Digitalt gruvarbete i Sea of Thieves avslöjar nya inslag

Robot
Digitalt gruvarbete i Sea of Thieves avslöjar nya inslag

Däribland en kraken som lirkar sina tentakler runt ditt skepp.

#microsoft, #pc, #rare, #sea-of-thieves, #xbox-one


Inaktiv

Nog för att man förmodigen fått reda på det här på annat håll innan man lyckas upptäcka det själv men tycker det är tråkigt när saker av den här typen avslöjas i spel där en del av tjusningen är att upptäcka. Det är alltid såhär att det dyker upp på alla spelnyhetssidor och överallt på Youtube osv. alla coola saker från nyligen släppta spel. Jag kan se det framför mig att samma dag som FC5 släpps gå in på tuben och mötas av ett klipp med texten "FAR CRY 5 | YOU CAN RIDE BEARS". Tro mig när jag säger att jag har full förståelse varför det här förekommer men kan inte undgå att känna att någonting går förlorat.

Medlem

Hade hype för detta men sen såg jag prislappen på 649kr, då dog den lite för jag har svårt att se hur de ska rättfärdiga mängden innehåll med det priset.

Medlem

@MrPeters: 649kr är inga pengar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: Härligt att du tycker det, då kan du ju köpa spelet till mig som gåva.

Medlem

@MrPeters: jag köpte super nintendo spel på 90talet för 599kr


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av MrPeters:

Hade hype för detta men sen såg jag prislappen på 649kr, då dog den lite för jag har svårt att se hur de ska rättfärdiga mängden innehåll med det priset.

79 kr för en månads Game Pass...


signatur

Jump in.

Megadelux
Skrivet av MrPeters:

Hade hype för detta men sen såg jag prislappen på 649kr, då dog den lite för jag har svårt att se hur de ska rättfärdiga mängden innehåll med det priset.

Kan även betalas med bitcoin på webhallen.

Avstängd

Betan är en nedladdning på 10 GB sisådär...? Det är ganska uppenbart att den är nedskalad så in i helvete. Men man kan aldrig veta. Ska bli intressant att se hur det blir när spelet släpps.

Det är ju bara att starta de 2 veckorna av gratis Game Pass och börja lira. Inte svårare än så. Jag har slutat spekulera för mycket innan release när det gäller spel, det blir oftast bara fel. Jag ska njuta av spelet när det släpps, utan att skapa en skev bild av spelet på förhand. Jag ska spela det som det är tänkt och ha roligt med polarna. Inte svårare än så. Och att dricka öl och tjöta skit medan man spelar är inga problem, så några reflexer behövs nästan inte.

Medlem

@Molotov: Har för mig jag läste 899 eller om det var 799kr på något supernintendo spel jag fick när jag var barn. Så tycker dagens spel priser känns rimliga speciellt med tanke på hur stora teamen är som gör vissa av spelen. (Ja jag vet att det var dyra specialchip i vissa SNES spel)

NuZ
Testpilot

@Molotov: Kanske du kunnde göra. Men de spelen kan du köra än i dag utan problem. Du har teoretiskt kunnat spela spelet i 200000 timmar motsvarar 22 år, 9 månader, 3 veckor, 6 dagar och 20 timmar.

På den tiden har jag enkelt räknat tjänat 6600000kr och det är 11018 spel i den prisklassen. Nu kommer servrarna stängas av i spelet om 5 år kanske. Så 22år kontra 5år


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Molotov: Har för mig jag läste 899 eller om det var 799kr på något supernintendo spel jag fick när jag var barn. Så tycker dagens spel priser känns rimliga speciellt med tanke på hur stora teamen är som gör vissa av spelen. (Ja jag vet att det var dyra specialchip i vissa SNES spel)

Har ett Zombies Ate My Neighburs med prislappen kvar, 699 kr.


signatur
Medlem

@Molotov: Sant, och spelen har inte anpassats efter inflation men det känns fortfarande inte som att spelet har tillräckligt med innehåll för att kosta 649kr, det kan givetvis förändras vid release men de har inte argumenterat för det höga priset och därmed känns det, från mitt perspektiv, att de har ett högt pris för att man får XB och PC versionen för samma pris vilket, för oss konsumenter, är orättvist då vi ej har möjlighet att bestämma själva vilken version vi vill ha. Detta är givetvis spekulationer men det är ett stort steg att gå från ungefär 499kr till 649kr för en stor release på PC och därför vore det trevligt med lite kommunikation från Microsoft.

Kan även påpekas att mängden personer som köper spel är oerhört mycket fler nu än vad det var förut vilket troligtvis kan väga upp för faktumet att spel inte har anpassats efter inflation.

Ambassadör
Xbox

Hur många sitter och diskuterar priser på DVD-boxar av TV-serier efter Netflix/HBO mfl intåg på scenen?

Game Pass. 79 kr.


signatur

Jump in.

Medlem

@jOnÄTÄn: ja det stämmer men under perioden då nes fortfarande var aktuell och snes var det nya så kostade nes spel 499 och snes 599.
Sen när nes inte längre fick nya spel så gick det upp til 649 som standard och sen var det typ 649 - 899 beroende på titel dom dyraste var ofta usa import.

Jag minns detta ganska tydligt för jag bläddrade i club nintendo och gamla super power för inte så länge sen kunde man.följa lite.historisk utveckling ;g


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan ju vara så att spel såldes för rejält överpris förr. Plus att så extremt många fler köper idag.
Tycker också 649 känns alldeles för mkt för detta spelet, trodde det skulle prissättas som pubg ungefär, max 300 kr. Avskräcker nog många från att köpa när det kostar mer än många AAA spel gör till pc.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Nog för att man förmodigen fått reda på det här på annat håll innan man lyckas upptäcka det själv men tycker det är tråkigt när saker av den här typen avslöjas i spel där en del av tjusningen är att upptäcka. Det är alltid såhär att det dyker upp på alla spelnyhetssidor och överallt på Youtube osv. alla coola saker från nyligen släppta spel. Jag kan se det framför mig att samma dag som FC5 släpps gå in på tuben och mötas av ett klipp med texten "FAR CRY 5 | YOU CAN RIDE BEARS". Tro mig när jag säger att jag har full förståelse varför det här förekommer men kan inte undgå att känna att någonting går förlorat.

Jag har lärt mig den smärtsamma vägen att om jag har införskaffat mig ett SP-spel så är det offline som gäller tills det är varvat!

Om du vill spela FC5 med äkta upptäckarglädje när det väl släpps så är det bara att säga adjö åt YT och andra sociala medier tills att du har upptäckt tills att du har blivit "mätt" på det.

Gnällkuk
Skrivet av anon_119148:

Nog för att man förmodigen fått reda på det här på annat håll innan man lyckas upptäcka det själv men tycker det är tråkigt när saker av den här typen avslöjas i spel där en del av tjusningen är att upptäcka. Det är alltid såhär att det dyker upp på alla spelnyhetssidor och överallt på Youtube osv. alla coola saker från nyligen släppta spel. Jag kan se det framför mig att samma dag som FC5 släpps gå in på tuben och mötas av ett klipp med texten "FAR CRY 5 | YOU CAN RIDE BEARS". Tro mig när jag säger att jag har full förståelse varför det här förekommer men kan inte undgå att känna att någonting går förlorat.

Normalt sett skulle jag hålla med dig, här är det däremot ett spel som inte är släppt och där många fortfarande funderar på om det är värt det. Att få en större inblick i vad som kommer att komma är inte fel. Det finns mycket spänning som tas bort med data mening men det finns också saker som gör det motsatta, skapar ett intresse och diskussion.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Molotov:

@jOnÄTÄn: ja det stämmer men under perioden då nes fortfarande var aktuell och snes var det nya så kostade nes spel 499 och snes 599.
Sen när nes inte längre fick nya spel så gick det upp til 649 som standard och sen var det typ 649 - 899 beroende på titel dom dyraste var ofta usa import.

Jag minns detta ganska tydligt för jag bläddrade i club nintendo och gamla super power för inte så länge sen kunde man.följa lite.historisk utveckling ;g

Jaja, men samtidigt så köpte man en fysisk kopia då. Nu köper man fil-kopiering och det finns knappt några produktionskostnader att tala om gällande den fysiska delen.

Får bli g2play för mig på denna titel. Tur att man har valmöjligheter i denna tid.

Inaktiv

@tricky: Jag håller helt med dig i det du säger. Kom att tänka på det efter jag skrivit mitt inlägg och funderade på att gå tillbaka och lägga till den biten. Problemet är främst med nya IPs som SoT där jag fortfarande i vet om det blir ett köp eller inte. Då behöver jag få veta (stora delar) vad spelet innehåller för att veta om det är något jag vill köpa.

Samma problem med filmer och trailers. Hur många gånger har man inte tittat på en trailer och tyckt att filmen verkar bra och sen när man ser filmen så visar det sig att trailern avslöjade alla gobitar. I teorin vill jag veta att jag vill se en film eller spela ett spel utan att veta något om innehållet.

Annat är det med t ex Far Cry 5 och Fallout 4 eftersom jag spelat de tidigare spelen i serien så visste jag nästan säkert att det skulle bli köp. Features som CO-OP genom hela kampanjen är dock en sån sak säljer in spelet utan att förstöra något upptäckande.

Fragtjuv

Fan vad jag letade i texten efter någon information om de där gruvorna man skulle kunna arbeta i. Sen såg jag att jag missuppfattat rubriken.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar