Blizzard stöper om levling i World of Warcraft från grunden

Robot
Blizzard stöper om levling i World of Warcraft från grunden

För några timmar sedan gick World of Warcrafts EU-servrar upp igen med en ny uppdatering i ryggen, titulerad Patch 7.3.5.

#Blizzard, #MMO, #World-of-Warcraft


Medlem

"Wrath och the Lich King." Det va nytt xD den officiella Svengelska titeln för expansionen? xD

Gen
Medlem

@Shinjed: "WRATH! ...and the Lich King"

Medlem

Jag vet inte varför men "Wrath och The Lich King" fick mig att skratta, helt plötsligt låter expansionen som en barnsaga.

Förövrigt är det verkligen ingenting som riktigt suger in mitt intresse för WoW längre, vilket är tråkigt med tanke på hur många år jag la på det. Idag finns knappt något av Vanilla kvar så det känns inte som samma spel jag spelade. Zone Scaling, känns... "fel" på något vis för WoW.

Det är nog snart dags att vända blad och starta bygga något nytt Blizzard.


signatur

Nämen!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Shinjed: Haha! Håller med föregående talare om att det låter betydligt trevligare. Det ska så klart vara "of" istället, nyheten är uppdaterad.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gustav Höglund:

@Shinjed: Haha! Håller med föregående talare om att det låter betydligt trevligare. Det ska så klart vara "of" istället, nyheten är uppdaterad.

Allt är mitt fel!


signatur
Destroyer of framsidan
Hedersgurka

De två är dock inte helt olika varandra, kanske dags för världens bästa mash-up?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Inte för att jag spelar idag men att köpa legenaries tar väl död på hela loren?

Medlem

@KloN:Loren har varit död väldigt länge.

Medlem

Är inte detta en astråkig uppdatering? Att ha fiender som skalas med spelaren sådär?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Svårare? Ja, vad fan, man dödade det mesta på någon sekund när man levlade.

Medlem
Skrivet av KloN:

Inte för att jag spelar idag men att köpa legenaries tar väl död på hela loren?

Du köper en så kallad token för en valuta du måste farma. Sen är det slumpmässigt när du högerklickar på den vilken legendary du får inom satt loot-specification. Legendaries i allmänhet duggar relativt tätt utan köpmöjligheten ändå.

På det hela taget måste jag säga att Legion verkligen hållit mig sysselsatt. Det har verkligen blivit en enorm förbättring och med det nya scalingsystemet måste jag bara skapa en ny gubbe till Jag har redan 8 stycken på 110 men det finns utrymme för fler.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Automatching level är ett skitpåfund som tar bort mkt av poängen med ett levelbaserat rollspel.
Varit skeptiskt till detta fenomen sedan Elder scroll och oblivion Fallout 3 och framåt. Riktigt riktigt DÅLIGT

Medlem

Men har dem fixat så man kan köra Onyxia 40 manna ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Låter som det kan vara en bra grej. Jag känner dock lite lika som jag känner inför alla rollspel som skalar världen runt spelaren - att världen tappar ganska mycket trovärdighet och fysisk tyngd.

Jag gillar när 'det här är världen' och du befinner dig i den och ser den från samma perspektiv som alla andra. Det klagomålet passar även in på 'phasing' systemet som dom kört med sedan Lich King.

Det är ett avbyte, jag tror det är blir ett bättre spel rent 'objektivt' minute-to-minute om man gör som Blizzard nu gör. Men det tappar lite av macro-känslan av en värld som man ingår i och som man fantiserar om i huvudet. Som för mig är väldigt viktig för rollspel, framförallt MMO-spel.

Passar på att tipsa om Albion Online för dem som har liknande tankar som mig. Det är Eve Online in ringbrynja with trollstavar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Är inte detta en astråkig uppdatering? Att ha fiender som skalas med spelaren sådär?

Fast samtidigt så är väl tanken att allt innehåll ska vara intressant och aktuellt. Det finns ju hur många ställen som helst som är totalt ointressant bara för att man är max level och det kanske är anledningen till detta drag. Kunde vara kul att köra Ragefire chasm eller Sunken Ruins igen där det fortfarande är en utmaning. Sist jag spelade någon av de gamla instanserna så var det en barnlek i jämförelse hur dem var back in vanilla.

@Twilighter: Fast när jag läser din kommentar så ser jag det från ett annat perspektiv än det jag just sa och blir benägen att hålla med. Vad är det för menig med att gå upp i level eller skaffa bättre gear ifall det inte gör någon skillnad?

Något som jag däremot hade gilla hade varit ifall Blizzard ändrade om allt f r o m nästa patch och började om på ett nytt leveling system, där alla börjar på 1. Man kunde ha kvar sitt gear, men nedtonat, eller mindre effektivt i pvp kanske. Är så trött på "ny level cap på +5 eller 10!"

Avstängd

Jag är generellt skeptiskt till scaling på lvls, men känns endå som de hittat en skaplig balans. Att lvls flexar i vissa intervall... Så är du ett visst antal lvlar över så är det utdaterat men du tvingas inte in i ett hörn om vart du går härnäst. Du kan ta större friheter i ordningen på zoner inom en expansion och hoppa över tråkig skit.

Då låter det helt rätt i mina öron, men.. Det brukar ju aldrig bli riktigt så bra som man inbillar sig.

Medlem

De har mer eller mindre tagit död på dungeon lvlande och saktat ner lvlandet generellt.

Medlem

Scaling på det sättet kan väl aldrig vara bra. Det finns stor tillfredsställelse i att vara både under- och overpowered.

Inaktiv

Låter som en riktigt tråkig nyhet för de som spelar. Introduktionen av level scaling var delvis det som förstörde Elder Scrolls serien.

Medlem

@Twilighter: "oh, den där var fet.. den får jag återkomma till.. kanske redan nästa level" -- allt out the window! Vad är det för några som anställs eller har de mållösas förbund helt tagit över?

Avstängd

Jag är också tveksam. WoW har för mig varit väldigt förknippat med de olika zonerna och att vara där när man ska vara där, så att säga. Är Explorer på flera chars.

Nu liksom försvinner hela det ursprungliga Azeroth när man inte längre behöver lämna Redridge Mountains för att ta sig till Duskwood. Nja...va?

Medlem

Jag tycker det ger spelet ett riktigt mervärde. Meta-gamet för leveling bryts ju och vi får istället chans att se content som man kanske vanligen skippat!

Medlem

De kanske vill att man ska betala för att skippa...

Medlem

@Ender: Gear kommer hjälpa då det bara skalas efter level. Problemet är väl i så fall att du egentligen alldrig har "bra" gear under leveling och på så vis inte kommer känna av det föräns du når maxlevel igen och börjar samla.

Medlem

Tycker det är en bra idé. Så som lvl systemet sett ut nu skippar man ju hela zoner och jagar bara lvl. Om man, som jag, är mer intresserad av questkedjor och story i varje zon funkar scaling mycket bättre. Visst, man kommer säkert skippa vissa zoner ändå eftersom man kör ett område helt klart istället för att hoppa vidare så fort man fyller lvl req, men med det här systemet kan man alltid återbesöka en zon och faktiskt få ut ngt av den.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Mob scaling är det värsta som finns i ett rpg med level system. Tar bort känslan av att man blir starkare när man levlar. Vilket är iaf för mig en viktig komponent i rpg's. Hoppas verkligen inte de använder detta system på deras kommande legacy servrar.

Idioti...

Medlem

@Horniak: Håller med dig när det gäller ett nytt RPG, men i ett spel med sinnessjukt mycket gammalt innehåll tycker jag att det är ett smart grepp för att återuppliva "döda" zoner.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Har läst detta och håller med nästan alla. det finns flera sätt att se på det. Tex att det återupplivar gamla zoner och content man normalt hoppar över. Ja. Men, man hoppar över dom av en anledning. Det är för att man vill till max lvl och kan ta del av det spelet. Ska man göra såhär borde det kanske fixas så man kan växla mellan 2 lägen. Normal och Adventure eller något liknande.

Medlem

@Golemtosh: Det är ju faktiskt en riktigt bra idé


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar