"Always online"-ryktena för Metal Gear Survive visade sig stämma
Jävla stolpskott.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Varför är always online ett så stort problem för folk? Vi lever i en uppkopplad värld. Telefoner är också always online. Aldrig fattat detta...
För att utöver storstäderna finns det fortfarande problem med internetuppkopplingar samt innebär detta att man aldrig kan spela spelet om man inte har internet. Tänk om din router pajar och du blir utan internet i ett par dagar, hur ska du spela spelet du älskar när det kräver internet för att kunna notifiera dig angående loot boxes du kan köpa för att progressa snabbare i single-player.
@sebrock: Världen är aldrig helt uppkopplad, helt enkelt.
Hade ett par timmars strömavbrott här om dagen, till exempel. Comhem hade sjuk överbelastning på vår kabel här på orten så kunde bara få otroligt låg hastighet (100kb/s max) i ungefär två månader innan det åtgärdades också (detta var ungefär två år sedan).
Hade varit drygt om jag hade velat spela ett dylikt spel under denna period. Nu var det inte så, men jag kan ändå tycka att det är en kass idé av ovan anledningar.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
@sebrock: Du har inget problem med att spelet pausar medan du spelar pga att din uppkoppling dött av okänd anledning?
Många gör bara en check precis när spelet startar, men det kan ju fortfarande finnas de som gör som Ubi gjorde med Asscreed en gång i tiden. Alltså ovan nämda scenario vilket jag åkte ut för.
Ärligt talat finns egentligen en stor positiv grej med detta. Svårt att fuska i det (visst klart det går att fuska i online baserade spel men tar ett tag) detta medgör mindre risk för att fuska igenom hela alltet.
Dock har jag ändrat mig lite grann angående spelet (Kommer fortfarande köpa spelet) men zombisarna är så fula med kon liknade huvuden. Annars varför inte
Det är nästan som om man går in för att tillreda en rejäl kalkonmiddag.
Jag har personligen inga större problem med "Always online"-krav men är väldigt medveten att världen inte ser likadan ut för alla. Därför känns det korkat att sätta det som ett krav då man vet att man retar gallfeber på en stor del av ens potentiella kunder.
Sen är tajmingen med microtransaktioner nästan komisk, hur tänkte man där?
@MrPeters: om man blir internetlös för att routern pajar kanske man ska köpa en ny router. Internet används till viktigare saker än spela spel. Vidare har Telecom-bolagen lagkrav på upptider.
Visst kan det vara lite störande men vi snackar ju väldigt kort tid. Om detta kan göra spelen bättre och säkrare så är väl det bra och helt ok. Ni får det att låta som att världen går under för att man inte kan spela offline.
Utan att veta mer än vad som står i artikeln tycker jag det är för tidigt att bli negativ runt always online läget, hanteras t.ex karaktärerna på en hostad server eller lokalt? Känns ju t.ex inte som att så många dömer ut blizzard för att Diablo 3 är always online, oavsett om du spelar själv eller med andra. Så det känns mycket som att det beror på upplägget huruvida always online för singleplayer är rimligt eller inte.
Sedan har jag lite andra problem med spelet, framför allt att det känns som att de tagit ett helt orelaterat spel och klistrat på en metal gear logo i försök att sälja mer, men det är ju en helt annan sak
Utan att veta mer än vad som står i artikeln tycker jag det är för tidigt att bli negativ runt always online läget, hanteras t.ex karaktärerna på en hostad server eller lokalt? Känns ju t.ex inte som att så många dömer ut blizzard för att Diablo 3 är always online, oavsett om du spelar själv eller med andra.
Va? Fanns massvis med Diablo 1/2-spelare som dömde ut Diablo 3 pga always-online-tvånget.
Because Konami is Konami and Konami is the worst
Så går det när avdankade politiker har rätten att ta random ledarposter näringslivet. Konami är konsekvensen av Japans sköna järntriangel.
Tänk om din router pajar och du blir utan internet i ett par dagar, hur ska du spela spelet du älskar när det kräver internet för att kunna notifiera dig angående loot boxes du kan köpa för att progressa snabbare i single-player.
Genom att koppla in datorn utan router.
Varför är always online ett så stort problem för folk? Vi lever i en uppkopplad värld. Telefoner är också always online. Aldrig fattat detta...
För att du inte tänker ur ett globalt perspektiv tex. Visst, det funkar bra för dig. Folk i Ukraina? Mexico? Filipinerna? etc, etc.
Samt, att bli påtvingat något som kan gå sönder, är bara idiotiskt.
Genom att koppla in datorn utan router.
Jag vet inte vilken del av "Always online" som inte du förstod...
Så går det när avdankade politiker har rätten att ta random ledarposter näringslivet. Konami är konsekvensen av Japans sköna järntriangel.
Fast om man lyssnar på folk som har arbetat där tidigare så har företaget alltid varit en mardröm att jobba på. Nu har detta däremot spridit sig till spelen de släpper och inte bara de anställda :/.
Nuförtiden är det ju mer problem med "online" saker då servrar går ner och deras infrastruktur strular i tid och otid. Senast hade ju Ubisoft problem.
Så tycker de att det är en smart ide att tvinga användarna till att alltid vara uppkopplad mot detta.
Vi ser igenom detta eftersom i singelplayerläge behövs inte detta!!
Minns själv hur jag svor över att inte kunna spela Mad Max spelet bara för att det krävde online på vissa bitar o deras jäkla servrar var trasiga.
@Makkapakka: Man behöver ingen router för att koppla upp en dator.