Ett modernt X-Wing? Indieteam pitchade en sådan Star Wars-idé

Robot
Ett modernt X-Wing? Indieteam pitchade en sådan Star Wars-idé
Medlem

Såg riktigt spännande ut!

Inaktiv

Jag är ej rätt person att bedöma denna sorts spel men tycker det ser riktigt bare bones ut och faktiskt rätt tråkigt. Enda man gjorde i videon var att flyga runt och peppra laser på små rymdskepp och man har autoaim om siktet är tillräckligt nära. Menar bara att jag tror det skulle bli för repetitivt i dagens spelvärld.

Släng in lootlådor och meningslösa progressionssystem så kan vi snacka.

Medlem

"Enligt Söderlund har EA lyssnat på tankar från spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig, samt noga följt utvecklingen på markanden."

Never gets old


signatur

Nämen!

Medlem

Det där ser snarare ut som Rogue Squadron än X-Wing eller TIE Fighter, tycker jag. En arkadshooter, inte en rymdsimulator.

Medlem

Ser ut som starfighter assault i Battlefront 2

Ambassadör
Xbox

De hade väl inte med tillräckligt mycket lootboxes?


signatur

Jump in.

Medlem

Påminner mer om Rebel Assault än X-Wing men det hade nog inte varit sämre än de spel som EA har skapat. Ser hellre att Activision tar över licensen, låt Raven Sotfware göra en värdig uppföljare till Jedi Outcast/Academy för inget annat SW spel har lyckats bättre med att få mig som spelare att känna" mig som en Jedi/Sith i ett FPS spel.

Medlem

Jeg våger påstå at spill i dag må være hakket bedre enn det spill var før, når det gjelder akkurat spillmekanikk.

'Retro' eller 'nostalgi' er rett og slett ikke bra nok.

Etter å ha kikket på videoen in artikkelen her, så synes det klart at:
* GUI/overlay er bråkete, på ingen måte noen "sim".
* AI fiender som flyr mot deg, men som så snur tvert om like foran deg slik at du kan skyte på dem, er bare dumt og trist.
* Lite informativ oversikt over situasjonen. Det å bare fly rundt og skyte på fientlige romskip er heller kaotisk og mer meningsløst.

Her er forresten en ide hvis noen har lyst å lage et Star Wars spill med lyssabler:
* I stedet for kollisjonsobjekt. Ha bare et fåtall typer animasjoner, én hvor lyssabelen svinger igjennom en figur eller et objekt, og så et antall ulike forhåndslagede animasjoner hvor man ser to lyssabler kolliderere på ulike vis. Så styres kampen med andre attributter enn noen fysisk kalkulasjon, slik som: stamina, initiativ og teknikk (måte å svinge lyssabelen). Det er viktig da at alt og alle faller om døde etter å ha blitt truffet av et sving med lyssabel, ellers blir det dumt og likner på SWTOR sitt teite kampsystem for lyssabler, hvor de lyssablene kun er glorifiserte stokker som man slår andre med.

ELF
Medlem

@PcGamer: Kan bero på att det är Rebel Assault med Star Wars tema


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

"EA was very gracious in listening, but it never came to anything, and we moved on" = kalla handen. Lägg ner den här skiten nu. Jag vill pitcha ett half-life som gör allt "alla" vill ha men inte fan spelar det nån roll.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hade varit tungt.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag är ej rätt person att bedöma denna sorts spel men tycker det ser riktigt bare bones ut och faktiskt rätt tråkigt. Enda man gjorde i videon var att flyga runt och peppra laser på små rymdskepp och man har autoaim om siktet är tillräckligt nära. Menar bara att jag tror det skulle bli för repetitivt i dagens spelvärld.

Släng in lootlådor och meningslösa progressionssystem så kan vi snacka.

Ser ut som det spelas på konsol så auto aim är nog givet där.....

Medlem

Åter igen bevis för att det är idioter som driver EA.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ser ut som starfighter assault i Battlefront 2

Tänkte på samma sak. Lite mjukare styrning ser det ut som i videon men mycket mer auto aim och allt annat verkar mer basic.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är inte EA som äger star Wars ip... Dom har fått tillstånd att skapa spel med star wars.

Medlem

Det var ju visserligen bara en pitch och lite väl arkadig för mig. Men med lite justeringar hade det ju kunnat blivit riktigt bra. EA, alltså vad vad håller ni på med egentligen?

Medlem

@aT1C: Rätt säker på att EA har en exklusiv Star Wars-licens från Disney.

Medlem

@Pettor: Respawn har det med innan dom blev uppköpta av EA. Så det va inte bara EA

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Det var ju visserligen bara en pitch och lite väl arkadig för mig. Men med lite justeringar hade det ju kunnat blivit riktigt bra. EA, alltså vad vad håller ni på med egentligen?

Alltså med lite justeringar hade det blivit som i Battlefront 2.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@aT1C Kollade lite snabbt och de har en deal med Disney att få publisera Star Wars-spel. Däremot för spel mot tablet, mobiler osv. är det Disney som håller på kontrollen.

Så Respawn hade troligtvis en kollaborering med EA om de hade tänkt släppa ett Star Wars-spel tidigare.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Alltså med lite justeringar hade det blivit som i Battlefront 2.

Haha, ja vilken hemsk tanke.

1
Skriv svar