Blizzard går hårt mot oschysst beteende

Robot
Blizzard går hårt mot oschysst beteende

Har minskat verbala övergrepp med 17 procent.

#blizzard, #jeff-kaplan, #overwatch


Medlem

Bra. Få spel har en sån aggressiv spelarbas som OW.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Bra. Få spel har en sån aggressiv spelarbas som OW.

Spelat CS?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Benägen att hålla med Eight08 där, det är alldeles för mycket ovårdat språk. Nu bekommer språket inte mig personligen men det finns dom som inte mår så bra av det. Ju mer städat chatten i ett spel är, desto roligare är det att spela.

Dom som nu tycker det är roligare att trycka ner andra än att spela spelet bör belönas med inte bara en chat ban utan även total avstängning från spelet. Likt CS. 30min, 2 timmar, 24 timmar, 1 vecka osv och i detta fall skulle permanent sitta fint. Det ska smaka att bete sig som en idiot.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Tror inget slår CS. Fast finns tjänster som drar bort sådant, markant. Som tex ESEA.
Overwatch kanske behöver något liknande?

Medlem

Jag spelar inte speciellt mycket online och när jag gör det använder jag inte ens ett headset. Men är så trött på alla idioter på internet. Ovårdat språk, fuskare, sätta och en massa annat. Förstör så fruktansvärt mycket.

Kan inte ens tänka mig hur det är att vara kvinna för dom utsätta ännu mer.

Medlem

Puggar jag något online stänger jag av chatten helt. Otroligt mycket trevligare.

Medlem

Spelet fortfarande skit. Det finns ingen ursäkt att fortfarande efter 7 säsonger så är det knappt någon skillnad alls. Blizzard bryr sig bara om den jävla e-sporten, nya hjältar, skins och kartor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spelat CS i år, Overwatch har de värsta spelarna jag någonsin spelat med/mot. Jag tror hur spelet är byggt gör folk arga, helt omöjligt att vinna på egen hand om sitt lag är dåligt så det kan vara väldigt frustrerande.

Men ärligt talat så tycker jag är lite larvigt hur Blizzard överdriver, det är ju en del av spel och sport att ha lite skitsnack. Självklart borde mordhot/rasism/sexism bli bannat men att hamna i problem för minsta lilla är drygt. Själv tycker jag det är kul att tilta andra laget lite grann i spel

Medlem

Stänger man av profanity filter så får man väl tåla lite skit som kastas runt i mitt tycke. Det är bra mycket värre med allt folk som sabbar matcher (oavsett i vilken form) medvetet.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Spelat CS?

Ja och det är väl på samma nivå skulle jag säga.

Skribent

@Ghan: min gissning är att dåligt beteende i chatten och kastandet av matcher är nog sammankopplade.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Nyheten borde väll vara att dom jagar folk utanför spelet och kan banna dig för ditt beteende utanför spelet.

Ganska sjukt egentligen.

Medlem

Inget slår CS Och dota2 när det gäller otrevligt folk och toxic folk.
Folk får sån rage i de spelen så det är sanslöst.
Folk har hybris när det gäller competitive spel.

Sitta och spela FACEIT soloQ lvl10 2k+ elo och alla tror att de är bäst i världen.
Och så fort man gör ett misstag så är det direkt jebana,cyka,blyat osv.
Och sen har alla i hela laget tiltat och man förlorar matchen.

Händer dagligen, så fruktansvärt tråkigt att spela alla typer utav spel, inklusive Overwatch. Dött spel enligt mig.

Medlem
Skrivet av Sunic:

Sitta och spela FACEIT soloQ lvl10 2k+ elo och alla tror att de är bäst i världen.
Och så fort man gör ett misstag så är det direkt jebana,cyka,blyat osv.
Och sen har alla i hela laget tiltat och man förlorar matchen.

Det jag avskyr mest är folk som pekar ut alla misstag man gör, men så fort dom gör ett misstag själva så är det alla andras fel. Man för mig så har faktiskt trust factor funkat ganska bra, får väldigt trevliga teammates nu och inte lika mycket Ryssar som skriker på en.

Men finns det verkligen något spel som inte har dessa problem? Det är väl bara internet i ett nötskal.

Medlem
Skrivet av Sunic:

Inget slår CS Och dota2 när det gäller otrevligt folk och toxic folk.
Folk får sån rage i de spelen så det är sanslöst.
Folk har hybris när det gäller competitive spel.

Hahaha... Spela Overwatch i en vecka så får du äta dina ord till lunch och middag resten av året. #NotShitting,

Bland det värsta communitiet som finns nu på senare tid. Mycket toxic community, throwers, greifers och allt som kommer med. Spelar detta spel endast för att mina vänner är lobotomerade silvers i 2 år på Overwatch och inte förstår att nöjet är helt borta i ett spel som det...

Är GM, master och dia på mina konton.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Dom kan ju börja med sitt forum, varför ha ett down vote system? Som dessutom döljer inlägg som användare röstat ner för mycket, oftast är det inte dåliga inlägg utan att folk inte har samma åsikt. Det är sjukt och mobar ut vissa personer.

Så vissa åsikter blir inte hörda helt enkelt.

Sen bör blizzard prova wot är sjukt vad mycket dynga man kan få på sig, för dålig win stat t.ex.

Medlem

@kLIMAX_: Du snackar om toxic, och sen snackar du skit om dina kompisar. Jösses... du är ju en toxic person själv.


signatur

IDKFA

1
Skriv svar