Testpilot - Shark Gaming V17-50TI

Robot
Testpilot - Shark Gaming V17-50TI

Shark Gaming är ett företag med säte i Danmark som har ett mål om att representera Norden på datorfronten. Testpiloten tar en närmare titt på en av deras bärbara modeller.

#laptop, #shark-gaming, #testpilot


Ambassadör
Xbox

Kul med fler tester av testpiloterna!


signatur

Jump in.

Medlem

Håller med Mortaigne. Kul med lite nya infallsvinklar, dessutom en bra recension med fokus på aspekter som jag själv tycker är viktiga.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Kul med fler tester av testpiloterna!

Skrivet av Priapsi:

Håller med Mortaigne. Kul med lite nya infallsvinklar, dessutom en bra recension med fokus på aspekter som jag själv tycker är viktiga.

Kul att ni gillar!


signatur
Medlem

Är ingen CD-läsare verkligen ett minus i dagens värld?

Själv har jag inte använd cd-läsare i datorn på över 6 år.

Bra genomgång av hårdvaran i alla fall :)! Keep it up!

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Är ingen CD-läsare verkligen ett minus i dagens värld?

Själv har jag inte använd cd-läsare i datorn på över 6 år.

Bra genomgång av hårdvaran i alla fall :)! Keep it up!

CD-utrymmet behövs, vart ska man annars montera in sin extra SSD hade du tänkt?

Medlem

Riktigt roligt. Bra!

Testpilot

Bra recension som har intressant info om de saker man själv vill veta om en gamerlappis. Kul att det kommer nya märken och konkurrerar lite.

Medlem

Välskriven och intressant +
Och bra som sagt ide som så detta med forum recensenter.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Vill bara påpeka att just 30fps när strömmen är urkopplad tror jag är en feature från GeForce som går att ändra inställningarna för i GeForce experience-programvaran. Jag har en "gaming"-laptop själv och varit inne och sett de inställningarna bara men inte testat om det faktiskt funkar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Doed:

Vill bara påpeka att just 30fps när strömmen är urkopplad tror jag är en feature från GeForce som går att ändra inställningarna för i GeForce experience-programvaran. Jag har en "gaming"-laptop själv och varit inne och sett de inställningarna bara men inte testat om det faktiskt funkar.

Det var en av lösningarna jag läste om på nätet, men hittade inget sådant alternativ när jag grejade med datorn. Nu går det säkert att lösa men det var aningen jobbigare än vad jag hade hoppats på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det var en av lösningarna jag läste om på nätet, men hittade inget sådant alternativ när jag grejade med datorn. Nu går det säkert att lösa men det var aningen jobbigare än vad jag hade hoppats på.

Absolut, det är en inställning som är jobbig att hitta och inte helt solklar vart den sitter någonstans i Geforce Experience, men den finns där, var tvungen att dubbelkolla själv och det tog mig ett tag av massa klickande att hitta den, och jag märkte då att jag missat den en gång redan..

Moderator | Testpilot
Skrivet av Doed:

Absolut, det är en inställning som är jobbig att hitta och inte helt solklar vart den sitter någonstans i Geforce Experience, men den finns där, var tvungen att dubbelkolla själv och det tog mig ett tag av massa klickande att hitta den, och jag märkte då att jag missat den en gång redan..

Du har inte lust att guida mig? Skadar ju inte att prova


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du har inte lust att guida mig? Skadar ju inte att prova

Snorenkelt egentligen. Settings -> Games och sen finns det något som heter "Battery Boost". Där ligger inställningen åtminstone om du har senaste versionen av Geforce Experience, tveksamt att den är flyttad mycket mellan versioner. Finns inte den inställningen så tror jag inte att programvaran har snappat upp det som en laptop, vilket vore konstigt.
Ser ut såhär:

Moderator | Testpilot
Skrivet av Doed:

Snorenkelt egentligen. Settings -> Games och sen finns det något som heter "Battery Boost". Där ligger inställningen åtminstone om du har senaste versionen av Geforce Experience, tveksamt att den är flyttad mycket mellan versioner. Finns inte den inställningen så tror jag inte att programvaran har snappat upp det som en laptop, vilket vore konstigt.
Ser ut såhär:
https://i.imgur.com/33iMmcV.png

Tack! Är borta över nyår men ska kolla på det där när jag kommer hem

EDIT: Glömde totalt bort att kolla på det där..

Men som sagt ovan så var det inte något jag löste snabbt. Det går säkert att fixa men var aningen jobbigare än vad jag hade hoppats på


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar