Battalion 1944 – ösig trailer från retroshootern

Robot
Battalion 1944 – ösig trailer från retroshootern
Inaktiv

90-talsshooter? Är det verkligen rätt?
90-talsshooters är väl mer som Duke Nukem 3d, Quake, Unreal, Blood, Half-Life, Dark Forces etc.
Detta ser ju mer ut som Call of Duty.

Redaktör

@anon_306295: yes, tänkte också på det, men skrev det dumt nog inte. Jag rättar till.


signatur
Medlem

Ja det verkar väldigt likt CoD.

ELF
Medlem

För mycket run n gun i den gameplay videon för min del.
Att ingen utvecklare har tänkt på att sänka staminan när man hukar och ställer sig upp. Vill se en atlet idrottare springa runt, huka/ställa sig upp flera ggr för att sedan springa vidare och göra samma sak igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelade betan - blev rätt snabbt uttråkad pgr av allt Bunny jumping och smg chaos.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äntligen ett spel som gör allt rätt vad gäller servrar, skicklighet m.m , inte för alla men fan en riktig fet tribute till när cod var något annat än det kluster av lootlådor,perks och random instagratification skit de flesta spel kör på nuförtin för den breda massan.

Medlem

Verkligen sett framåt emot det här spelet...men spelade Betan härom helgen... och längtar plötsligt efter NÅT annat spel.
Banorna är ruggigt små och trånga. Vapnen kändes tyvärr som att de gjorde lika mycket skada, oavsett om det var en Garand eller Thompson.
Det medförde att det i stort sett inte var värt att spela annat än en SMG eller tyngre.

Så kortfattat:
Banorna också var så små så höll man helt enkelt in knappen och sprang genom skyttegravarna/gränderna/häckarna medans man bad en bön... kom någon in i bilden så dog dom. Eller så vart du skjuten i ryggen. Noll känsla alls.

Hade hoppats på att de skulle släppa fler, lite större och öppnare kartor, men så verkar inte fallet så vitt jag kan se.

Medlem

Red Orchestra är det som gäller för mig. Allt annat saknar realism. Ingen enmans-krigare tack.

Medlem

Red orchestra 2 som gäller ännu, iaf tills antingen

Post Scriptum - http://store.steampowered.com/app/736220/Post_Scriptum/

eller

Hell let loose - https://www.hellletloose.com

Släpps

Medlem

Trånga maps och run and gun gameplay ála COD är jag less på, hade hoppats på öppnare ytor samt mer realistiska strategiska laginstanser. The search continues...

1
Skriv svar