Releasehästryttare
Scum

Ett nytt spel som heter Scum skall släppas i EA snart, såg nyss denna videon på det och blev sugen

Vatten skall tydligen spela stor roll i hur du spelar, där om det regnar och du inte har en regn jacka på dig så kommer alla dina plagg bli blöta och du kommer frysa och din utrusting blir tyngre så du kommer behöva konsumera mer mat för att överleva.

Vattnet skall även enligt videon bete sig "verkligt" med molekyl beräkning vilket är först i ett spel som detta.

Skall man tro slutet av videon så kommer man kunna kissa på sina med spelare vilket lär dra många kids till spelet.

Avstängd

Stor fokusering på något extremt trivialt. Vill man skydda sig från regn så effektivt som möjligt så är väl paraply bättre.

Att man bara berättar om lager av kläder och vatten får mig mest att undra om det är ett dåligt skämt. Klart det är bra och intressant om spel gör något lite nytt men man måste ju visa att andra saker i så fall är minst lika genomarbetade, annars verkar det ju mest som att man fixerat sig på en sak.

Slutet är ju såklart bara trams, jag tror inte man kommer kunna springa runt och pissa på folk.

Känns f.ö som det kommit ett nytt MP survival spel i veckan senaste 2 åren..

Medlem
Skrivet av Devan:

Vattnet skall även enligt videon bete sig "verkligt" med molekyl beräkning vilket är först i ett spel som detta.

Fast tittar man på vattnet i videon så påverkas inte vattnet av att en person går i det (inga vågor eller något). När man simmar så är det en enkel textur som visar lite vatten som skvätter och inte fysikbaserat. När han springer genom regnet så kan man om man pausar se regndroppar som gått igenom karaktären så inte heller där är det mer verkligt än något annat.

Nu hoppade jag förvisso lite i videon så jag kanske missade något specifikt scenario som var väldigt väl simulerat men oavsett så känns det ändå inte som någon USP för spelet.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Devan:

Ett nytt spel som heter Scum skall släppas i EA snart, såg nyss denna videon på det och blev sugen

https://www.youtube.com/watch?v=8k35oY5jRxk

Vatten skall tydligen spela stor roll i hur du spelar, där om det regnar och du inte har en regn jacka på dig så kommer alla dina plagg bli blöta och du kommer frysa och din utrusting blir tyngre så du kommer behöva konsumera mer mat för att överleva.

Vattnet skall även enligt videon bete sig "verkligt" med molekyl beräkning vilket är först i ett spel som detta.

Skall man tro slutet av videon så kommer man kunna kissa på sina med spelare vilket lär dra många kids till spelet.

Jag kan garantera att det inte är någon molekylberäkning (ingen särskrivning..).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar