Hur EA dödar företag

Medlem
Hur EA dödar företag

Vill ENBART skapa en diskussion angående EA

DiCE var ett bra företag innan dom tog över spelvärlden. Dom är just nu VÄRLDENS största spelföretag. EA är typ ett dotterbolag till DiCE nu. EA har redan förstört Mythics som var helt fenomenala, bioware! DONT NEED TO SAY MORE! Jag vill se mera saker här under vad EA har förstört...Inga lootbox grejer tack!

Medlem

...fast nu handlar det ju om att sälja ut sig själva med vetskapen om att EA jobbar på ett visst sätt. I DICE fall gillade de pengar såpass mycket att man ansåg att fördelarna övervägde nackdelarna.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Mycket bra har kommit under EAs flagga oxo, men man glömmer lätt det då det var så länge sedan
Ville bara nyansera bilden lite.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Soulless: Jag säger inte att du har fel men du får gärna lägga minst ett eller ett par exempel för att stärka ditt påstående.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_119148:

@Soulless: Jag säger inte att du har fel men du får gärna lägga minst ett eller ett par exempel för att stärka ditt påstående.

Det är nog svårt då det handlar om tycke och smak. Det X tycker är kanon kanske Y tycker är skräp.

Medlem

EAs glansdagar:


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Soulless: Jag säger inte att du har fel men du får gärna lägga minst ett eller ett par exempel för att stärka ditt påstående.

Som NordhNet skriver så är det såklart en smaksam...Men...

"Battlefield 2" håller jag personligen som ett av de bästa spel någonsin släppt.
"Mass Effect" anses som de bästa rollspelen av många.
"The Sims" är väl också EA, tycka vad man vill men de har sålt mer än något annat.
"sportspel" av alla former går ju åt som smör år efter år så de måste anses som omtyckta.

En snabb titt på en lista avslöjar att även Rock Band tydligen släppts under EA vilket en gång i tiden var näst intill en sommarplåga, fast året runt.

Missförstå mig inte, jag avskyr hur branschen verkar utvecklas, och EA verkar stå i spetsen för denna förändring. Dice, ansvariga för den bästa shooter jag spelat och ett av de spel jag lagt mest tid på i mitt liv, verkar nu kasta ur sig spel som må va tekniskt imponerande men känns som helt utan hjärta bakom.
Men utan EA hade vi eventuellt gått miste om mycket, utan Dice likaså.

Som sagt, jag ville bara nyansera diskussionen lite


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bioware var bra... en gång. Sörjer dom fortfarande.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Samma gamla "EA IS SATAN" och "ALLT VAR BÄTTRE FÖRR" smörja här.

Medlem

@robbis: Skum tråd, rubriken har inget med ditt relativt tomma inlägg att göra. Jag förväntade mig lite siffor och sådant kanske till och med en länk eller två då det är rätt intressant (men inte så att jag orkar googla det just idag)

Många älskar att hata och svära sig både gul och blå över EA, företaget ger verkligen många chanser till att ogilla dem. Själv hade jag tex köpt nya Battlefront om de inte gjort sitt progressystem så hemskt. Jag fattar att de villa hitta sätt att tjäna pengar men tror inte att EA inom de närmsta 10 åren kan förändra den bild vanligt spelade folk har av dem.

De behöver omgående sätta sig ner och ta en allvarlig funderare alternativt ta in en konsult som får förklara för ledningen att de just nu förlorar massor (kvalificerad gissning men lär komma/finnas siffror som backar upp detta) av intäkter på att försöka mjölka allt och alla i längden.

Men nog får väl de göra sina spel precis som dom vill? Ingen är tvingad att köpa dem.
Frustrationen ligger nog grundad i att de har studios som kan skapa fantastiska spel ex DICE men känslan är att de inte tillåts detta.

Som sidospår lär väl Sony plocka en si så där 40 000 extra poäng på Kojima just nu och säkerligen blir alla nöjda i slutet?

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Samma gamla "EA IS SATAN" och "ALLT VAR BÄTTRE FÖRR" smörja här.

Hittills har tråden mest handlat om att INTE hata EA bara för att hata.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers

Det som är intressant med EA är hur de varit i samma sits förut men lyckades vända det, för att sedan halka ner på kreddstegen igen. För 10-15 skyfflade de ut licensskräp i bulk men genom Dead Space, Mass Effect och andra grymma titlar började deras anseende växa igen.


signatur
Medlem

Efter att EA mördade Westwood är det inte vatten värda i mina ögon. Ungefär samma story som SE gjorde med Grim vilket också är helt förkastligt.

