Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Såg nyss genom Breaking Bad igen. Inte sett sedan serien hade premiär och fy helvete vilken bra serie.
Måste dock säga att den hade kunnat sluta med säsong 4. Kändes som ett riktigt och värdigt slut på resan. Har inte sett filmen och kommer inte göra det heller.

10/10

Håller med om att säsong 4 hade varit en grymt bra avslutningspunkt. Säsong 5 drog nog ned serien ett betyg för mig, men fortfarande fantastisk såklart.

Medlem

Såg klart 30 Rock nu. En av de roligaste serierna jag sett, men den var lite trött mot slutet.

Medlem

Dragons dogma

Netflix, en säsong.

Eftersom jag inte har spelat spelet mer än cirka tio minuter eller så, innan jag tappade intresset, så baseras mitt omdöme helt på seriens egna meriter. (Det är säkert jättebra, men just då var det inte vad jag var ute efter, och sedan har det bara fallit bort, liksom)

Detta är en serie som kunde ha varit mycket bättre än den faktiskt var. då hela intrigen känns väldigt... Jag vet inte om "ostig" är exakt rätt ord här, men jag kommer inte på något mer passande just nu, såatteh...

Mediokert som bäst

Tre drakar av sju.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Såg brittiska mini-serien Bancroft om en shady polis och hur hon tar sig an fall för att klättra i karriären, och dölja upp sådant hon inte vill att andra ska känna till om henne. 3-4 avsnitt / säsong, två säsonger, så snabbt bingat men ändå spännande och sevärt.

Medlem

Såg precis klart Kingdom: Ashin of the North som är ett extra avsnitt till den grymma serien Kingdom på netflix.
Har ni inte det Kingdom så rekommenderar jag denna serie.

https://www.moviezine.se/series/kingdom-2019


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Crank:

Såg precis klart Kingdom: Ashin of the North som är ett extra avsnitt till den grymma serien Kingdom på netflix.
Har ni inte det Kingdom så rekommenderar jag denna serie.

https://www.moviezine.se/series/kingdom-2019

Något av det absolut bästa i genren helt klart!
Var det bra eller?

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Något av det absolut bästa i genren helt klart!
Var det bra eller?

Superbra serie som man bara inte får missa.

Men Mr Sunshine är snäppet bättre, båda på Netflix.

Två helt olika serier som man bara måste se.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Crank:

Superbra serie som man bara inte får missa.

Men Mr Sunshine är snäppet bättre, båda på Netflix.

Två helt olika serier som man bara måste se.

The Office är bättre än båda men inget jag skulle jämföra med någon av dem då det är helt olika genrer. Weird jämförelse dude 🤣

Avstängd

Ser the 100 nu på Netflix. Har hunnit 4 säsonger och den är sådär. Jag ser den mest bara för att jag inte har nått annat att se för närvarande. Är det någon som vet när HBO ska släppa spinoffen till game of thrones?


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av Crank:

Superbra serie som man bara inte får missa.

Men Mr Sunshine är snäppet bättre, båda på Netflix.

Två helt olika serier som man bara måste se.

Bättre än Crash landing on you som var helt makalöst bra? Min sambo som vanligtvis avskyr allt som har med asiatiska filmer att göra blev helt omvänd efter den serien!

Medlem
Skrivet av Dalslandstjuren:

Bättre än Crash landing on you som var helt makalöst bra? Min sambo som vanligtvis avskyr allt som har med asiatiska filmer att göra blev helt omvänd efter den serien!

Mr sunshine var bättre än Crash Landing on you. Rekommenderas verkligen om ni gillar Korea serier. Men ge inte upp efter första avsnittet se minst två så blir den skitbra


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Sträckkollade The Fall på SVT Play. Den var bra även om de kanske drog ut något på det. Men välgjord. BBC så är en sådan där lite långsam jordnära produktion Gillar det

Medlem

Alone
Inget Robinson-trams med gratis mat och filmteam.
Här är dom helt ensamma, filmar allt själva, och får ingen hjälp alls.
Dom dumpas av vid någon öde strand med en skog full av grizzlybjörnar, vargar och annat otyg som vill äta upp dom.
Och får bara med sig en presenning och lite verktyg.
Jäkligt coolt och många tuffingar som ger upp direkt.
Här är en polis som ger upp efter bara några timmar

Skribent
Skrivet av ohGr:

Alone
Inget Robinson-trams med gratis mat och filmteam.
Här är dom helt ensamma, filmar allt själva, och får ingen hjälp alls.
Dom dumpas av vid någon öde strand med en skog full av grizzlybjörnar, vargar och annat otyg som vill äta upp dom.
Och får bara med sig en presenning och lite verktyg.
Jäkligt coolt och många tuffingar som ger upp direkt.
Här är en polis som ger upp efter bara några timmar
https://youtu.be/U-n-U4PySes

Alltså, det här var ju hur bra som helst. Är ju så här Robinson BORDE vara.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av ohGr:

Alone
Inget Robinson-trams med gratis mat och filmteam.
Här är dom helt ensamma, filmar allt själva, och får ingen hjälp alls.
Dom dumpas av vid någon öde strand med en skog full av grizzlybjörnar, vargar och annat otyg som vill äta upp dom.
Och får bara med sig en presenning och lite verktyg.
Jäkligt coolt och många tuffingar som ger upp direkt.
Här är en polis som ger upp efter bara några timmar
https://youtu.be/U-n-U4PySes

Det är inte så äkta som det redigeras att se ut.
Men det gäller ju för alla såna program. Deltagarna träffar regelbundet med vårdpersonal för hälsokontroll, deltagarna är konstant spårade med GPS och de möter upp med crew flera gånger för att byta ut batterier och minneskort till kameran. Det pågår en ständig kommunikation så de är inte direkt så ”Alone” som det ger sken av

It's not a lake, it's an ocean

Dokumentärserie, men ändå:

The disappearance of Madeleine McCann.

Obehagligt men väldigt intressant om ett mycket komplext fall i åtta delar. På Fletnix.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av zzap64:

Sträckkollade The Fall på SVT Play. Den var bra även om de kanske drog ut något på det. Men välgjord. BBC så är en sådan där lite långsam jordnära produktion Gillar det

Älskar den. Sett tre gånger nu! Både Gillian och Jamie är så otroligt bra i den!

Medlem

Såg precis klart sci-fi-konspirations-thriller-serien Devs som var smått mind-blowing! Stark rekommendation!

Skribent
Skrivet av FryinRyan:

Det är inte så äkta som det redigeras att se ut.
Men det gäller ju för alla såna program. Deltagarna träffar regelbundet med vårdpersonal för hälsokontroll, deltagarna är konstant spårade med GPS och de möter upp med crew flera gånger för att byta ut batterier och minneskort till kameran. Det pågår en ständig kommunikation så de är inte direkt så ”Alone” som det ger sken av

Ja såklart, de kan ju inte bara lämna folket där helt utan övervakning, sen komma tillbaka om ett år och hoppas någon överlevt. Även om det hade varit coolt i mina ögon, så hade det ju inte direkt varit lagligt haha.

Men att inte få hjälp med mat och andra förnödenheter ställer ju saker på sin spets, många är nog inte beredd på hur mycket det faktiskt krävs för att överleva i skogen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av doversund:

Det är som du säger, varje säsong bygger på olika böcker som är skrivna av olika författare vilket också innebär att tolkningen av böckerna sker individuellt. Jämförelsen med American horror story var spot on! (Hur kunde jag förtränga den!?)
Man ser gärna en tredje säsong, är dock osäker på vilken bok man skulle utgå ifrån?

Andra säsongen bygger på Turn of the Screw, en skräckklassiker som tidigare filmatiserats i klassikern The Innocents (och mindre lyckade The Turning som jag bara kan avråda starkt ifrån) vilket var väldigt kul för oss som tidigt kände igen storyn i serien. Ska bli spännande att se om de kommer upp med en tredje säsong och vad den kan bygga på!

På tal om American Horror Story kan jag varmt rekommendera nya (och pågående) American Horror Stories som är en spin-off med nya skräckhistorier för varje avsnitt (förutom de två första avsnitten som hör ihop och dessutom utspelar sig i originalseriens första säsongens Murder House) där originalitet och unikhet hittills kännetecknat avsnitten.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Älskar den. Sett tre gånger nu! Både Gillian och Jamie är så otroligt bra i den!

Ja kul att se Gillian Anderson igen. Det var länge sedan

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja såklart, de kan ju inte bara lämna folket där helt utan övervakning, sen komma tillbaka om ett år och hoppas någon överlevt. Även om det hade varit coolt i mina ögon, så hade det ju inte direkt varit lagligt haha.

Men att inte få hjälp med mat och andra förnödenheter ställer ju saker på sin spets, många är nog inte beredd på hur mycket det faktiskt krävs för att överleva i skogen.

Nä, det är klart. Det är väl så nära ma kan komma ett riktigt scenario utan att de riskerar sina liv på riktigt. Robinson är ju bara sommarkollo i jämförelse 😅

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Det är inte så äkta som det redigeras att se ut.
Men det gäller ju för alla såna program. Deltagarna träffar regelbundet med vårdpersonal för hälsokontroll, deltagarna är konstant spårade med GPS och de möter upp med crew flera gånger för att byta ut batterier och minneskort till kameran. Det pågår en ständig kommunikation så de är inte direkt så ”Alone” som det ger sken av

Ursäkta för off topic men kom att tänka på det här klippet med Bear Grylls

https://www.youtube.com/watch?v=3UpSlpvb1is

Medlem

Såg nyss Mr. Inbetween på HBO. Killen som både skrev och agerade huvudrollsinnehavare i den var tydligen taxichaufför under tiden. Fantastisk serie med precis lagom längd för någon som mig som inte orkar med serier egentligen (6-11 avsnitt per säsong, 20-25 minuter per avsnitt). Kan absolut rekommendera!

Avstängd

Såg klart Better Call Saul precis. Kände det var lika bra när man ändå bingeat Breaking Bad. 7/10.
Bra storytelling och grymt skådespeleri precis som BB och det var nice att få lite backstory till en del nyckelkaraktärer från BB. Rekommenderar!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Andra säsongen bygger på Turn of the Screw, en skräckklassiker som tidigare filmatiserats i klassikern The Innocents (och mindre lyckade The Turning som jag bara kan avråda starkt ifrån) vilket var väldigt kul för oss som tidigt kände igen storyn i serien. Ska bli spännande att se om de kommer upp med en tredje säsong och vad den kan bygga på!

På tal om American Horror Story kan jag varmt rekommendera nya (och pågående) American Horror Stories som är en spin-off med nya skräckhistorier för varje avsnitt (förutom de två första avsnitten som hör ihop och dessutom utspelar sig i originalseriens första säsongens Murder House) där originalitet och unikhet hittills kännetecknat avsnitten.

American horror stories har man missat! Tack för tipset


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Avstängd

Såg Titans på Netflix. Liten spinoff till Batman där det handlar om andra hjältar som Robin osv. Den var faktiskt bra. Så har börjat se Gotham nu för att fortsätta på samma tema.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Beastars

Netflix, två säsonger (24 avsnitt)

En dramaserie med spridda skurar av action om en kanin och en varg, som mot alla odds fattar tycke för varandra.

Tre av fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
The guilt

Finns på SVTplay. Skotsk serie som var väldigt bra. Handlar om två bröder som hamnar i lite trubbel och så blir det en story.

Avstängd

Pretty Little Liars (HBO)

Skriv svar