Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Avslutade The 100 häromdagen. Första säsongerna var kul, men det märktes när boken tog slut, och de hittade på eget friskt. Ballade ur totalt. Sista två säsongerna var kassa.


signatur

I drank what?

Skribent

West Wing
Aarons Sorkins kronjuvel om det dagliga arbetet i Vita Huset är fortfarande en mästerlig uppvisning i manusförfattande, dialogbygge och nästintill perfekt cast.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mike Stranéus:

West Wing
Aarons Sorkins kronjuvel om det dagliga arbetet i Vita Huset är fortfarande en mästerlig uppvisning i manusförfattande, dialogbygge och nästintill perfekt cast.

Underbar serie, men insåg när jag läste detta att det nog är 10 år sen jag såg den. Kanske dags för en re-run!

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Underbar serie, men insåg när jag läste detta att det nog är 10 år sen jag såg den. Kanske dags för en re-run!

Hittade den på HBO Max. Innan dess har har jag inte sett den tillgänglig på någon streamingtjänst.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mike Stranéus:

Hittade den på HBO Max. Innan dess har har jag inte sett den tillgänglig på någon streamingtjänst.

Duger utmärkt då det är den enda tjänsten jag prenumererar på!

Medlem

Reacher (Amazon)
Betyg: 9/10


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Reacher
Betyg 8.5/10

Var skeptisk men riktigt bra (har läst några böcker i serien)så klart saker som man irritera sig på speciellt i fighterna men men.
bra dialoger och personkemi


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Reacher 8/10 riktigt bra och sevärd serie.

I kväll ska jag börja se Book of Boba Fett, skönt att jag inte sabbade den genom att se ett avsnitt i veckan.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Unabomber (Netflix). Storyn var okej, men de gjorde en del temporala hopp i tiden vilket jag inte gillar - Ska du göra en Tarantino så se till att gör den smakfullt.

Det jag gillade mest var utvecklingen av Forensics Linguistics och hur de tänkte för att klämma ur information från breven som Kazynsky skrev och gjorde en mer träffande profil. Har sett True Crime dokusåpor tidigare i ämnet, men denna var mer utvecklad än alla andra. 8/10, och enbart då för den Forensiska aspekten.

Medlem
Skrivet av Crank:

I kväll ska jag börja se Book of Boba Fett, skönt att jag inte sabbade den genom att se ett avsnitt i veckan.

Fast det har varit himla kul att diskutera senaste och kommande avsnitten varje vecka i Star Wars-forum på nätet, läsa vad folk tycker om handlingen och olika karaktärer, spekulationer hit och dit om vad som kommer att hända, roliga memes som har med senaste avsnittet att göra, smådetaljer och referenser i avsnitten som är lätta att missa, med mera — något som inte varit möjligt på samma sätt om alla avsnitt släppts på en gång.

Men det är klart, är man inte intresserad av allt snack runtomkring så är det ju bäst att kunna se allt i ett svep.

Medlem

The expanse på prime. Så mkt spänning o drama o action o vackra sci fi miljöer. Serien har allt.

Medlem

Cobra Kai. Såg season 1+2 på Youtube Premium och 3-4 nyss på Netflix.

Fastnade helt för den på tuben, jämfört med resten av skiten på YT Premium så var Cobra Kai som en juvel i en hink med skit. Många skådisar återvänder från filmerna, Mr Miyagi gick bort för några år sen så han dyker inte in i serien, men de klipper in några av hans Words of Wisdom i serien när Daniel-san tänker tillbaka.

Gillar att karaktärerna är mer balanserade, de är inte så svart/vita längre i sin godhet, det är mycket nyanser i karaktärerna. En av de bättre serierna jag sett på senare.

Medlem

The Book of Boba Fett 2/5
Wheel of Time 1/5

Medlem

The Witcher, S1 och 2 på Netflix.

Mer intressant än Witcher3 Wild hunt. Spelade det ett tag, men sprang in i osynliga väggar, det gick inte att rida från A till B i spelet utan du måste gå genom specifika portaler för att resa.

Anyway, mycket action och naket i Witcher serien, storyn känns genomtänkt men ibland om du bara gått ut i köket för ett glas juice och missat något så fattar du halv sju när du kommer tillbaka och ser att någon har bytt sida i konflikten, sen fyller de i med monologer och prat mellan actionscenerna. Förändringar kommer fort och går snabbt. Sevärd 8/10.

Medlem

Mindhunter (Netflix)

Handlar om utvecklingen på 70-80 talet av FBI's SBU (Special Behaviour Unit) där de profilerar seriemördare och spårar ner dem. Säsong 1 handlar om uppbyggnaden av enheten, i säsong 2 så snubblar de på ett par fall och en stor jakt startar nere i Atlanta Georgia. De sparar inte direkt på effekterna, i första avsnittet så tar det någon minut innan något extremt händer.