Medlem

Konstig tråd, det finns ju hur mycket bra EAspel som helst. Det kan till och med vara så (palla gå genom alla spel,) men att dom har förlagt och utvecklat mer bra spel än andra förläggare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

@moggen: Det var ändå 14 år sedan, tycker du inte att de fött fram några andra bra spel sedan dess? Tänker på Dead Space, Mirror's Edge, Battlefield XY, Mass Effect, osv.


signatur
Medlem

Älskar att vissa personer här inne ser nedläggningar som att EA "dödar" dessas studios genom att köpa upp dem. Finns gott om andra förklaringar till att man väljer att lägga ner dessa. Nostalgi är både bra och dåligt.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Med tanke på att jag är en nostalgiker som lever efter mottot "Att det var bättre för" spelar det inte någon roll.

Skägg.
10 Chambers

@moggen: Haha, ok, men då hade det ju inte spelat någon roll om Westwood levde kvar. Om allt ändå var bättre innan den tiden då de blev nedlagda


signatur
Medlem

Det är rätt intressant hur alla säger att EA dödar företag.

Jag VET vad som dödar företag.

Vi spelare dödar företag.
Vi spelare med hjälp av våra pengar eller i slutänden förmodligen brist på pengar väljer vilka som går vidare, vilka som köps upp och vilka som går raka vägen ner i graven. Alla som laddar ner gratis utan att göra rätt för sig bör inte tycka överhuvudtaget.

Tror inte jag orkar gå djupare in i affärsdelen då det finns utbildningar för sånt så kanske ni förstår varför alla spel idag släpps av gigantiska utgivare som ubisoft, activision och EA och inte av varje enskild studio som var vanligare förr.

Man behöver inte gilla EA, men att oförklarligt spy galla på dom för att dom inte gör som man själv tycker är omoget och egentligen bara ett tecken på att man inte vet hur saker fungerar här i livet.

Visst har EA klantat sig många gånger men deras ambition att försöka tjäna så mycket pengar på varenda spel är deras förbannade skyldighet då alla förväntar sig att dom ska patcha, upprätthålla servrar, support och dylikt och eventuellt betala ut löner till sin personal (petitesser eller hur?).

Utan dessa extra pengar går de också under. Men dessa chefer, som gemene man "hatar" så in i böveln för deras beslut gör allt i sin makt för att få in pengar så man kan fortsätta släppa AAA spel (med varierade resultat men säg vem som inte kan ha en dålig dag på jobbet).

Själv har jag nästan slutat spela EA spel då jag blivit besviken flera gånger men jag springer inte runt på nätet och hatar när alla från botten till toppen i EA förmodligen gör så gott dom kan, och det är inte så lätt att göra rätt mot alla hela tiden. Framför allt när så många spelforum sprayar skit över hela deras organisation för fel som förmodligen gjorts på lägre nivåer men som smyger sig upp till toppen med en fet hammare. Fel som vanliga människor som du och jag råkar göra på jobbet och slinker igenom systemet trots att man tittat på det och tänkt "just ja måste fixa dedär nån gång".

Gudarna ska veta att det är svårt att göra ett jobb ansvarsfullt och samtidigt inte missa uppföljning på beslut eller ändra på saker utifrån nya förutsättningar som kommer från höger och vänster VARJE DAG.

Skål och gott nytt år på er

Medlem

När stödet försvann för moddar efter BF2(?) så, kanade DICE/EA's spel utför en slänt.

Mena, när FH trillade in som mod till BF1942 så... lirade man helt maniskt på andra sidan Atlanten, natt efter natt. Det fanns ett betydligt djup i FH modden mot för vanilla spelet.

Hellcat, Wildcat mot Zero's. Knippe KV-1, T34, SU76 etc mot Panthers och Tigers på nån rysk slätt. Polska Tankettes och pappers flygplan som man jagade med Storbüchse (<3 Fall Weiss, Eastern Blitz). Eller så sprang man upp och ned som en idiot med spaten i Pavlovs hus. Det vart också en hel del arbete i trädgården med djungelkniven som japan och några luriga leveranser med...

Nah det underbaraste med FH modden var tempoväxlingarna. Det kunde vara massivt blodbad på vissa kartor för och vinna. Sedan kunde man tända en cigg på nästa karta och sitta i 40mm boforsen och varva ned lite, samt poppa ned lite stygga nyfikna mygg.
Ibland var man stygga myggan, piloten i Stukan och levde fan och skapade ett helvete för folk på marken.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: sant på sätt och vis kanske det ändå var bra, för annars hade ju inte haft något att gnälla på 😁

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar