Nintendo om år två för Switch: "Kritiskt"

Robot
Nintendo om år två för Switch: "Kritiskt"

Trots succésiffror år ett ser Nintendos vd andra året som ett kritiskt skede för konsolen.

#nintendo, #switch, #tatsumi-kimishima


Medlem

Ett nytt "riktigt" Nintendo direct lär komma inom ett par veckor enligt tradition.

Medlem

Får jag twitch, youtube och en webbläsare till switchen ersätter den för min del vilken läsplatta somhelst

Tråddemonen
Testpilot

Om de börjar återskapa lite fler klassiker så kanske folket vill införskaffa konsolen. Köpte switch själv PGA Zelda. om de kan göra lite fler spel som F Zero, super smash bros, donkey kong och alla favoriter så kommer nog det sälja bättre. De kan ju bara gå efter speltitlar som var populärast under Nes, SNES, N64 och Gamecube så kan de göra stora affärer. Gäller bara för spelutvecklarna att skapa dem.

Just nu har jag själv Zelda men kommer skaffa mario kart, mario odyssey, nya Yoshi, nya Kirby och nya metroid Prime. Sen finner jag nog inget mer Nintendo relaterat jag skulle vilja äga till konsolen.

NuZ
Testpilot

@Zimpan: VC (virtual console) ska ju komma till denna generation också dock bara till Nvidia shield än så länge. Tror de testar det där som en del av samarbetet. Googla ”switch virtual console” för mer info


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hade varit nice om dom släppte en Switch pro. Ingen uppgradering på prestandan men saker som bättre batteri, stöd för 4G, mycket större hårddisk.

Tråddemonen
Testpilot

Det var ju lite ballt. Men hade i åtanke att det skulle skapas lite nya Nintendo spel med gamla titlar dvs ett nytt donkey kong country och inte det gamla donkey kong country som jag spelade när jag var 6år på klassiska SNES. Att släppa klassiker om och om igen över åren kommer nog bli lite tjatigt. Har själv SNES med 21 inbyggda spel pga att jag ville ha Star Fox 2. Vet inte om jag skulle vilja köpa om spelen en gång till om några år igen. Men att få tag på Zelda 1 och 2 till 3DS var ju guld. @D01tY:

Medlem

Jag skulle ju kunna tänka mig en Switch, men spelen som finns är för det mesta inte min grej. Och det som jag tycker är interessant har jag redan, tom på två enheter, PS4 och PC, tex Skyrim, behöver inte ytterligare en kopia. Får väl se hur utbudet blir framöver.

Medlem

Väntar fortfarande när alla spel ska komma som ska få oss som köpte Wii U att känna det värt att byta. Hittills är det bara Mario Odyssey
Zelda + Mario Kart funkar lika bra på Wii U

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag skulle ju kunna tänka mig en Switch, men spelen som finns är för det mesta inte min grej. Och det som jag tycker är interessant har jag redan, tom på två enheter, PS4 och PC, tex Skyrim, behöver inte ytterligare en kopia. Får väl se hur utbudet blir framöver.

utbudet kommer ju tyvärr inte komma i närheten av ps4 eller xbox, dels är ju switch om 2 år en rätt så död konsoll..

Medlem

Vi får se när Zelda spelarna börjat tröttna och när Mario Odyssey har funnits i ett år vad som kommer bli dragplåster defter det. Jag hoppas på ett Mario Kart 9 som borde ha släppts vid lanseringen istället för en repris på MK8!

Hoppas även på uppdaterad hårdvara, Switch känns som den släpptes ett år för tidigt.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

utbudet kommer ju tyvärr inte komma i närheten av ps4 eller xbox, dels är ju switch om 2 år en rätt så död konsoll..

Har även PS4, men tycker Switch är den kompletta kompletteringen till min PC. PS4 och Xbox konkurrerar om samma titlar osv.

Om Switch är död eller inte om 2 år har du ingen aning om.

Medlem

Tips på mysigt spel till Switchen är SteamWorld Dig 2!

https://www.nintendo.com/games/detail/steamworld-dig-2-switch

Även SteamWorld Heist är väldigt roligt

https://www.nintendo.com/games/detail/steamworld-heist-ultima...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

utbudet kommer ju tyvärr inte komma i närheten av ps4 eller xbox, dels är ju switch om 2 år en rätt så död konsoll..

Förutom att jag inte riktigt förstår vad du skriver (konstig formulering) så tror jag att det här kan vara FZ:s motsvarighet till "640 kB borde vara tillräckligt med lagring för vem som helst." Jag tror kort och gott att du har fel.

Som någon redan nämnt är Switch det perfekta komplementet till PC. Har du en PC och en Switch finns det nästan inga skäl alls att köpa en PS4 eller Xbox idag. Allt färre titlar blir exklusiva och även de exklusiva har en tendens att släppas till PC (visserligen långt senare). Du får så småningom möjlighet att spela dem. Jag har inte rört min PS4 sedan jag klarade Uncharted 4. Den har inte ens startats sedan jag flyttade och det var i april 2017. Om inte From Software släpper ett nytt exklusivt spel till PS4 tror jag faktiskt att jag med gott samvete kan packa ner den i sin låda.

Medlem

Året som kommer är jag igentligen redan klar på spel fronten. Jag skulle kunna leva igenom detta år med min switch och bara köpa ca 5 spel till den. Dom spel jag har räcker väldigt bra nu speciellt nu när jag gav mig in i Disgaea 5 precis. Xenoblade 2 lockar också rätt hårt trots allt.

Medlem

Alltid oroväckande när Nintendo satsar på att få med casual gamers och folk som aldrig rört en konsol. Brukar ju leda till att det blir Wii Sports av det hela.. 2018 kommer visa mer riktning på hur det kommer att gå för Switch, förutom få spel till konsolen så duger min surfplatta än sålänge kontra en Switch

Medlem

140 timmar spelade i Xenoblade 2, så är jag fortfarande ganska upptagen med det ett tag! Sedan har jag lite kvar på Mario Odyssey.
Så ingen stress för min del att få ut något nytt redan nu.
Men snart kommer ju Yoshi och Kirby, så nog finns det att spela! 😁


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Virtual Console Games!

Medlem

Kan de inte släppa ett nytt Mario Paint, hade väl passat till switch med touchscreen o allt.

Avstängd

Bara Zelda som gjort switch populärt. Inget nytt Zelda så inga nya försäljningar.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar