Nintendo om Switch: "För tidigt att kalla den en succé"

Robot
Nintendo om Switch: "För tidigt att kalla den en succé"

Snarare är det första steget på väg mot succé.

#nintendo, #switch


Medlem

Jag är lite kluven till Switch. Antingen ser man det som det sämsta av två världar, en dålig stationär konsol och en dålig bärbar (kass ergonomi och allmänt oskön att använda). Eller så ser man det som den mest kraftfulla bärbara konsolen någonsin med möjlighet att spela på TV.

Geeks Gaming
Skrivet av Sunray:

Jag är lite kluven till Switch. Antingen ser man det som det sämsta av två världar, en dålig stationär konsol och en dålig bärbar (kass ergonomi och allmänt oskön att använda). Eller så ser man det som den mest kraftfulla bärbara konsolen någonsin med möjlighet att spela på TV.

Just det här med ergonomin hör jag en del. Personligen har jag svårt att förstå det men det såklart mycket beroende på storlek på händer osv.
Dock ser jag switchen som ett komplement till den övriga maskinparken, något just för portabelt spelande.
Hittills håller jag den väldigt högt som konsol då den fuller ett klockrent behov för mig

Relik 📜
Skrivet av NordhNet:

Just det här med ergonomin hör jag en del. Personligen har jag svårt att förstå det men det såklart mycket beroende på storlek på händer osv.
Dock ser jag switchen som ett komplement till den övriga maskinparken, något just för portabelt spelande.
Hittills håller jag den väldigt högt som konsol då den fuller ett klockrent behov för mig

Helt tvärt om för mig, hehe. Har landat i att jag inte har något behov, att jag helt enkelt inte gillar att spela på språng direkt. Blir därför att avyttra Switch:en nu innan jul.

Olika det där!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Geeks Gaming
Skrivet av emilakered:

Helt tvärt om för mig, hehe. Har landat i att jag inte har något behov, att jag helt enkelt inte gillar att spela på språng direkt. Blir därför att avyttra Switch:en nu innan jul.

Olika det där!

Så sant så.
Jag tror att switchen är ganska(!) nischad, dvs den måste i princip fylla ett tomrum för att uppskattas. Tekniskt sett är den ju inte #framtiden

Medlem

Klokt sagt.

När Zelda och Mario Odyssey publiken har spelat färdigt så är det just nu ett stort frågetecken.

Det hänger soms agt på 3:e parts tillverkarna och triple a titlarna som släpps på xbox, ps och pc om de kan portas till Switch eller inte. Det är där skon klämmer.

Man kan ju hoppas att Nintendo anstränger sig och ett nytt Mario Kart 9 än återlansera gammal skåpmat som MK8.

Nintendos egna Mario titlar brukar alltid vara säkra kort, så vi får hoppas att de kommer uppföljare på dessa utöver Odyssey.

Det svåra för Nintendo är att motivera spelarna som inte är så sugna på att betala dyrt för att konsolen är bärbar med risk att gå miste om stora triple-a titlar från 3:e partsutvecklarna pga för klen hårdvara.

Geeks Gaming

@xverminator: Rainway kan vara konsolens räddning om titlarna uteblir. Dock är risken att det underminerar försäljningen av "vanliga" Switch-titlar. Dock hade jag inte oroat mig för det då rainway enbart fungerar lokalt

Medlem
Skrivet av NordhNet:

@xverminator: Rainway kan vara konsolens räddning om titlarna uteblir. Dock är risken att det underminerar försäljningen av "vanliga" Switch-titlar. Dock hade jag inte oroat mig för det då rainway enbart fungerar lokalt

Och Rainway är? Hittade knappt något efter att ha googlat eller här på fz.

Vi pratar om stora titlar som är kända för den breda massan som alla känner till tex Call Of Duty, Battlefield och liknande, det kanske kommer nedbantade versioner av CoD till Switch, det släpptes ju tom på Wii U men med väldigt krassliga prestanda och framedrops.

Köper man Switch så får man vara inställd på en viss typ av spel som Zelda, Mariospelen och sen en drös med indiespel liknande de man kan köpa för mobiltelefoner. Vill man spela bärbart så finns redan 3DS som är mycke mer portabel.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Och Rainway är? Hittade knappt något efter att ha googlat eller här på fz.

Vi pratar om stora titlar som är kända för den breda massan som alla känner till tex Call Of Duty, Battlefield och liknande, det kanske kommer nedbantade versioner av CoD till Switch, det släpptes ju tom på Wii U men med väldigt krassliga prestanda och framedrops.

Köper man Switch så får man vara inställd på en viss typ av spel som Zelda, Mariospelen och sen en drös med indiespel liknande de man kan köpa för mobiltelefoner. Vill man spela bärbart så finns redan 3DS som är mycke mer portabel.

Tror inte switch behöver spel som Call of duty, battlefield osv. Kommer det och görs bra får man väll se det som en bonus.
Indiespel som du referar till vill jag inte påstå är som mobilspel

Själv har man en switch under granen för det är en av sakerna ungarna önskat sig mest. Tillsammans med zelda, mario oddesy och mario kart, men det är nog lika mycket jag också som vill ha en


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Får den cod, Fifa, NHL, nfs osv varje år så har den mycket större chans att lyckas. På wii u fick vi ett cod ett Fifa men året efter fick vi inte uppföljarna vilket är kass.

Medlem

Gillar Switch, hoppas på flera bra RPG spel till den framöver, som tex Project Octopath Traveler.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av xverminator:

Klokt sagt.

När Zelda och Mario Odyssey publiken har spelat färdigt så är det just nu ett stort frågetecken.

Det hänger soms agt på 3:e parts tillverkarna och triple a titlarna som släpps på xbox, ps och pc om de kan portas till Switch eller inte. Det är där skon klämmer.

Man kan ju hoppas att Nintendo anstränger sig och ett nytt Mario Kart 9 än återlansera gammal skåpmat som MK8.

Nintendos egna Mario titlar brukar alltid vara säkra kort, så vi får hoppas att de kommer uppföljare på dessa utöver Odyssey.

Det svåra för Nintendo är att motivera spelarna som inte är så sugna på att betala dyrt för att konsolen är bärbar med risk att gå miste om stora triple-a titlar från 3:e partsutvecklarna pga för klen hårdvara.

Behövs inga 3:e parts spel. Fattar inte att folk inte har tröttnat på COD etc. Näe det är inte vad Nintendo behöver. Men det är redan flera triple a titlar påväg! Bland annat ett nytt Fire Emblem! Och Metroid Prime. Sen har vi ju Yoshi och Kirby som lär bli 2 grymt söta spel. Finns massor med fler Nintendo härligheter som kommer att släppas. Pikmin, ett nytt Soul Calibur. Och antagligen ett nytt stort Pokémon spel. Jag anar goda saker för Nintendo

Geeks Gaming
Skrivet av xverminator:

Och Rainway är? Hittade knappt något efter att ha googlat eller här på fz.

Vi pratar om stora titlar som är kända för den breda massan som alla känner till tex Call Of Duty, Battlefield och liknande, det kanske kommer nedbantade versioner av CoD till Switch, det släpptes ju tom på Wii U men med väldigt krassliga prestanda och framedrops.

Köper man Switch så får man vara inställd på en viss typ av spel som Zelda, Mariospelen och sen en drös med indiespel liknande de man kan köpa för mobiltelefoner. Vill man spela bärbart så finns redan 3DS som är mycke mer portabel.

Rainway är/ska vara en app som gör det steamlink gör, dvs streamar spel från steam till enheten. Enligt utvecklaren diskuterar man ett släpp med Nintendo.

Jag tycker Nintendo gör rätt och inte satsar på spel som CoD etc, dessa finns ju redan på en uppsjö av andra (oftast för ändamålet, bättre) plattformar.
Just det faktum att man erbjuder något nytt och fräscht tror jag gjort att man fått den bra starten man fått. Nu återstår att se om det räcker i längden

Medlem

@NordhNet: Ja. Som du säger. Gäller att fylla tomrummet.
Själv passar den utmärkt iom att sambon hemma gillar att blockera tvn och tycker det är trevligare att jag blir kvar i soffan istället för att sitta i ett annat rum.
Kommer bli grymt nu under julen när man är på resande fot.

Medlem

Känner mej själv jäkligt mätt med spel till min switch. Har 7-8 styrelsen nu och dom flesta är väldigt bra och hållbara spel. Skulle lätt klara mej hela nästa år. Med dom spel jag har. Utan att känna mej klar med dom alla.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Behövs inga 3:e parts spel. Fattar inte att folk inte har tröttnat på COD etc. Näe det är inte vad Nintendo behöver. Men det är redan flera triple a titlar påväg! Bland annat ett nytt Fire Emblem! Och Metroid Prime. Sen har vi ju Yoshi och Kirby som lär bli 2 grymt söta spel. Finns massor med fler Nintendo härligheter som kommer att släppas. Pikmin, ett nytt Soul Calibur. Och antagligen ett nytt stort Pokémon spel. Jag anar goda saker för Nintendo

Visserligen har du rätt i att CoD är inget för Switch, det kan man klara sig utan. Det jag menar på är att när man köper en konsol för nästan 3500 kr så vill man ha bredden. Det ultimata vore en konsol som klarade allt så man slappa ha flera olika för enskilda spel.

När det gäller den bärbara biten så har jag en 3DS som jag lätt kan ta med i fickan och spela på bussen, men det blir svårare att konka runt på en switch. Den funkar bättre om man ska åka till landet eller liknande.

Men vi får se hur det går, jag tycker priset är den stora akilleshälen med Switch nu. Sämker de priserna med 500 kr kanske det blir mer intressant.

Medlem

Eller så är priset helt perfekt. Min familj surar om att vi behöver en 3e switch snart!

Medlem

@Rackaren: Finns nog gott om folk som tröttnat på cod, själv har jag inte köpt ett nytt cod till någon plattform sedan mw 1.

1
Skriv svar