Anthem försenas när Bioware ger allt, uppger källor
Bra om det är sant ! Ingen jävla stress nu BioW...! Ta er tid och gör det bra!
Hörde i någon video på youtube att det inte kommer bli någon Open world utan en blandning mellan Division o Destiny. Lite synd om det är sant men kunde förstå det från början efter första filmen. Bara på PC det skulle funka att ta den världen o göra den till en Open world, Men detta är inte PC exclusive, Tyvärr.
Ivf så blir det att testa när det är ute, Om dom tar sin tid och gör det bra.
Annars så blir det att vänta 2+ år o köpa det på g2a ist för 100kr.
Kan tänka mig att stora delar av spelet fått skrotas och byggas upp på nytt efter Andromeda-fiaskot, Destiny-debaclet och SWBF2-lootlådegate.
Fanns nog inte mycket kvar efter det.
Känner och att det har att göra med dom sakerna, vilket har gett lite kalla fötter då Anthem var på samma spår.
Kan tänka mig att stora delar av spelet fått skrotas och byggas upp på nytt efter Andromeda-fiaskot, Destiny-debaclet och SWBF2-lootlådegate.
Fanns nog inte mycket kvar efter det.
Just de sakerna + att det är EA...dödade mina förväntningar på Anthem,
Axelryckning.
Så länge EA är.inblandat så 90% chans det blir besvikelse
Vi får väl se vad de bjuder på när de är klara, om det känns intressant. Känner ju spontant på mig att det kommer falla platt i slutändan. Men hoppas det blir bra och kanske mer av ett spel att ha roligt med mer än det blir JackVegas på puben tack vare lootlådor och allt krimskrams kring.
Blir knappast någon förbokning för min del eller hype förrän det finns mer att se än en fräck film.
Anthem-teasern fick mig att minnas de första Lost Planet spelen med sin co-op som knappast var ett strålande spel men ack så kul med några vänner!
Hej och välkommen till Hajp!
Grymt vad jag längtar till detta. Känns drygt nu men bra att dom gör det färdigt helt och inte stressar fram det.
Jag är redo! Ska bli så kul!
Hur pratar man med ungefär sex personer?
Dvärgar?
im going to hell
Tycker det är synd att Andromeda fick så hård kritik. Tycker annars att det spelet var ett utav de mer underhållande Mass Effects. Hade bra reboot till storyn och väldigt starkt intro. Sen var kanske inte alla kompanjonerna så himla roliga men det finns ett par moment som jag nog alltid kommer minnas kring dem. Spelet hade väldigt stort intryck hos mig som spelare och det skulle nog ha förtjänat bättre.
Det Bioware vi älskade finns inte längre. Har inga förhoppningar.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Tycker det är synd att Andromeda fick så hård kritik. Tycker annars att det spelet var ett utav de mer underhållande Mass Effects. Hade bra reboot till storyn och väldigt starkt intro. Sen var kanske inte alla kompanjonerna så himla roliga men det finns ett par moment som jag nog alltid kommer minnas kring dem. Spelet hade väldigt stort intryck hos mig som spelare och det skulle nog ha förtjänat bättre.
Kritiken var välförtjänt. Utöver alla tekniska brister, merparten patchat nu, som var horribla så var det ett "meh"-spel generellt och ett uselt Mass Effect-spel i synnerhet.
Dialogerna var skrivna av tonåringar. Ointressanta (i bästa fall) eller rent ut sagt irriterande companions. Storyn var menlös, Ryder var en fjant och det var fullt av MMO-fetch quests utan substans. Ingen Mass Effect-känsla alls.
Jump in.
@Mortaigne: Jo visst det var en del patcher kring spelet det håller jag med om. Men det fixades ganska fort om jag minns rätt.
Skriven av tonåringar där håller jag nog inte riktigt med dig. Det fanns mycket drama och känslomässiga bitar i ME 1-3 om det var du menade. Skulle nog säga att detaljerna i storyn var mer välskriven kring universums fysik och rymdteknikens funktioner. Det fanns många luckor kring funktioner på rymdskeppen som besvarades under spelets gång som jag fann mer välskriven. Vilket jag själv anser att sci-fi ska vara.
Sen Ryder kan man uppleva på olika sätt beroende på hur man spelar och utvecklar karaktären. Jag såg ryder lite som en tuffing i vissa scener men mer känslomässig under andra.
@Mortaigne: Jo visst det var en del patcher kring spelet det håller jag med om. Men det fixades ganska fort om jag minns rätt.
Skriven av tonåringar där håller jag nog inte riktigt med dig. Det fanns mycket drama och känslomässiga bitar i ME 1-3 om det var du menade. Skulle nog säga att detaljerna i storyn var mer välskriven kring universums fysik och rymdteknikens funktioner. Det fanns många luckor kring funktioner på rymdskeppen som besvarades under spelets gång som jag fann mer välskriven. Vilket jag själv anser att sci-fi ska vara.
Sen Ryder kan man uppleva på olika sätt beroende på hur man spelar och utvecklar karaktären. Jag såg ryder lite som en tuffing i vissa scener men mer känslomässig under andra.
Det tog månader innan spelet var "ok" och de mest uppenbara tekniska och estetiska bristerna åtgärdats. Då var det för sent. En illa genomtänkt, ofärdig release som skall ha skit för det.
Drama och känslomässiga stunder har jag absolut inget emot och det fanns det gott om i Mass Effect-trilogin, det jag menar är att utförandet i Andromeda hamnade mer på nivån "tonårsserie" med tramsig humor, och fåniga dialoger; tänk "omg aliens liksom, asså jag ba flög liksom". Bläh.
Companions som var en central det av Mass Effect var ju horribla i Andromeda, vilket också bidrog till att förstöra känslan och engagemanget i historien. Liam ville jag bara skjuta ut ur en luftsluss, men det fick man inte... hemsk karaktär som framkallade agg mot hela spelet. Peebee som var ett skämt som Asari etc etc. Gräsligt.
Ryder var en mes, oavsett hur man spelade. Fann ingen connection med karaktären alls till skillnad från Shepard. Tråkigare val av huvudperson får man ju leta efter. Pappa Ryder hade varit bättre.
My face is tired.
Jump in.