Releasehästryttare
Horizon Source

Snubblade precis över detta på Steam och kan tänka mig att det är intressant för folk som tycker Pubg är för dyrt och Fortnight är för gulligt, är gratis och spela, i stället för att man spelar samma snubbe/tjej så väljer man en hjälte att spela som med olika förmågor och vapen, upp till 100 spelare och man kan bygga som i Fortnight.

Väldig luddigt skrivet när det skall släppas, står enbart 2,2018 på steam sidan vilken kan betyda februari eller andra kvartalet.

Tyvärr finns det inget på Youtube om spelet just när jag skriver detta, så lägger till trailer senare, under tiden kolla på Steam sidan:

http://store.steampowered.com/app/788880/Horizon_Source/

Releasehästryttare

De släppte en trailer idag:

Känns som de stulit Overwatch UI och Fortnights grafik stil

Spelet skall släppas "i mitten av mars" så kanske denna veckan.

Releasehästryttare

RED ALERT!

Spelet skall släppas idag kl 16:00!

"Horizon Source will be released on March 20 at 11:00am Eastern time.
We only open the north American server because of the limitation currently. We will gradually open servers of other regions,people may experience a delay of game login in other regions. Hope other players not in the north American understand us,and stay tuned.
In the current version,there may be some shortcomings, we will keep updating and fix the bugs after releasing.To make the battle more reasonable, have more fun and better visual perception, we plan to increase the new heroes, optimize the scene gradually.Satisfying your best experience is the direction we are working on." -utvecklarna

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Känns som de stulit Overwatch UI och Fortnights grafik stil

Och CoDs ljud när skotten träffar någon

Releasehästryttare

Adrenalinet flödar

Spelat ett game nu och det känns skit bra! Kom 3a i min första match så ingen chicken dinner men nära

Trotts 200 ping till Na servrarna så känns spelet stabilt, kom in och testa!

Releasehästryttare

Oj, framsidan nice!

Tyvärr ingen uppdatering än från utvecklarna när Eu servern kommer igång, skall hålla koll på det och uppdatera så fort jag vet!

Medlem

Är det Tencent som ligger bakom detta också? Skulle inte förvåna mig nu efter både PUBG mobile & Fortnite. De kinesiska företagen har verkligen tagit över spelmarknaden i och med Battle Royal genren.

Medlem

@Devan: 200 ping?!?! Det lät verkligen inte bra

Releasehästryttare
Skrivet av Maysay:

Är det Tencent som ligger bakom detta också? Skulle inte förvåna mig nu efter både PUBG mobile & Fortnite. De kinesiska företagen har verkligen tagit över spelmarknaden i och med Battle Royal genren.

Vad jag kan se så är det ett nytt företag, Tencent jobbar ju dock på ett annat Br spel som du kan hitta här http://store.steampowered.com/app/755790 Ser grymt bra ut, så följer det med, dock verkar det bara bli kinesiska när det släpps.

Skrivet av elPresidente:

@Devan: 200 ping?!?! Det lät verkligen inte bra

Vänta med och testa det då tills Eu servrarna kommer upp då

Gnällkuk

@elPresidente: ska du spela mot Nordamerika får du räkna med 150-200ms.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Devan: Jo, jag har sett det lite. Är det så att i Kina, är de utvecklar & utgivare själva? Medans när de ger ut spel i USA & Europa så använder de andra bolag (t.ex Epic Games)? Proxy?

Gnällkuk

Tredje bilden med svävaren, ser ju mer eller mindre ut som den är snodd rakt av från Fortnite. Annars såg det rätt snyggt ut tycker jag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hah vilken dynga, syns direkt att dom snott alla animationer från overwatch samt ui med mera, näääe fyfan skit på er säger jag.

Medlem

Gillar verkligen inte denna trenden med kinesiska studios som mer eller mindre stjäl hela koncept (talar inte om BR läget bara) från redan etablerade spel, göra några små ändringar här och där för att inte vara för uppenbara.

UI't är ju Overwatch rakt av, även färgschemat på texten när man får en kill är exakt samma.
Typsnittet verkar vara en exakt kopia av Overwatch, även kerningen är densamma. Ikonerna för musen under skills är exakt samma som Overwatch, även där är färgschemat helt identiskt.

Själva karaktärerna är ju också Overwatch, Zarya, Symmetra, och Soldier ser man ju direkt med några (få) ändringar i skills, även fast Genji kopian har en identisk deflect skill, Riggingen på dom verkar ju vara exakt samma som i Overwatch, "Symmetra" har ju helt identisk run-animation.

Förstår helt ärligt inte hur någon kan vilja stödja något sånt här.

Medlem

Ge folket BF3 Royale så är det klart sedan


signatur

AYY LMAO

Medlem

Alltså.. De senaste åren har det blivit en jäkligt ful och trist trend.. Nått spel kommer på eller utvecklar ett populärt läge i sitt spel som blir tok poppis (Battle royale, zombie survival) Osv.
Och då inom 6 månader så skiter alla möjliga studios ut spel med samma koncept.

