Battalion 1944 släpps idag på Steam

Medlem
Battalion 1944 släpps idag på Steam

Battalion 1944 släpps idag kl 18.00 på Steam early access!

Gillade ni precis som jag COD2 och COD4 Promod så är nog det här spelet för er Bara 150 spänn också!

Vilka lirar?

Medlem

Cool! ska spela ikväll, körde i clan i cod2, good times

Medlem

Ser kul ut, men jag är så fruktansvärt less på early access titlar som aldrig blir något vettigt. Jag väntar nog ett tag och ser hur utvecklingen går.


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Avstängd

Det är tyvärr riktigt kass. Som en kinakopia av CoDww2. Hoppas de polerar upp det rejält innan det släpps på riktigt.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Det är tyvärr riktigt kass. Som en kinakopia av CoDww2. Hoppas de polerar upp det rejält innan det släpps på riktigt.

Det är väl inte ute ännu?

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Det är tyvärr riktigt kass. Som en kinakopia av CoDww2. Hoppas de polerar upp det rejält innan det släpps på riktigt.

När du säger så antar jag att du spelade betan?

Det gjorde jag, och jag håller faktiskt inte alls med.

Jag ska förstås inte överhypa något, utan jag tror det sköter sig själv med tiden. Likaså önskar jag slippa se sådana här överdramatiserade negativa kommentarer.

Avstängd

@Ajee: Var ju verkligen noll känsla i vapnen. vissa hade ju inte ens nån rekyl alls. spelet är förhoppningsvis låångt från färdigt.

Hoppas desto mer på Post Scriptum, det om nåt ser lovande ut!

Medlem

CSGO med WW2 texturer.

Medlem

@PrinceToadstool: Du verkar inte ha någon koll på vad Battalion är för typ av spel.... När jag tittar på Post Scriptum så är ju det ett ww2 fps precis som flertalet av det senaste som försöker med en massa "realism". Säger inte att detta är fel men dessa två titlar har sina sikten åt två helt olika håll.

Battalion 1944 är ett steg tillbaka till vad vi hade i cod2 och cod4. Det handlar om att det ska vara ett fast paced competitive fps.

Geeks Gaming

Har redan min nyckel. Sitter och väntar på att dom släpper server filer så jag får upp en server snabbt.

Till er som klagar så märks det verkligen att ni inte har en aning om vad spelet är.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har redan min nyckel. Sitter och väntar på att dom släpper server filer så jag får upp en server snabbt.

Till er som klagar så märks det verkligen att ni inte har en aning om vad spelet är.

Härligt!

Blir den public hojta till så kommer jag in

Medlem

är lite sugen efter å sett Jackfrags spela det

https://www.youtube.com/watch?v=-DPnQDhF348

Medlem

Skitsugen på detta men vet inte om jag har plats för ännu ett competitive spel idag. Men älskar ambitionen från utvecklarna. De bygger ett spel med direkt åtanke att skapa LAN turneringar. eSport <3

Geeks Gaming

@Ajee: Servern är nu uppe!!
Går under namnet (Swe)United-Gaming.se Mixed maps and modes

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

@Ajee: Servern är nu uppe!!
Går under namnet (Swe)United-Gaming.se Mixed maps and modes

Såg det Men dessvärre lösenord.

Geeks Gaming

@Ajee: Finns 2.. en med lösen och en utan ^^

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

@Ajee: Servern är nu uppe!!
Går under namnet (Swe)United-Gaming.se Mixed maps and modes

^
+

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

@Ajee: Finns 2.. en med lösen och en utan ^^

Ahh, den missade jag

Server browser är dessvärre lite undermålig än så länge så navigeringen är väl inte helt självklar. I stora drag en ganska skakig start, men det är nog mest ett kvitto på stort visat intresse. Men jäklar vad roligt det var när man väl fick spela!

Medlem

Jag känner definitivt igen gameplayet bara från att se videos, väldigt reminiscent av MOH: AA och Cod2. Det märks vad utvecklarna prioriterar och jag godkänner valen, grafik är arbete och tid som tar ifrån gameplay och mekanikjustering.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är det någon som spelat "mycket" är jävligt sugen måste jag säga på ett spel som detta, gamla cod och mohaa är sjukt kul spel, även om det senare helt klart var skevt balanserat


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Om man bortser från kvällens problem med matchmaking mm (vilket förövrigt inte är jätte konstigt med mängden visat intresse) så hade jag oerhört roligt!

Jag skulle vilja påstå att spelkänslan är bättre än något spel jag spelat. Med referens mot tidigare COD-titlar. Det är COD2 med farten från COD4 kan man säga. Det flyter oerhört bra och skotten reggar superfint.

Att vissa funktioner saknas och/eller är lite skakiga bryr jag mig inte om. Det kommer med tiden. Så länge spelkänslan är där är jag mer än nöjd. Det verkar nämligen de flesta andra spelutvecklare glömma numera.

Medlem

Varför är din ruta helt röd? Det står inte att du är admin eller så?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför är din ruta helt röd? Det står inte att du är admin eller så?

Alltså, nu kanske jag missförstår vad du menar, men om du syftar på "Ajee" och färgen ovanför posten så är det ju för att han är trådstartaren. Så blev det på forumet efter den senaste uppdateringen på FZ, samma som på sweclockers sedan de alla är under Geeks AB:s paraply numera.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Har också införskaffat detta och installerat men tyvärr inte hunnit prova än!

Ser dock fram emot det som tusan! Tyckte CoD 4 var asroligt förutom alla killstreaks, för ung för att ha spelat CoD 2 i MP tyvärr.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Har också införskaffat detta och installerat men tyvärr inte hunnit prova än!

Ser dock fram emot det som tusan! Tyckte CoD 4 var asroligt förutom alla killstreaks, för ung för att ha spelat CoD 2 i MP tyvärr.

För ung? det skiljer ju bara 2 år mellan spelen :S


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skägg.
10 Chambers

Tänkte försöka hinna med en lunchmatch eller två idag - fler som hunnit testa?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Varför är din ruta helt röd? Det står inte att du är admin eller så?

Trådskapare


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tänkte försöka hinna med en lunchmatch eller två idag - fler som hunnit testa?

Ja, det blev några timmar i helgen. Förmodligen några för många

Förutom att det det stundtals var riktigt problematiskt med strulande matchmaking, krasher m.m. så var det riktigt roligt. Speciellt för en gammal "tävlingspelare" från COD 2 och 4. Men förväntar man sig en krigssimulator blir man nog besviken.

Spelet är ju framför allt byggt kring matchspel där två lag om 5 spelare möter varandra i läget Wartide. Det är där spelet det skiner som mest enligt mig. Gärna på en privat dedikerad server.

Jag är personligen ett stort fan av sådana spel och blir förstås lätt färgad. Men med det sagt så tycker jag problemen förmodligen varit en aning för många, vilket förstås skapat en del irritation. Utvecklarna har dock varit på tårna och uppdaterat frekvent så jag förblir nog positiv.

Skägg.
10 Chambers

@Ajee: Körde en timme. Inte impad. Kändes tight i rörelserna men saknade feedback från vapnen. Sniper-vänliga banor.


signatur
Medlem

Satte bort tid på att få in alla på samma server vilket gick obra, väntar ett par patchar och kollar så får jag se om reflexerna fortfarande räcker till
Gillar konceptet som så och kastade med glädje pengar på det, det lilla jag kört känns som rätt väg.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

12
Skriv svar