Kinesisk polis arresterar 120 Battlegrounds-fuskmakare

Robot
Kinesisk polis arresterar 120 Battlegrounds-fuskmakare

Tencent försöker rensa upp marknaden innan spelet lanseras officiellt i Kina.

#battlegrounds, #brott-o-straff, #fusk


Medlem

Personligen tror jag inte att jag stött på en fuskare men det är väl för att jag inte spelar Solo så värst ofta och för att jag inte är så värst duktig på att hålla mig vid liv.

Medlem

Tycker att dom gjort en bra jobb med fuskarna. I somras var det ju olidligt. Nu kanske man stöter på någon i veckan. 1 av 10 matcher max.

Medlem

fyfan va det måste fuskas i kina, alla spel osv.. helt galet.

MEG
Medlem

signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Ett svarsalternativ jag upplevde saknas är "Osäker" på röstningen. Ibland är det uppenbart men ibland kan man ha sina misstankar men det är svårt att avgöra.

Gen
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fyfan va det måste fuskas i kina, alla spel osv.. helt galet.

Är inte ryssarna också väldigt duktiga på att fuska?

Medlem

Lätt och se fuskare nu när man kan se replay, speciellt när folk följer spelare genom berg och hus med sitt sikte, man kan se relativt enkelt att dom ser namnen på alla spelare i närheten genom terräng. Men som m_g_karlsson sa, spelar man på EU så stöter man på fuskare väldigt sällan, NA är värre. För 2 veckor sedan var det katastrof vart man än spelade, men det kommer bann vågor, efter en sådan kan det bli lugnt i några veckor.

Medlem

Helt rätt! Låt fuskarna smaka! 👍


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Gött, tyvärr så kommer dom säkert åter snabbt.

Skrivet av anon_119148:

Ett svarsalternativ jag upplevde saknas är "Osäker" på röstningen. Ibland är det uppenbart men ibland kan man ha sina misstankar men det är svårt att avgöra.

Tänkte precis skriva det. Kan ju vara svårt att veta om det är fusk eller inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av nils45:

Lätt och se fuskare nu när man kan se replay, speciellt när folk följer spelare genom berg och hus med sitt sikte, man kan se relativt enkelt att dom ser namnen på alla spelare i närheten genom terräng. Men som m_g_karlsson sa, spelar man på EU så stöter man på fuskare väldigt sällan, NA är värre. För 2 veckor sedan var det katastrof vart man än spelade, men det kommer bann vågor, efter en sådan kan det bli lugnt i några veckor.

Håller inte med riktigt. Det är jättebra att vi har replays och det är ett bra verktyg för att se de fuskare som inte är så smarta och som är uppenbara. De upptäcks och bannas.

Tyvärr är de smarta fuskarna väldigt svåra att upptäcka. De vet att hur det ser ut på replays och när folk speccar dom.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

@Milky_81: Jag tror du bara möter bra spelare då, inte fuskare. Finns självklart folk som försöker gömma med det också, men personligen har jag aldrig haft problem med just sådant, inte vad jag vet iaf :P.

Medlem
Skrivet av nils45:

@Milky_81: Jag tror du bara möter bra spelare då, inte fuskare. Finns självklart folk som försöker gömma med det också, men personligen har jag aldrig haft problem med just sådant, inte vad jag vet iaf :P.

Jag menar inte på att jag möter jättemycket fuskare, tycker som du att det blivit rätt lugnt nu efter senaste ban-vågen. Jag syftade mer på att en normalduktig lirare som kör med wallhack och tänker på hur han spelar kommer vara väldigt svår om inte omöjlig att upptäcka. Det var mer som svar på din kommentar att fuskare är lätta att upptäcka.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Många menar och jag med dem att man ser mindre fusk i FPP.
Om jag spekulerar lite så tror jag att fuskare uppskattar översikten som TPP ger, dvs man ser helt enkelt mera och får mer ut av fusket.
Har själv börjat köra mer FPP men vanan med lite "överhuvudet vy" i TPP gör att man känns för "låg".

Man hoppas i alla fall att det blev lite besvikna "fuskkonsumenter" som handlat av detta, och nu verkar det som om Bluehoole har vaknat till lite och inte helt dissar någon form av lock.
Fanns ett "admin reply" i den här tråden länkad nedan som också har en poll i ämnet som är 90% för något.

Ett bra och enkelt förslag som jag ser det på lösning från den tråden av Black_Bart,
https://forums.playbattlegrounds.com/topic/149340-region-lock...

Citat:

ffs what's so difficult about creating region/ping locked servers and have International servers for all the plebs who want to play with friends across the globe?

Även ett svar i ämnet från PUBG RoboDanjal - Community Coordinator på sidan 4 i tråden länkad ovan.

Sedan kan det kanske det bli något av det nedan också om det väl händer,

Från The Guardian,
China moves to block internet VPNs from 2018
https://www.theguardian.com/world/2017/jul/11/china-moves-to-...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

@cb99: För att om jag vill spela med min kompis från USA. Då kan det också finnas någon från Sydafrika, Argentina och Singapore på samma server. Lagg deluxe.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@cb99: För att om jag vill spela med min kompis från USA. Då kan det också finnas någon från Sydafrika, Argentina och Singapore på samma server. Lagg deluxe.

Visst, men som det är nu lider alla alltid.
Skulle de släppa privata servrar och inte sitta så hårt på dessa med möjligheten till ping lock skulle alla bli glada, tills dess så skulle lösningen som föreslogs i alla fall göra det någorlunda drägligt där du har valet att kunna köra med likartade ping's och de öppna skulle inte vara värre än nuvarande situation.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Så många fantastiska spel som baseras på onlinespelande har förstörts av fuskare. Lämnade, rust, hurtworld, division och payday 2 för att nämna några. Så jävla tråkigt Hurtworld älskade jag extremt, men efter att ha lagt ner hundratals timmar på en bas och gjort den näst intill ointaglig så fick jag bevittna 2 flygande gubbar som åkte rakt genom väggen och planterade typ ett hundratal c4 på några sekunder. Basen blev aldrig vad den var en gång.

1
Skriv svar