Forza Horizon 3 rullar nu i äkta 4K på Xbox One X

Robot
Forza Horizon 3 rullar nu i äkta 4K på Xbox One X

Mäter sig nästan med pc-versionen – fast inte i framerate.

#forza-horizon-3, #pc, #xbox-one, #xbox-one-x


Ambassadör
Xbox

Är inte mycket för bilspel men det här är så jäkla snyggt på X att jag nog får skaffa det bara för att njuta av det visuella.


signatur

Jump in.

Medlem

Klart spelet blir mörkare med HDR. Men även ljusare!
HDR funktionen har ju funnits länge i spelet.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Det dog lite när de sa att det är låst i 30 fps!

Spellar hellre i 1080p och 60fps vilket är ett måste i bilspel!

Forza Horizon 3 har otroligt bra körkänsla och är bland de bästa i sin gren!

Jag kör Forza Horizon 3 på Xbox One S där det är bra flyt i 1080p och ibland kör jag det även på PC på Ultra settings, men tycker det grafiskt redan är bra på Xbox One S.

Roligt och läsa din kommentar när en annan funderar på att köpa sig en krysslåda, Vet dock inte om jag ska köpa S eller X modellen då du redan får Forza Horizon 3. det skiljer cirka 2 tusen kronor men man kanske ska vänta och skaffa sig en Xbox ONE X ?

Medlem
Skrivet av RedZour:

Roligt och läsa din kommentar när en annan funderar på att köpa sig en krysslåda, Vet dock inte om jag ska köpa S eller X modellen då du redan får Forza Horizon 3. det skiljer cirka 2 tusen kronor men man kanske ska vänta och skaffa sig en Xbox ONE X ?

Beror som sagt på hur mkt pengar man vill lägga ut, man får rätt mkt konsoll för båda prissummorna. Båda har även stöd för HDR och 4k-blurays. Skillnaden är upplösning och prestanda, men i alla Turn 10-spel så förblir frameraten låst på det målet dom valt, oavsett vilken konsollhårdvara dom utvecklat det till.

One X ger dock bättre prestanda i alla andra titlar, så vill man framtidssäkra sig lite och har lite mer pengar att lägga så skulle jag varmt rekommendera Xbox One X.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Det dog lite när de sa att det är låst i 30 fps!

Spellar hellre i 1080p och 60fps vilket är ett måste i bilspel!

Forza Horizon 3 har otroligt bra körkänsla och är bland de bästa i sin gren!

Jag kör Forza Horizon 3 på Xbox One S där det är bra flyt i 1080p och ibland kör jag det även på PC på Ultra settings, men tycker det grafiskt redan är bra på Xbox One S.

Vänta nu, du klagar på 30 fps, men berömmer sedan spelet på One S för dess bra flyt i 1080p, där det även är 30fps. Låter lite märkligt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Inte särskilt imponerande om det fortfarande går i 30fps. 60fps borde ses som ett absolut minimum i spel idag med undantag för t.ex. strategispel. 60fps är i sin tur en riktig slideshow efter man blivit frälst av 144fps.
Någonstans över den frameraten får man nog dock börja prata om "diminishing returns".

4K 60fps däremot som Forza 7 går i får anses imponerande för en konsol. Det krävs en rejäl speldator för att fixa det. Hade dock hellre sänkt upplösningen en aning och tagit 120fps alla dagar i veckan om det bara fanns TV-apparater som stödde det.

1
Skriv svar