Senaste expansionen till Path of Exile har släppts

Medlem

Gillar PoE, men klarar inte av den äckliga känslan/grafikmotorn i spelet (vet inte vad det är exakt som gör det).

Blir dock sugen på att lira lite igen när det rullar in nyheter

Medlem
Skrivet av gottkaffe:

Gillar PoE, men klarar inte av den äckliga känslan/grafikmotorn i spelet (vet inte vad det är exakt som gör det).

Blir dock sugen på att lira lite igen när det rullar in nyheter

Precis samma här. Kan inte sätta fingret på det men det är något med grafiken eller känslan eller nånting är det iaf. Synd då många hype:ar det som tusan och det sägs vara djupt and whatnot. Och då har jag ändå försökt 5 gånger á typ 10-15timmar i snitt att börja med det, men icke.

Medlem

grafiken är ju det som gör detta spel bättre än d3, dock saknar jag det dära "flow" som d3 har som poe kommer nog aldrig få, spelet är bättre på skill tree och grafiken är mera realistisk och bättre kanske men gameplayet vinner d3 utan tvekan på.

det är helt klart att poe är inte direkt lämpat för nybörjare skulle jag vilja påstå, har man nött ut d3 helt och vill ha utmaningar ja då är detta spel helt klart vad man vill köra på.

Medlem

Kommer detta spel att släppas till ps4 någongång ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

grafiken är ju det som gör detta spel bättre än d3, dock saknar jag det dära "flow" som d3 har som poe kommer nog aldrig få, spelet är bättre på skill tree och grafiken är mera realistisk och bättre kanske men gameplayet vinner d3 utan tvekan på.

det är helt klart att poe är inte direkt lämpat för nybörjare skulle jag vilja påstå, har man nött ut d3 helt och vill ha utmaningar ja då är detta spel helt klart vad man vill köra på.

Håller inte med, PoEs grafik är ju astråkig...

Jag vill verkligen gilla spelet, men...

Avstängd
Skrivet av Loxus:

Håller inte med, PoEs grafik är ju astråkig...

Jag vill verkligen gilla spelet, men...

Så tänkte jag också, ända tills jag råkade ge spelet en ordentlig chans.

Medlem

@Loxus: Förlorar på att vara komplicerat? Kolla på hur mycket PoE har växt senaste 2 åren och jämför med Diablo 3 (som är betydligt mindre komplicerat). Jag tror bara det inte är din typ av spel.

Medlem
Omständigt

@Buckmagoo:

Har en lvl 84 marauder. Inte spelat på ett bra tag och skulle in å spela. Kändes som en väldigt hög inlärningskurva trots att jag spelat en hel del timmar.

Håller med om att D3 är SC jämfört. Dock så är det skönt att bara kunna hoppa in 30min då och då, vilket inte alls går med PoE. Båda är dock bra spel. Det ena behöver inte utesluta det andra. Kommer sätta igång PoE igen då jag har mer tid. Fram tills dess så är D3 är bra alternativ.

NuZ
Testpilot

@Manslut: Ok ok tack för svar. Men hur rankar man? Är det typ Grifts här också?

Tar o laddar hem det Dock lite orolig att man blir fast och beroende som jag blev av D3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Poe, funkar utmärkt att köra casual.

Man måste inte köra leagues som är tidsbaserade..

En fördel o lära sig systemet så klart, vissa rekommenderar följa en build.

Upp till lvl14 är det rätt segt oavsett vad man kör för typ/build, men sen lossnar det ganska fort tycker jag då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Manslut:

Så tänkte jag också, ända tills jag råkade ge spelet en ordentlig chans.

Det har jag också gjort.

Skrivet av Buckmagoo:

@Loxus: Förlorar på att vara komplicerat? Kolla på hur mycket PoE har växt senaste 2 åren och jämför med Diablo 3 (som är betydligt mindre komplicerat). Jag tror bara det inte är din typ av spel.

Du får tro vad du vill.

Medlem

@Dunder: Vilket spel är den bästa i genren enligt dig? Diablo? Grim Dawn? Torch light? Jag ser inte ens hur man skulle kunna jämföra titlarna, Grim Dawn är la det spelet som är närmast PoE men PoE är gratis och har mer content så har svårt att säga att den är nära

Medlem
Skrivet av Buckmagoo:

@Newklear: Vilket spel är den bästa i genren enligt dig? Diablo? Grim Dawn? Torch light? Jag ser inte ens hur man skulle kunna jämföra titlarna, Grim Dawn är la det spelet som är närmast PoE men PoE är gratis och har mer content så har svårt att säga att den är nära

Kan inte säga att något är bäst då de gör olika saker olika bra, men bättre än PoE är allt från Diablo 2 (gärna med moddar), Grim Dawn och Titan Quest, t.ex.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

@Dunder: De flesta pallar dock inte att lira spel med så utdaterad grafik som d2 har. det är bara riktiga fanboys som fixar det.

Medlem
Skrivet av Manslut:

@Newklear: De flesta pallar dock inte att lira spel med så utdaterad grafik som d2 har. det är bara riktiga fanboys som fixar det.

Kanske, men PoE har också väldigt utdaterad grafik.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Jo men grafik har ingen som helst påverkan på om det är en bra ARPG eller ej. Diablo 3 har bäst grafik men är ett värdelöst ARPG, World of Warcraft har ett mer ARPG liknande lootsystem än Diablo 3 vid det här laget då alla i D3 går runt med samma items och skills som alla andra inom samma klass, i wow finns det i alla fall lite alternativ av items. Gameplay / content och variation / omspelbarhet är det viktigaste i ARPG genren och det är något som PoE gör bättre än alla andra ARPGS (just nu)

Medlem
Skrivet av Buckmagoo:

@Newklear: Jo men grafik har ingen som helst påverkan på om det är en bra ARPG eller ej. Diablo 3 har bäst grafik men är ett värdelöst ARPG, World of Warcraft har ett mer ARPG liknande lootsystem än Diablo 3 vid det här laget då alla i D3 går runt med samma items och skills som alla andra inom samma klass, i wow finns det i alla fall lite alternativ av items. Gameplay / content och variation / omspelbarhet är det viktigaste i ARPG genren och det är något som PoE gör bättre än alla andra ARPGS (just nu)

Det var @Manslut som poängterade grafiken, inte jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Buckmagoo:

alla i D3 går runt med samma items och skills som alla andra inom samma klass

Du har inte spelar D3 på länge märker jag.

12
Skriv svar