Den senaste TV-serien du såg klart?

Releasehästryttare

Black mirror säsong 7 5/10

Nä, denna säsongen va inget att hänga i granen, gillar inte att det är så mycket redan kända personer som är med nu heller, serien va bättre när det va nya aktörer.

Hoppas verkligen att de kommer med bättre storys om det blir fler säsonger.

Medlem

The Pitt (en säsong hittills)

Jag brukar inte vara nåt fan av sjukhusserier men det här var riktigt bra. Intensivt nästan hela tiden men ändå tid för att lära känna karaktärerna. Rätt intressant drag också att hela säsongen utspelar sig under en dag.
Rekomenderas

Releasehästryttare

Daredevil born again 6/10

Hade låga förväntningar, blev inte överraskad, ett avsnitt va lite kul med ett bankrån men inget man inte sett flera gånger innan.

Medlem

Glaskupan (Netflix) miniserie från 2025

Baserad på en av Camilla Läckbergs böcker. Tyckte det va riktigt bra. Ser verkligen fram emot nästa hon ska släppa.

Ger den 8 av 10

Medlem

Les Revenants / The Returned (2012–2015, två säsonger) https://www.imdb.com/title/tt2521668/

"In a small French mountain town where everyone knows each other, the dead begin to inexplicably return as if their death never happened. Forcing the townsfolk to confront their difficult past as they seek to understand this phenomenon."

Började bra, potentialen fanns där. Tyvärr blev den successivt sämre och väldigt frustrerande, men den höll intresset uppe tillräckligt mycket för att jag ville avsluta serien, det var ändå bara två säsonger så.

Betyg: 2.5/5

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hade missat att dom gjorde en sista säsong till What We Do in the Shadows så fick bli att kolla klart den(säsong 6).

Säsong 1-3 är fortfarande bäst innan den började tappa i kvalité. Ändå fint med ett avslut på serien.

Nämnde sist att castingen var perfekt, vilket den fortfarande är, även om manus och annat började svikta i senare säsonger.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sex Education. Den är underhållande, med två av de roligaste skådisarna jag sett på länge. Aimee Lou Wood och Jim Howick.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sunstalker:

Jag tyckte det funkade i Boiling Point (håller med, grym film) eftersom den utspelar sig i en restaurang där det är mycket liv och rörelse, det händer saker hela tiden. Att se en bilresa i realtid är tyvärr inte lika spännande.

Nu har jag sett den (Adolescence alltså), och jag håller med om att det blir begränsande. Det till trots tyckte jag det var en mycket bra miniserie. 4/5!

Medlem

The Terminal List. Mycket bra! Trevligt att säsong 2 kommer

Releasehästryttare

Asterix & Obelix: The Big Fight 8/10

Nyversionen av en gammal film från 1989.

Medlem

DIPS - 2018 som har 7,9 på IMDB
https://www.imdb.com/title/tt9499182/

Svensk "lätthumor" från insidan av diplomatins Stockholm.
Tycker den var riktigt bra när det väl begav sig och såg nyligen om några avsnitt, passar min humor för vad det nu kan vara värt

Säsong 1 och 2 går att se på SvtPlay.
https://www.svtplay.se/dips

I oktober 2024 bekräftade SVT att det kommer en säsong 3 med beräknad premiär 2026.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dips

Skrev om den tidigare här, men blev så "upphetsad" av att det kommer en ny säsong och då jag efter återbesök i serien tycker den är värd att nämnas igen, och kanske har någon "humor spekulant" helt missat serien, så ursäkta repetitionen.

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Gillar precis som många StandUp.
Slö klickade och fastnade i denna föreställning av Christoffer Nyquist - För All Del.

Händer inte så ofta numera, så inte illa och han får 8 av 10 från mig, en ny komiker för mig.

För All Del,
https://www.svtplay.se/video/jmL93Gr/christoffer-nyqvist-for-...

signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Jag tyckte det funkade i Boiling Point (håller med, grym film) eftersom den utspelar sig i en restaurang där det är mycket liv och rörelse, det händer saker hela tiden. Att se en bilresa i realtid är tyvärr inte lika spännande.

Tycker tvärtom det var väldigt nervigt och känsloladdat där i bilresan. Tystnaden delvis lika talande som dialogen. Geni-serie!

Medlem

Från skaparna av Gilmore Girls och The Marvelous Mrs. Maisel är detta en lika charmig som rolig dramakomediserie men med fokus på balettakademier i Paris och New York som måste samarbeta för att få tillbaka publik efter covid. Bra om kulturstjärnor och skapande genier. Och sociala medier. Bland annat. Bra skådespelarinsatser och bra om kultur kontra kommers och politikens spel.

Medlem

The Righteous Gemstones. Knäpp och underhållande, säkert en serie som retat upp många skenheliga amerikaner.

Releasehästryttare

Andor säsong 2 8/10

Bra, men lite segare än säsong 1.

Medlem

Landman säsong 1 - 9/10. Gillade den skarpt. Billy Bob Thornton går runt och är bitter bland oljefält i Texas. Samma stuk som Yellowstone ungefär. Både rolig och spännande.

Releasehästryttare

Säsong 4 av Love death and robots

Avsnitt:
1. 5/10
2. 10/10
3. 9/10
4. 5/10
5. 10/10 (bästa avsnittet)
6. 7/10
7. 1/10 (Hur mycket fick mr.beast för att vara med i ett avsnitt tro?)
8. 7/10
9. 3/10
10. 6/10

Överlag en bra säsong men några avsnitt kan skippas!

Redaktör
Ponny

Såg nyligen klart Dahmer på Netflix. Riktigt bra! Fyra av fem FZ-fåtöljer. Låt inte betygen avskräcka. (Jag älskade Ryan Murphys tidiga säsonger av American Horror Story, och dom betygen är inte alls höga. Skamligt. Nåväl!) Gillade att vissa avsnitt fokuserade på t.ex. pappan, grannen och offrens familjer. Har redan satt igång med serien om bröderna Menendez. En annan ton. Mer absurd.

Kul med tv-serier igen! Ska även bita tag i Edgerunners.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra fråga, tycker jag ser ett par avsnitt i de flesta serier men sen tröttnar... Men förmodligen TLOU Season 1. Ett tag sen nu.. Måste ta tag i Andor men vill se om S1 innan jag ger mig i kast med tvåan då det var så länge sedan.
Minns då alla sa The wire var det bästa sen skivat bröd, jag kunde bara inte ta mig igenom första avsnittet trots många försök...sen någon gång när jag var hemma för influensa så slukade jag fem säsonger i ett nafs när jag väl tog mig igenom första avsnittet.... I princip samma med Sopranos. Bara en anekdot...

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem
Skrivet av Devan:

Daredevil born again 6/10

Hade låga förväntningar, blev inte överraskad, ett avsnitt va lite kul med ett bankrån men inget man inte sett flera gånger innan.

https://image.tmdb.org/t/p/original/7NhWlXqmUHARvhVPX7kdLkaXR...

Har du sett de första två säsongerna? Hur är den jämfört med dem?

Releasehästryttare
Skrivet av Lecarde:

Har du sett de första två säsongerna? Hur är den jämfört med dem?

Gav original serien 7/10, så tyckte den va snäppet bättre.

Skriv svar