Bra serie som helhet, men iom att Netflix har valt att för tillfället pausa fler säsonger så verkar följandet av BTK som sidospår för profilerarna bara verka konstigt. Vad som gör det mer konstigt är att han fångades dessutom inte av profilerare utan av IT Forensiker som identifierade hans namn i ett dokument från den dator han använde på en kyrka han besökte för att skriva ut sina "pressreleaser" så... ¯\_(ツ)_/¯.

Anyway, spännande och välskriven serie och jag hoppas på fler säsonger. 7/10.

Medlem

Nu har jag också sett Midnight Mass
Netflix, en säsong på sju avsnitt

Jag gillade början, och jag gillade slutet.
Jag tyckte att rätt mycket av avsnitt två till sex mest gick ut på att demonstrera hur religion kan användas för att berättiga ondska. Förvisso centralt för intrigen, men på tok för långdraget.

Med viss tvekan så ger jag den Tre av Fem (i stället för två av fem, om det inte var uppenbart.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Såg klart All of Us Are Dead på Netflix igår. Stark rek om man gillar zombies.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Akronym:

Nu har jag också sett Midnight Mass
Netflix, en säsong på sju avsnitt

Jag gillade början, och jag gillade slutet.
Jag tyckte att rätt mycket av avsnitt två till sex mest gick ut på att demonstrera hur religion kan användas för att berättiga ondska. Förvisso centralt för intrigen, men på tok för långdraget.

Med viss tvekan så ger jag den Tre av Fem (i stället för två av fem, om det inte var uppenbart.)

Jag tyckte väl typ tvärtom; att det var de avsnitten som var mer intressanta medan man på slutet rusade iväg i tradig action. Men 3/5 överlag från mig med. Mycket hängde på Hamish Linklater. Hade övriga ensemblen hållit samma nivå hade jag nog slagit till med en fyra i betyg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag tyckte väl typ tvärtom; att det var de avsnitten som var mer intressanta medan man på slutet rusade iväg i tradig action.

Tja, vad säger man...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Akronym:

Tja, vad säger man...

Vet inte vad det betyder.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vet inte vad det betyder.

Glömde bort att vissa saker inte kommer fram lika tydligt i text som i tal.

Det hela var ett försök att få fram att jag tyckte att det var ganska lustigt att vi såg så olika på serien i fråga, men ändå kom fram till (mer eller mindre) samma slutsats.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Suits

(Påbörjad The Big Bang Theory).


signatur

Niet.

Medlem

Euphoria Säsong 1

Medlem

Har sett klart första säsongen av Raised By Wolves, det var en serie som hade gått under min radar länge så jag är glad att jag fångade upp den nyss. Tycker den var mycket bra så jag ger den en stark 4:a av 5. Ska vänta in alla avsnitt på säsong 2 innan jag börjar se den.

https://www.moviezine.se/series/raised-by-wolves


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Yellowjackets på Paramount+ igentligen inte färdig, sista avsnittet blir imorgon. En ganska hypad serie som har 8.0 på IMDB. Om ett damfotbollslag som kraschar i ingenstans och inte blir hittade förens 19 månader senare. Man får följa dem i dåtid och närtid. Med Cristina Ricci och Juliet Lewis. 3,5 får den av mig.

Medlem

Beforeigners

HBO Max. Två säsonger.

En polisserie där tiden är lite trasig. Tillräckligt bra för att jag ska hoppas att det kommer en tredje säsong.

Tre av fem

Trailern spoilar för omväxlings skull inte särskilt mycket, och den beskriver intrigen bättre än min text, så...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

KoP
Medlem

Young Wallander säsong 2.

Medlem

My brilliant friend säsong 1 var väldigt bra kanske en av dom bästa serierna jag sett på länge. Ger den en solklar 10/10 i betyg.

Se den och slösa inte er tid på skitserier som Yellowjackets som kommer bli nästa Lost med massa säsonger utan att man får reda på vad som hänt


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Severance på Apple TV + är en mycket, mycket stark rekommendation. Otroligt bra serie om några anställda på ett mystiskt företag där de anställda får ett chip inplanterat i hjärnan som gör att de inte minns något från arbetsdagen när de stämplar ut och vice versa. Något besynnerligt och hotfullt lurar i bakgrunden. Riktigt bra serie.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Severance på Apple TV + är en mycket, mycket stark rekommendation. Otroligt bra serie om några anställda på ett mystiskt företag där de anställda får ett chip inplanterat i hjärnan som gör att de inte minns något från arbetsdagen när de stämplar ut och vice versa. Något besynnerligt och hotfullt lurar i bakgrunden. Riktigt bra serie.

Tack för tipset. Började kolla på den serien igår kväll och det är precis en så serie jag gillar.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skriv svar