Förbättrad Xbox Elite-kontroll ryktas vara på gång

Robot
Förbättrad Xbox Elite-kontroll ryktas vara på gång
Medlem

Jahaja.. får se hur världbäst denna versionen blir då.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Min högsta önskan är att den håller samma klass som 360-kontrollen i hållbarhet. Jag har 2 sådana kontroller som hållit någonstans bortåt 5-7 år skulle jag tippa på.

Samtidigt har jag gått igenom 5st Elite kontroller under de senaste åren där jag fått reklamera 4 av dem efter ett par månader av olika anledningar. Knappar som lossnat. Spakar som tappat precision eller lossnat. Batteriindikatorer som varit DOA!

Samtidigt är det lätt den skönaste kontrollen jag använt. Så så länge de kan bygga en som fungerar i längden är jag nöjd. Resten av alla nyheter bekommer mig inte nämnvärt.

Medlem

Vad blir namnet? Xbox One Elite X?

Medlem
Skrivet av Buio:

Vad blir namnet? Xbox One Elite X?

Eftersom handkontrollen som kom i samband med one s heter "Microsoft Xbox One Wireless Controller S" och den gamla elite kontrollen heter "Microsoft Xbox One Elite Wireless Controller " Så är det ju inte helt otroligt om den kommer heta samma sak fast med ett X på slutet. De har ju även använt sig av ex V2 när de la till 3,5mm uttag på den första versionen av One kontrollen.
Så länge det är uppenbart vilken man köper utan att läsa batchnummer på kartongen bryr jag mig inte så mycket om vad den kommer heta.

Medlem

@jOnÄTÄn
Låter vettigt. Har alltid tyckt att MS kontrollers varit bra. Börjar bli dags byta min, tar en koll på när denna släpps.

Medlem

Är nöjd med min nuvarande Elite gamepad. Vissa uppgraderingar vore inte helt fel (spakarna och justerbara sticks) men det är saker jag kan leva utan. Är störtnöjd över den jag har.

Gen
Medlem

Bajsdyr! Xbox One v.2 däremot är helt fantastisk och en fin uppgradering från v.1

Medlem

"Den nya versionen påstås få bluetooht-anslutning (välkommet för pc-spelare som vill slippa krångla med dongle)."

Har du försökt använda en Xbox kontroller med bluetooth? Eller ännu värre; två? Nej, det tror jag inte. Då tror jag inte du skulle tycka att en plug'n'play dongle var speciellt krånglig.

//LD

Ambassadör
Xbox

Oh det här ser intressant ut! Xbox kontroller är överlägsna.

När jag för ett antal år sedan som PC-gamer bestämde mig för att bli med konsol visste jag inte vilken jag skulle välja så jag testspelade både Xbox 360 och PS3 i butik... PS-kontroller verkade gjorda för 10-åringar medans Xbox satt som en smäck i nävfen så det blev en 360. Så kan man också sälja en konsol


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ringo:

Min högsta önskan är att den håller samma klass som 360-kontrollen i hållbarhet. Jag har 2 sådana kontroller som hållit någonstans bortåt 5-7 år skulle jag tippa på.

Samtidigt har jag gått igenom 5st Elite kontroller under de senaste åren där jag fått reklamera 4 av dem efter ett par månader av olika anledningar. Knappar som lossnat. Spakar som tappat precision eller lossnat. Batteriindikatorer som varit DOA!

Samtidigt är det lätt den skönaste kontrollen jag använt. Så så länge de kan bygga en som fungerar i längden är jag nöjd. Resten av alla nyheter bekommer mig inte nämnvärt.

Exakt samma här. Älskar den, lätt den skönaste jag någonsin använt. Men kvaliteten är under all kritik. Inne på min femte nu, och den här har faktiskt hållit ett bra tag. De första fyra gick sönder på precis samma sätt, där vänstra tumspaken plötsligt föll ned 1-2mm och tappade all precision. Jag är dessutom väldigt varsam med mina prylar, X360-kontroller t ex som hållit i typ 10år och fortfarande fungerar bra.

Tydligt är att Microsoft snålade rejält med interiören i Elitekontrollern. Det som hände mina första fyra är det förmodligen vanligaste som går sönder, och har man ingen garanti kvar finns det klipp på Youtube som visar hur man relativt lätt fixar tumspaken igen. Det är dock kanske inte det första man har lust att göra när man tror sig ha köpt en framtida trotjänare i kontrollernas kontroll för tusenlappar...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Exakt samma här. Älskar den, lätt den skönaste jag någonsin använt. Men kvaliteten är under all kritik. Inne på min femte nu, och den här har faktiskt hållit ett bra tag. De första fyra gick sönder på precis samma sätt, där vänstra tumspaken plötsligt föll ned 1-2mm och tappade all precision. Jag är dessutom väldigt varsam med mina prylar, X360-kontroller t ex som hållit i typ 10år och fortfarande fungerar bra.

Tydligt är att Microsoft snålade rejält med interiören i Elitekontrollern. Det som hände mina första fyra är det förmodligen vanligaste som går sönder, och har man ingen garanti kvar finns det klipp på Youtube som visar hur man relativt lätt fixar tumspaken igen. Det är dock kanske inte det första man har lust att göra när man tror sig ha köpt en framtida trotjänare i kontrollernas kontroll för tusenlappar...

Jag bytte mina första fyra på NetOnNet som har varit fantastiska i ärendet. De erbjöd pengarna tillbaka också, men jag sa att det finns ju inga alternativ till denna kontroll som är värdiga. Så jag bytte ett par gånger till. Felet som du beskriver med spaken som trillar ner har jag haft på en tidigare, samt på den jag har nu. Sista gången orkade jag inte gå tillbaka för jag tänkte att all min trovärdighet som kund skulle vara bortblåst då, samt att jag kanske skulle få ett ännu sämre exemplar.
Så jag lagade den själv enligt de guider du nämnde ovan. Den funkar bra som sagt till saker som inte kräver alltför tight kontroll o precision. Så mitt favvo-spel Rocket League är uteslutet med denna kontroll.

Kompletterade med en Xbox One v2 kontroll istället och den har funkat bättre.

Medlem
Skrivet av Ringo:

Jag bytte mina första fyra på NetOnNet som har varit fantastiska i ärendet. De erbjöd pengarna tillbaka också, men jag sa att det finns ju inga alternativ till denna kontroll som är värdiga. Så jag bytte ett par gånger till. Felet som du beskriver med spaken som trillar ner har jag haft på en tidigare, samt på den jag har nu. Sista gången orkade jag inte gå tillbaka för jag tänkte att all min trovärdighet som kund skulle vara bortblåst då, samt att jag kanske skulle få ett ännu sämre exemplar.
Så jag lagade den själv enligt de guider du nämnde ovan. Den funkar bra som sagt till saker som inte kräver alltför tight kontroll o precision. Så mitt favvo-spel Rocket League är uteslutet med denna kontroll.

Kompletterade med en Xbox One v2 kontroll istället och den har funkat bättre.

Försöker hitta någon som kan laga min elite kontroll. (Vänster styrspak trillat ner) Någon som känner till någon firma som gör det? Eller länka gärna youtubeklipp med guide. Kollade ett klipp som var 19 minuter med total isärplockning med lödning osv. Kände då att det finns mer kompetenta på det området än mej.

Medlem

@Leffe76: Jag följde det han gjorde i den här tråden på Reddit för o fixa min spak. Kolla den om det var den typ av problem du hade med stickan. lycka till!

Xbox One Elite Controller Loose Stick + Fix

Medlem

@Ringo Tack, ja det såg ut som samma problem. Ska testa!

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@Ringo Tack, ja det såg ut som samma problem. Ska testa!

Klassiker, det är precis så alla mina gått sönder. Hoppas lagningen går bra!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@Ringo @Jonis "fixade" kontrollen efter instruktionerna i reddit-tråden igår. Fick bort glappet, men spaken är fortfarande inte som den ska. Vill köpa en ny elite-kontroll, men är liye tveksam då problemen med den verkar vara lite för vanliga.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@Ringo @Jonis "fixade" kontrollen efter instruktionerna i reddit-tråden igår. Fick bort glappet, men spaken är fortfarande inte som den ska. Vill köpa en ny elite-kontroll, men är liye tveksam då problemen med den verkar vara lite för vanliga.

Aww, trist att lagningen inte blev hundra.

Förstår precis hur du känner, vi är nog alla i samma sits. Det känns dock som att Microsoft är på väg med en V2 snart. Hoppas innerligt min femte håller tills dess, annars får jag nog köra något annat emellan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Är det någon som har erfarenheter av att lira retro spel på den? Hur är D-Paden i känsla, för Xbox One standards D-Pad är hemsk. :'(


signatur

Nämen!

Medlem

@Leffe76 @Ringo Nu klappade min femte ihop. Den höll längre än de andra, men sju månader känns lite sisådär med tanke på vad den kostar. Bedrövligt.

Vänstra tumspaken har inte helt fallit ner än, men rejäl (!) drift framåt gör att den bara går att använda med en alltför extrem deadzone.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@jonis tröttsamt.. vi borde göra en gemensam stämning pga bristande kvalitet.

1
Skriv svar