Sen blir det väl att äta ngt innan kalle anka, efter det kommer '' Jultomten '' och vi får 2 julklappar var ( kanske, beror på hur gamla vi är i familjen och då är det ju alltid bra att vara minst i familjen också!:P ) efter det äter vi vid kl. 18:00....

Sen tillslut börjar vi öppna julklappar vid kl. 20:00 till kl. 24:00 och efter det blir det väl som ( vanligt ) att testa sina nya spel lite snabbt, till kl. 02:00!!!!!!

GOD JUL!
OCH GOTT NYTT ÅR!

Tur att jag inte tillhör din famlij


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Firar med släkten.

Tycker firandet borde vara: Träffas, äta, prata, äta, kolla tv, äta men av någon anledning så ska det delas julklappar också någonstans. Förstår inte meningen men whatever.

Enda anledningen att jag orkar bry mig är för att man får äta groteska mängder av läckerheter tills man rullar fram över golvet \o/

och nej... jag är inte överviktig eller så. Är nog ganska rejält underviktig.

Många som spelar på julafton tydligen. Intressant :>


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Noken8:

Först kommer jag gå upp vid klockan 07:00 bara för att öppna ett paket som vi får på morgonen ( som oftast är en kalle anka pocket 8) ) sen se på den korkade julkalendern, efter det blir det att mysa i en fåtölj och stirra på alla julklappar;)

Sen blir det väl att äta ngt innan kalle anka, efter det kommer '' Jultomten '' och vi får 2 julklappar var ( kanske, beror på hur gamla vi är i familjen och då är det ju alltid bra att vara minst i familjen också!:P ) efter det äter vi vid kl. 18:00....

Sen tillslut börjar vi öppna julklappar vid kl. 20:00 till kl. 24:00 och efter det blir det väl som ( vanligt ) att testa sina nya spel lite snabbt, till kl. 02:00!!!!!!

GOD JUL!
OCH GOTT NYTT ÅR!

Tur att jag inte tillhör din famlij

Tänker du på den långa julklappsöppningen?
Ja du, inte så konstigt, vi är elva i familjen + 2 st som är flickvän och doms barn..:P


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Jericho:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av SeniiL:

Jag ska ta mig till närmsta IKEA och hoppas på att jag kan få tag i lite julkäk

Jag säger att alla vi på forumet skickar varsin köttbulle och prinskorv till Japan för att sprida lite julglädje :heart:

Skicka med lite Guttsta julmust som dom gjorde till USA

Naaw! i can feel the love! :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Firar inte jul.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hemma med familjen


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Noken8:
Skrivet av Jericho:
Skrivet av Noken8:

Först kommer jag gå upp vid klockan 07:00 bara för att öppna ett paket som vi får på morgonen ( som oftast är en kalle anka pocket 8) ) sen se på den korkade julkalendern, efter det blir det att mysa i en fåtölj och stirra på alla julklappar;)

Sen blir det väl att äta ngt innan kalle anka, efter det kommer '' Jultomten '' och vi får 2 julklappar var ( kanske, beror på hur gamla vi är i familjen och då är det ju alltid bra att vara minst i familjen också!:P ) efter det äter vi vid kl. 18:00....

Sen tillslut börjar vi öppna julklappar vid kl. 20:00 till kl. 24:00 och efter det blir det väl som ( vanligt ) att testa sina nya spel lite snabbt, till kl. 02:00!!!!!!

GOD JUL!
OCH GOTT NYTT ÅR!

Tur att jag inte tillhör din famlij

Tänker du på den långa julklappsöppningen?
Ja du, inte så konstigt, vi är elva i familjen + 2 st som är flickvän och doms barn..:P

Neje, att man ska kämpa sig upp kl 07:00 på en julafton:O. Sen att julklapps öppningen börjar kl 20:00


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Det var tänkt att jag skulle träffa en i familjen men personen är så jävla jobbig just nu att jag fan inte tål att vara nära denne.

Medlem

Haha, Jericho.. det är bara jag som går upp då ( vanligtvis ) annars är det min yngsta syster som kommer upp lite senare då o då;)


signatur

Wai

123
Skriv svar