Spela Fallout 4 gratis i helgen

Robot
Spela Fallout 4 gratis i helgen

Bethesda bjuder på postapokalyptiskt rollspelande på Xbox One och pc.

#bethesda, #fallout-4, #gratishelg


Medlem

Jag har FO4 på PC men jag har inte lirat det än, eftersom att jag inte kan bestämma mig om jag ska vänta på bra VR.

Ett nytt FO från vegas gänget skulle vara nice

Jag hoppas på en ny spelmotor, fattigt av bethesda att inte investera i en ny.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag har FO4 på PC men jag har inte lirat det än, eftersom att jag inte kan bestämma mig om jag ska vänta på bra VR.

Ett nytt FO från vegas gänget skulle vara nice

Jag hoppas på en ny spelmotor, fattigt av bethesda att inte investera i en ny.

Jag är ledsen och vill inte vara den men väntar du på ett bra VR på ett spel som fallout får du vänta bra länge då spel som är gjorde för VR som är mindre och mer simpla tom har problem.

så hade jag varit dig hade jag börjat lira det redan nu.

OT: riktigt bra spel som flesta bör testa, speciellt när det är rätt mycket speltorka just nu!

Medlem

Som med alla Bethesda sandlådespel är det klart bättre med modifikationer, och är det en specifik mod som sticker ut över alla dom andra så är det galenskapen som kallas Sim Settlements.

Annars är det i högsta grad en ren smaksak, modden live dismemberment ökar skoj faktorn för den som gillar att panga av diverse kroppsdelar på meningsmotståndare. Och vem gör inte det?

Medlem

Köpte spelet häromveckan på Steam. Riktigt snuskig konsolport, vilket är tråkigt för det drar ner känslan rejält.

Dessutom extremt buggigt vilket är helt oacceptabelt om man spelar Survival mode där man får spela om ganska mycket om man skulle dö eller om spelet kraschar eftersom man inte kan spara när man vill. Redan ett av de första uppdragen ballade ur med att jag fastnade i marken när jag skulle använda en terminal. Animationen när den zoomar in på terminalfönstret är tydligen kollisionshanterad och jag fastnade i marken mellan terminalen och en kant i en animation som inte går att avbryta. Två gånger på raken, sen sket jag i att använda terminalen. Tredje omspelningen av uppdraget slutade med att vapnet man blir tillsagd att plocka upp inte spawnar. Slutade med att jag fick sänka svårighetsgraden till Very Hard pga ren frustration.

Medlem

@FuzioN:

Nja mina problem beror på spelmotorer(om t.ex FO motorn inte klarar av hög fps) och hastigheten på utvecklingen av komponentmarknaden.

HL2 tyckte jag var rätt okey VR(lite småförbättringar hade varit trevligt men jag tycker fortfarande att det är spelbart utan dom), men VR-Headseten som finns ute idag är på tok för dåliga för att spela seriöst med.
Jag hade hoppats på 4k, trådlöst och 120HZ i år men jag får nog skjuta på det i 2 år till.

Köpte PS4 pro igår så för min del så är det knappast någon torka

Avstängd
Skrivet av FuzioN:

Jag är ledsen och vill inte vara den men väntar du på ett bra VR på ett spel som fallout får du vänta bra länge då spel som är gjorde för VR som är mindre och mer simpla tom har problem.

så hade jag varit dig hade jag börjat lira det redan nu.

OT: riktigt bra spel som flesta bör testa, speciellt när det är rätt mycket speltorka just nu!

Stämmer absolut att det inte är nån mening att vänta på Fallout 4 VR, kör det nu istället, men på PC med handkontroll så du kan maxa grafiken. På PS4 ser det inte så bra ut.

Är ingen speltorka "just nu" dock. Både monster hunter W & kingdcome come D släppta inom 2 veckor, Plus SoC. Har att göra tills Far Cry 5 släpps

Medlem

Så det är alltså inte gratis med Fallout 4 VR denna helgen?

Avstängd
Skrivet av Cheewie:

Så det är alltså inte gratis med Fallout 4 VR denna helgen?

Fallout 4 är inte släppt än. De har bara släppt Skyrim VR, vilket var pengar i sjön både för Bethesda och de som köpte det, men å andra sidan tog de med sig många lärdomar därifrån som kommer till nytta för Fallout 4 VR.
På samma sätt som hela denna generation av VR egentligen bara är en training course.
Så vi får tacka alla de som betalar för att vara "betatestare" av befintliga VR prototyper, dvs Vive, Oculus, PSVR m.m.

Medlem
Skrivet av CyberTrash:

Fallout 4 är inte släppt än. De har bara släppt Skyrim VR, vilket var pengar i sjön både för Bethesda och de som köpte det, men å andra sidan tog de med sig många lärdomar därifrån som kommer till nytta för Fallout 4 VR.
På samma sätt som hela denna generation av VR egentligen bara är en training course.
Så vi får tacka alla de som betalar för att vara "betatestare" av befintliga VR prototyper, dvs Vive, Oculus, PSVR m.m.

Fallout 4 VR är redan släppt, men bara för Vive användare. Har ett par tusen buggar men skall vara väldigt inlevelsefullt.

Mycket underhållande youtube video ang detta:
https://www.youtube.com/watch?v=6-JD18kS0GQ

Medlem

Fallout 4 är riktigt bra! Gillar man FPS öht får man absolut inte missa detta, love it


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox

Är också Xbox One X Enhanced.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

@FuzioN:

Nja mina problem beror på spelmotorer(om t.ex FO motorn inte klarar av hög fps) och hastigheten på utvecklingen av komponentmarknaden.

HL2 tyckte jag var rätt okey VR(lite småförbättringar hade varit trevligt men jag tycker fortfarande att det är spelbart utan dom), men VR-Headseten som finns ute idag är på tok för dåliga för att spela seriöst med.
Jag hade hoppats på 4k, trådlöst och 120HZ i år men jag får nog skjuta på det i 2 år till.

Köpte PS4 pro igår så för min del så är det knappast någon torka

Jag förstår dig, jag är ingen ägare utav VR pga just detta jag väntar tills spelen och tekniken har lagt sig lite och det är bättre kvalite/fps/hz på spelen.

2år är nog rätt lagom, finns massa intressanta spel på steam som varit VR only

1
Skriv svar