Kasta dig i väggen ergonomi – Xbox-kontrollen ”Duke” gör en comeback

Robot
Kasta dig i väggen ergonomi – Xbox-kontrollen ”Duke” gör en comeback

Bra för oss med jättehänder.

#xbox-duke


Medlem

Hur lång tid innan den skärmen är "hackad"?

Medlem

Då kan Magnus Samuelsson spela nåt kul med sin son.

Medlem

Jag är en av de få på jorden gillade denna kontroll. Blir ett givet köp

Kan tipsa om att Retrobit har inlett ett samarbete med Sega och har diverse Sega-tillbehör på gång. Bland annat trådlösa kontroller till konsolerna samt USB-versioner för datorer, och det finns även planer på att släppa nya utgåvor av Segas konsoler.

KoP
Medlem

Usch nej. Finns ingen orsak att pynta ut 600 spänn för den där kontrollern när det finns bekvämare och mera ergonomiska alternativ.

Det räcket med att man upplevt den på tiden då man lirade första Xboxen.

Medlem

Gillade inte den konyrollen.
360 kontrollern är bäst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

Haha, kul samlargrej kanske.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag är en av de få på jorden gillade denna kontroll. Blir ett givet köp

Kan tipsa om att Retrobit har inlett ett samarbete med Sega och har diverse Sega-tillbehör på gång. Bland annat trådlösa kontroller till konsolerna samt USB-versioner för datorer, och det finns även planer på att släppa nya utgåvor av Segas konsoler.

http://segabits.com/wp-content/uploads/2018/01/retrobit-750x5...

Tyckte också den var kanon!

Finns många underbara handkontroller, t.ex. den till Gamecube och Xbox 360 (tycker nästan bättre om den till Xbox One då den har mycket bättre D-pad och skönare klick i bumpers). Men inget överträffat The Duke, har man stora händer så passar den som handsken. Blir ett solklart köp på denna!

Medlem

Jag har små händer och bara Playstation 3 och 4. Känner mig inte riktigt tillhöra målgruppen för den här prylen.

Medlem

Xbox One handkontrollen är nog nära perfektion. Mitt enda klagomål är att det inte finns något sätt att se när batterierna håller på å dör om man använder den på PC.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Usch nej. Finns ingen orsak att pynta ut 600 spänn för den där kontrollern när det finns bekvämare och mera ergonomiska alternativ.

Finns det visst - att man tycker den är skönare än andra alternativ.

Avstängd
Skrivet av fzusr:

Tyckte också den var kanon!

Finns många underbara handkontroller, t.ex. den till Gamecube och Xbox 360 (tycker nästan bättre om den till Xbox One då den har mycket bättre D-pad och skönare klick i bumpers). Men inget överträffat The Duke, har man stora händer så passar den som handsken. Blir ett solklart köp på denna!

Analogspakarna på GC-kontrollen är ju inget vidare alls.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Xbox One handkontrollen är nog nära perfektion. Mitt enda klagomål är att det inte finns något sätt att se när batterierna håller på å dör om man använder den på PC.

Det kan man göra, med Microsofts egna app till W10, "Xbox Accessories", sen kommer jag inte ihåg om man ser den infon på steam också.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av pippen1001:

Hur lång tid innan den skärmen är "hackad"?

Du behöver inte sätta citattecken runt hackad i det här fallet. Att göra det du menar är själva definitionen av att hacka nånting.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det kan man göra, med Microsofts egna app till W10, "Xbox Accessories", sen kommer jag inte ihåg om man ser den infon på steam också.

Den appen är helt värdelös, det står alltid "medel". det säger ingenting.

Medlem
Skrivet av Manslut:

Analogspakarna på GC-kontrollen är ju inget vidare alls.

Hm, har inte funderat över det faktiskt, tycker dom är utmärkta till den typen av spel man körde på GameCube, men att köra ett modernt FPS med dom hade kanske inte varit något höjdare då spakarna används på ett annat sätt i det fallet. Gamecuben använde just mest C-Sticken som något man tillfälligt slog i en riktning för att agera typ som en knapp, inte något man konstant finlirade med för att sikta. Vänstra analogen är det väl i sig inget fel på.
D-paden på GameCuben däremot tycker jag är i minsta laget, det är den delen jag stör mig mest på när det kommer till den handkontrollen.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Den appen är helt värdelös, det står alltid "medel". det säger ingenting.

Kanske du som har kassa batterier


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fifan, det gamla handskeppet..


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kanske du som har kassa batterier

Poängen är väl att jag vill ha något som visar batterinivån med streck eller helst i % men det verkar ju MS inte ha tänkt på....
Något själva kontrollen heller inte klarar av är att visa det visuellt. På 360 kontrollen så snurrar "player-ringen" när man har lite ström. Inget sånt på Xbox One kontrollen. Riktigt uselt. Så förutom detta med batteriet så är jag helnöjd...

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Poängen är väl att jag vill ha något som visar batterinivån med streck eller helst i % men det verkar ju MS inte ha tänkt på....
Något själva kontrollen heller inte klarar av är att visa det visuellt. På 360 kontrollen så snurrar "player-ringen" när man har lite ström. Inget sånt på Xbox One kontrollen. Riktigt uselt. Så förutom detta med batteriet så är jag helnöjd...

Tror inte det är så enkelt att veta hur mycket batteri du har eftersom det är vanliga lr6 batterier. Kontrollen kan veta när spänningen sjunker men hur mycket som finns kvar varierar väldigt på vilken kvalitet du köpt av batterierna. Uppladdningsbara batterier brukar ju vara 1,2v istället för 1,5 ex. Om du köper ett Play and charge kit kanske det går se bättre men har ej testat?

Medlem

Blir ett köp, gillade originalet.

Medlem

@Bojkott: Har också väntat på att FZ ska skriva något om det samarbetet.

Medlem

@jOnÄTÄn:

Jag vet inte hur MS ska/kan lösa det på ett bra sätt, men föregångaren 360 hade ju en enkelt lösning, kontrollen visade det visuellt genom att "player-indikatorn" snurrade, förstår inte varför MS inte kunde ha behållit den iden. Knappen hade väl kunnat blinka eller något?

Play and charge kit vill jag inte köpa. Vet inte hur många jag köpte under 360's livstid men det var minst 6 - 7 st och de höll sig aldrig särskilt länge varje gång men man köpte dem för att det var enkelt. Känner att det är bättre med vanliga uppladdningsbara AA.

1
Skriv svar