Den senaste TV-serien du såg klart?
Om du tänker på Constantine så äger Marvel (Disney) rättigheterna till "John Constantine", därav de inte kunde använda honom.
Även Lucienne. Han hette Lucien i originalet, (och var vit,) men det är sant, jag visste inte att Marvel ägde John Constantine.
Edit: Det gjorde de vistt inte ändå.
Det finns några fall till där karaktärerna har bytt hudfärg, och som sagt, då det basically är enda skillnaden så förstår jag inte poängen. Förvisso en trivialitet, men ändå.
Vill poängtera att det inte gör serien som sådan sämre på något vis. Hade jag inte läst albumen så hade jag förmodligen inte reagerat överhuvudtaget. Det är bara det faktum att det osar PK som irriterar mig.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Om du tänker på Constantine så äger Marvel (Disney) rättigheterna till "John Constantine", därav de inte kunde använda honom.
John Constantine är en DC karaktär
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
John Constantine är en DC karaktär
Ja förstås, ligger hos Warner inte Disney. My bad
"Writer and Fighter"
Rome
Ja, jag vet att jag är långt efter, men det är så jag fungerar med många saker. Hur som helst, tycker romarriket är fascinerande och intressant, så detta var "right up my alley", som man säger. För det mesta välgjord och bra val av skådespelare, förutom ett byte som jag inte tyckte om. Men, men, så blir det ibland, man kan inte alltid göra rätt.
Allt som allt ger jag serien 8 av 10!
Michael Palin: Travels of a Lifetime (Cmore/Britbox).
https://m.imdb.com/title/tt13345556/fullcredits/cast?ref_=m_t...
Michael Palin gjorde för BBCs räkning ett antal reseprogram från slutet på 80-talet och framåt.
Michael Palin: Travels of a Lifetime är en slags sammanfattning/återblick på dessa med kommentarer från Michael och andra .
Jag har även sett hans reseprogram hej kan rekommendera att man ser dem för de är riktigt bra .
No hill is too steep No hole is too deep
Better Call Saul säsong 6. Oj vilket värdigt avslut på den här resan som innefattar Breaking Bad. Kan på vissa sätt säga att Better Call Saul var bättre än Breaking bad. Älskar att se verkligen tog tid till historien utan att stressa igenom allt.
Ja! Otroligt vilken fin resa det har varit de här säsongerna. Nu känns det tomt.
Men som du säger, värdigt avslut.
Kolla genom The Sandman (har inte läst tidningar eller annat) och tyckte den var bra, sätter också en 4/5. Fortsätter gärna se serien också så hoppas på fler säsonger
Enda är väl hans frilla jag stör mig på, ser alltid nyfönad ut.
Tja, han såg bokstavligt talat ut så här i originalet.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Tja, han såg bokstavligt talat ut så här i originalet.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOE0YYf...
Gaffel i vägguttaget istället för nån timme med fön
Den Australiensiska miniserien Fires.
En miniserie baserad på de stora skogsbränder i Australien år 2019/2020, om brandsoldaterna som kämpade med att försöka släcka bränderna, samt olika grupper av människors öden.
En bra serie, om än lite förutsägbar gällande vissa saker i handlingen.
En av rollerna görs av Miranda Otto (Eowyn i Sagan om ringen).
No hill is too steep No hole is too deep
Superstore
I brist på annat provade jag ett avsnitt av denna serie med förväntan att bara bli less.
Förväntade mig stereotypiska och förutsägbara karaktärer och handlingar i vad som vid första anblick ser ut som världens mest politiskt korrekta serie men den visade sig överraska både i humor och karaktärer.
Säsong 1-3 är underhållande rakt igenom, för tankarna väldigt mycket till amerikanska "The Office" (som jag tror åtminstone en av de som ligger bakom denna serie jobbat på).
Efter säsong 3 tappar det en hel del och även om jag såg, och skrattade, ända till seriens slut i säsong 6 så kunde serien definitivt levt utan de två sista säsongerna.
Men vill du ha humor som faktiskt vågar skämta med allt, om än väldigt rumsrent och "snällt" så rekommenderar jag stark Superstore!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Bite Club
Australiensiskt en säsongs kriminaldrama med hint av Dexter ambitioner, något "ostigt" narrativ och inte ens något vidare på imdb.