Fattar ju att man vill ha en del av kakan men detta såg ju riktigt b ut och som många säger så ser det ut som dom snott saker både här och där. Börjar undra lite hur lagarna ser ut när man mer eller mindre kopierar ett spel från något annat företag ^^

Medlem
Skrivet av duchovny:

Gillar verkligen inte denna trenden med kinesiska studios som mer eller mindre stjäl hela koncept (talar inte om BR läget bara) från redan etablerade spel, göra några små ändringar här och där för att inte vara för uppenbara.

UI't är ju Overwatch rakt av, även färgschemat på texten när man får en kill är exakt samma.
Typsnittet verkar vara en exakt kopia av Overwatch, även kerningen är densamma. Ikonerna för musen under skills är exakt samma som Overwatch, även där är färgschemat helt identiskt.

Själva karaktärerna är ju också Overwatch, Zarya, Symmetra, och Soldier ser man ju direkt med några (få) ändringar i skills, även fast Genji kopian har en identisk deflect skill, Riggingen på dom verkar ju vara exakt samma som i Overwatch, "Symmetra" har ju helt identisk run-animation.

Förstår helt ärligt inte hur någon kan vilja stödja något sånt här.

Håller helt med, tyvärr så verkar det ju som folk hoppar på det hel hjärtat, så vi kommer nog bara se mer sånt här tyvärr

Inaktiv
Skrivet av duchovny:

Gillar verkligen inte denna trenden med kinesiska studios som mer eller mindre stjäl hela koncept (talar inte om BR läget bara) från redan etablerade spel, göra några små ändringar här och där för att inte vara för uppenbara.

UI't är ju Overwatch rakt av, även färgschemat på texten när man får en kill är exakt samma.
Typsnittet verkar vara en exakt kopia av Overwatch, även kerningen är densamma. Ikonerna för musen under skills är exakt samma som Overwatch, även där är färgschemat helt identiskt.

Själva karaktärerna är ju också Overwatch, Zarya, Symmetra, och Soldier ser man ju direkt med några (få) ändringar i skills, även fast Genji kopian har en identisk deflect skill, Riggingen på dom verkar ju vara exakt samma som i Overwatch, "Symmetra" har ju helt identisk run-animation.

Förstår helt ärligt inte hur någon kan vilja stödja något sånt här.

Ja för Overwatch/Blizzard har ju absolut inte stulit idéer från några andra spel...

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Ja för Overwatch/Blizzard har ju absolut inte stulit idéer från några andra spel...

Influenser och idéer är inte samma sak som att RAKT av stjäla ett helt UI (inkl. ikoner, färgschema, typsnitt).

Medlem

Och halva namnet plankat från ett av fjolårets bästa spel, Horizon Zero Dawn.

Slump? Yeah right

Inaktiv
Skrivet av duchovny:

Influenser och idéer är inte samma sak som att RAKT av stjäla ett helt UI (inkl. ikoner, färgscema, typsnitt).

Payload läget samt mängder av skills är RAKT av stulna från TF2. Sedan är det som du säger att många idéer och influenser som har kommit från TF2 också. Kan Blizzard göra en rip-off på någon annans spel så ser jag inte problemet i att någon okänd kinesisk utvecklare gör det. Det börjar bli praxis i branschen nästan.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Payload läget samt mängder av skills är RAKT av stulna från TF2. Sedan är det som du säger att många idéer och influenser som har kommit från TF2 också. Kan Blizzard göra en rip-off på någon annans spel så ser jag inte problemet i att någon okänd kinesisk utvecklare gör det. Det börjar bli praxis i branschen nästan.

Alltså, jag förstår va du menar, men jag håller inte med om att man kan jämföra att "stjäla" ett spelläge/mekanik med att RAKT av stjäla assets från ett spel. Isåfall hade ju deathmatch dött med Doom, CTF läget med Quake etc. Att iterera på mekaniker är det som gör att vi får bättre och bättre spel hela tiden, dock inte alltid såklart. Att bara rippa typsnitt, ikoner rakt av från ett annat spel, utan minsta modifiering är bara fult.

Inaktiv
Skrivet av duchovny:

Alltså, jag förstår va du menar, men jag håller inte med om att man kan jämföra att "stjäla" ett spelläge/mekanik med att RAKT av stjäla assets från ett spel. Isåfall hade ju deathmatch dött med Doom, CTF läget med Quake etc. Att iterera på mekaniker är det som gör att vi får bättre och bättre spel hela tiden, dock inte alltid såklart. Att bara rippa typsnitt, ikoner rakt av från ett annat spel, utan minsta modifiering är bara fult.

Fast det stämmer ju inte alls. Det är ju rätt uppenbart att UI:t är "kopierat" från OW men det är ju inte samma assets. Utan någonting "eget" som är gjort för att efterlikna OW. Hotbaren i mitten är inspirerad från Fortnite liksom byggsystemet.

De har blandat Overwatch, Fortnite och PUBG friskt till en enda röra i detta spel och det gör det till någonting nytt även om det är väldigt likt sina influenser. Det är bara kolla på lite TF2 videos eller spela det så ser man hur skamlösa ripoffs Overwatch har gjort på det.
Men detta kopierande har jag inget större problem med även om det är lite tråkigt att få vill komma på någonting eget. Det är värre när någon påstår att Blizzard skulle stå för originalitet och aldrig kopiera någon annans spel.

1
Skriv svar