UTE NU – Nintendo Direct Mini med gott om Switch-nyheter

Robot
UTE NU – Nintendo Direct Mini med gott om Switch-nyheter
Medlem

Passa på innan den försvinner.

Medlem

Ser fram emot Donkey Kong uppdateringen/DLC till Mario + Rabbids, samt Pay Day.
Sen får man väll ta & skaffa Pokemon Tournament DX då de verkar satsa på detta & inget nytt om något Super Smash. Besviken också på att de inte gav en liten teaser om nya Pokemon "RPG?".

Medlem

Yes! Äntligen en chans att få uppleva The World Ends With You. Soundtracket är så jäkla bra

Medlem

Holy macaronses vad överhypat detta blev:)

Men kul att det kom ut nån nyhet .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dark Souls here I come!! And... I'm dead!

Medlem

Missade The World Ends With You till DS men hört mycket gott om det. En riktigt trevlig nyhet att det kommer till Switchen.

Medlem

Meh, ett enda nytt spel, Mario Tennis. Resten är remakes eller DLC. Vad tråkigt.

Medlem

Mer av samma, lärd av apple i guess..


signatur

KICK ASS

Medlem

Inget smash


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag förstår verkligen varför Nintendo väljer att porta WiiU-spel. WiiU har några helt fantastiska spel som inte nått ut till många spelare på grund av att WiiU inte sålde speciellt bra. Så nu när Switchen har sålt lika många enheter som WiiU:en gjorde under sin livstid så tycker jag det känns vettigt och bra att spelen släpps för Switchägarna. De som redan äger spelen på WiiU kan fortsätta spela de versionerna om de inte vill köpa spelen igen. Helt upp till var och en.

Jag tycker att det viktigaste är att bra spel når ut till fler spelare. WiiU blir mer och mer obskyrt och irrelevant. Speciellt då Switchportarna håller samma kvalitet som originalversionerna, ibland bättre och dessutom lägger till portabelt spelande.

Därför välkomnar portar av WiiU-spel! Tummen upp från mig


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

SNK HEROINES och Ys 8 kommer också

cle
Medlem
Skrivet av Grukk:

Jag förstår verkligen varför Nintendo väljer att porta WiiU-spel. WiiU har några helt fantastiska spel som inte nått ut till många spelare på grund av att WiiU inte sålde speciellt bra. Så nu när Switchen har sålt lika många enheter som WiiU:en gjorde under sin livstid så tycker jag det känns vettigt och bra att spelen släpps för Switchägarna. De som redan äger spelen på WiiU kan fortsätta spela de versionerna om de inte vill köpa spelen igen. Helt upp till var och en.

Jag tycker att det viktigaste är att bra spel når ut till fler spelare. WiiU blir mer och mer obskyrt och irrelevant. Speciellt då Switchportarna håller samma kvalitet som originalversionerna, ibland bättre och dessutom lägger till portabelt spelande.

Därför välkomnar portar av WiiU-spel! Tummen upp från mig

Håller med helt och hållet. Blev aldrig någon Wii U för mig så jag tar gärna emot några portade spel från den konsolen. Skulle inte alls ha något emot att spela om Windwaker och Twilight Princess i HD t ex!

1
Skriv svar