Bite Club - 6.5
https://www.imdb.com/title/tt7804186/

Så varför ens posta om den?
Jo för jag tycker den förtjänar betydligt bättre, "lagom" med en säsong och upplägget och skådisar ligger närmare 8 än 6.5 i min bok som är insnöad i segmentet (vad det nu är värt).
Hela går att se på Viaplay just nu, och hade jag fått bestämma hade de gärna fått göra en säsong till.
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Jag har till sist kommit mig för att se Chernobyl.
HBO, miniserie på fem avsnitt.
Det här var en jobbig serie att titta på, delvis pga att den är baserad på en verklig händelse. Alla dessa tragedier som beskrivs i serien har faktiskt hänt på riktigt, om än kanske inte exakt så som de beskrevs i serien.
Jag vet inte hur exakt serien följer vad som faktiskt hände, men om bara ramverket i sig är någolunda korrekt så ska vi tacka vilken högre makt vi nu råkar tro på, om någon, att katastrofen inte blev långt värre än den faktiskt blev.
Hursomhelst. Fem av fem.
Jag har till sist kommit mig för att se Chernobyl.
HBO, miniserie på fem avsnitt.
Det här var en jobbig serie att titta på, delvis pga att den är baserad på en verklig händelse. Alla dessa tragedier som beskrivs i serien har faktiskt hänt på riktigt, om än kanske inte exakt så som de beskrevs i serien.
Jag vet inte hur exakt serien följer vad som faktiskt hände, men om bara ramverket i sig är någolunda korrekt så ska vi tacka vilken högre makt vi nu råkar tro på, om någon, att katastrofen inte blev långt värre än den faktiskt blev.
Hursomhelst. Fem av fem.
Vet inte om det kan bli så mycket värre än Tjernobyl.
Fantastisk serie dock, oerhört gripande från första minut ända till slutet!
Vet inte om det kan bli så mycket värre än Tjernobyl.
Va?
Har vi sett samma serie?
Va?
Har vi sett samma serie?
Allt som kunde gå fel gick ju fel, inklusive arbetet direkt efteråt.
Allt som kunde gå fel gick ju fel, inklusive arbetet direkt efteråt.
Jo, men med tanke på att hela Ukraina kunde ha blivit obeboeligt om de inte hade lyckats tömma vattentankarna under reaktorn, så vill jag ändå hävda att det kunde ha blivit mycket värre.
The good place
Började lite trevande men avslutningen på första säsongen fick mig att vilja se mer. Blev rätt mysig serie med lite irritationsmoment (Jason är en helt kass karaktär)
3.5/5
Snabba Cash (säsong 2)
På samma nivå som säsong 1 tycker jag. Sidostoryn med hennes företag är fortfarande ointressant förutom karaktärsbygge. Men annars bra serie
4/5
Border Town (Netflix)
Inte helt klar med den, har något avsnitt kvar, men jäkla bra serie. Lite konstig polis löser brott i en Finsk stad nära ryska gränsen (därav namnet bordertown). Som vanligt är det lite för mycket fokus på huvudkaraktären och hans närmaste, han och hans familj dras in i det ena och det andra. De flesta avsnitten kommer i 2-parter's vilket är lite ovanligt, men ger en mer fleshed-out story.
Går att se med original Finska eller Engelsk Sub. Tyärr ingen sub när de pratar ryska, så då åker textningen på fort.
Kleo på Netflix. Spionstök mellan öst och väst kring murens fall. Oväntat bra, med märklig blandning mellan en del våld och skruvande karaktärer.
Holy hell vilket äventyr - verkligen oväntat bra. Tackar för tipset!
Vinland saga
En säsong finns på Netflix, säsong två skall om jag har förstått det rätt släppas 2023, Jag uppfattade inte om den då kommer till Netflix eller ej.
Serie som gav mig som sjuttiotalist kraftiga "Korpen flyger - vibbar".
Då de första fem avsnitten är betydligt tråkigare än resten så får den bara Tre vikingaskepp av fem.