Kingdom Come: Deliverance – officiella speltråden, info/guide/frågor/allmänt spelsnack

Tråddemonen
Testpilot

Spelet håller på att tankas just nu! Mindre en 24 timmar kvar tills man kan spela!

Medlem

Schysst guide Zimpan! Riktigt taggad på det här spelet, någon som vet när FZ:s recension kommer?

Tråddemonen
Testpilot

@DJMar: Tackar! Är nog oklart med recension för FZ. Vet att de berätta på fredags fräckisen att de inte får spelet på förhand och måste vänta tills release för och kunna spela det. Lär väl bli några dagar efter release som recensionen publiceras

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@DJMar: Tackar! Är nog oklart med recension för FZ. Vet att de berätta på fredags fräckisen att de inte får spelet på förhand och måste vänta tills release för och kunna spela det. Lär väl bli några dagar efter release som recensionen publiceras

Detta som oroar mig :/ Vill inte köpa det för att sedan spela ett ofärdigt spel! Testade gamla betan och då kändes det tomt och väldigt dåligt optimerat! Rädd för att det ska vara lika illa optimerat på release, eller har vi fått det bekräftat att det ska prestera bättre?

Tråddemonen
Testpilot

@zevile: Vill du att jag postar lite gameplay nu efter midnatt här i tråden? Så kan du få se med egna ögon hur spelet ser ut. Kan även Citera dig så du ser när jag har lagt upp det.

Medlem

Kommer inte ihåg ifall jag förbokade digital kopia eller hårdvara.. Men har inte fått nåt än. En förladdning hade ju inte varit fel, steams servrar är inte direkt dom snabbaste.

Medlem

Är det nån särskild fördel med att förhandsbeställa på datorn jämfört med att köpa det vid release på datorn?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@zevile: Vill du att jag postar lite gameplay nu efter midnatt här i tråden? Så kan du få se med egna ögon hur spelet ser ut. Kan även Citera dig så du ser när jag har lagt upp det.

Oh gärna! Skriv gärna lite kort imorgon vad du tycker om spelet också! Men inga spoilers
Är annars väldigt taggad på spelet, verkar vara något man verkligen kan sjunka in i!

Tråddemonen
Testpilot

@zevile: Will do! Utan spoilers!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jävligt jobbigt bara att det kommer dagen innan alla hjärtans dag om man har flickvän. Kommer bara kunna tänka på att spela Kingdome Come medans hon vill mysa :(..

Edit: Förövrigt har jag för stora förväntningar. Har väntat sen 2013/14 och nu är dagen snart här. Jag har FÖRSÖKT att hålla mig till så lite info/endast nödvändig info som möjligt för att göra upplevelsen helt ny. Vissa av er känns som att ni vet allt, tex trådstarten, behöver man se allt verkligen? Räcker att läsa om att det finns olika rustningar och kläder som ger olika interaktioner med NPCs. Jag vill inte veta mer än så, jag vill lära mig detta på mitt egna bevåg!

Därför jag tror tex Skyrim blev mitt stora första Single Player RPG jag någonsin kunnat spela igenom till 100% just för att jag hade ingen koll ens på att Skyrim skulle komma ut, utan jag såg det kanske en vecka innan det skulle komma, kom helt som en surprise för mig (hur vet jag inte då jag har stor koll på spelvärlden, väldigt stor koll) Men bara för jag gick in HELT blind, ingen aning vad jag skulle förvänta mig så var det fantastiskt.

Skrivet av Zimpan:

@Prixm: Lider med dig lite. Alla hjärtans dag är en mysig dag om man har ett förhållande. Men det är sådana dagar som kan komma emellan en gamer och skärmen.

Vi vet inte allt. Har bara researchat utav de som själva spelutvecklarna har prata om. Men det är ju aldrig så att allt som sägs hamnar i spelet. Förväntar mig att få skriva om en del när jag själv sitter med det på tisdag.

Men hoppas att folket uppskattar tråden och att tipsen och förguiden håller vid release. Men man kan aldrig vara helt säker.

Skrivet av Hajfena:

@uberpwnage2.0:
Bra video och bra information.

Och nu idag så spelade samma person de första 1 timme och 30 minuterna av spelet och ojoj vad vissa kommer såga detta spel med fotknölarna.
Nu pratar jag om hur ett annat spel mottogs, exempelvis Mass Effect: Andromeda och om "Själlösa ansikten och animationer" som näst intill alla fokuserade på när det var en petitess i det spelet och saknade helt och hållet betydelse för det spelets "gameplay"...

Kommer folk acceptera detta då Warhorse studios bara haft en budget på ett fåtal miljoner(5) dollar eller kommer betyget och åsikterna fokuseras på stelheten i dialogerna och animationerna... Förhoppningsvis kan de flesta se bortom skavankerna och fokusera på själva äventyret men det återstår att se.

Man får tänka i förväg och kompensera :D...... Jag har styrt och ställt här hemma under hösten och förutom ny bostad med nyköpt inredning, möbler etc så har man en del andra saker som väger upp en frånvarande "Alla hjärtans dag".

Så visst är det drygt med kvinnor och högtider xD!!
Tänk er då om man har en förlovningsresa planerad i en dryg månad med sin sambo till Sydostasien?!?!.... haha allt medans dessa go'bitar rullar ut på marknaden... (MEN lyckligtvis har jag en switch + ny inköpt laptop med lite kraft i och klarar mig på väldigt litet sömn. Så man tar vara på resan, är till lags och äventyrar dagtid, sen dysfunktionell Mancave nattetid, när hon sover haha xD )
Eftersom hon har put the O in hOe since 2007, so bish should fkn know me by now, blir hon inte allt för sur om jag ger henne lite d'ck, en chokladask och en stängd dörr (Till "arbetsrummet") för resten av dygnet. För om jag fkn åker iväg flera veckor inom väldigt kort, så skall jag tamejfan spela klart Kingdom Come först!!

Och jag hlr med dig, Hajfena, att folk sågade dock Mass Effect endast för att det var hypen just då, as always. Sen hade det givetvis många fog för kritik, då det håller en annan klass än tidigare delar ur serien, men som det standalone det är, så är det inte särskilt förvånande. Det är ett bra spel, mästerverk eller inte punkt slut. Eller om de vore en egen titel, hade det inte ens fått hälften av kritiken det fick. Lågbudgetspel(?) som Kingdom Come ses ju dock med andra ögon förstås. Men fick inte de en jävligt bra backning ändå? Högt över begärda summor gång på gång så att utvecklingstiden skjutit i längden då features lagts till och spelet utökats. I dag marknadsförs det ju mer som ett AAA-spel.

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Jag är också tokintresserad om du vill dela med dig av lite intryck asap!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Kan skriva lite kortfattat om hur jag upplever spelet. Ska försöka att hålla mig till en text som inte ger bort för mycket.

Inaktiv

Någon annan som skaffade spelet genom Kickstarter? Vet ej hur man kan börja förladda spelet för det har då inte dykt upp på steam för mig förutom betan.

Medlem

Fyfan, riktigt jävla värdelöst att inte kunna pre-loada spelet. Jag förstår inte det beslutet alls? Jag whinar inte ofta, men det är alla hjärtans dag på onsdag, med andra ord så får inte jag spela förrän på torsdag mest troligt. Flyttade till en jävla håla med piss-internet så kommer ta kanske från 9 imorgon bitti till 9 imorgon kväll innan jag får spela spelet, och då är det i stort sett läggdags och onsdagen är dedikerad till skola och flickvän, helvete!

Tråddemonen
Testpilot

@anon_119148: Låter som att ni inte fick förmåner med kickstarter. Det var ju tråkigt att höra

Tråddemonen
Testpilot
Medlem
Skrivet av Zimpan:

Spelet håller på att tankas just nu! Mindre en 24 timmar kvar tills man kan spela!

Kan man förladda det någonstans eller missförstår jag något nu?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av zevile:

Detta som oroar mig :/ Vill inte köpa det för att sedan spela ett ofärdigt spel! Testade gamla betan och då kändes det tomt och väldigt dåligt optimerat! Rädd för att det ska vara lika illa optimerat på release, eller har vi fått det bekräftat att det ska prestera bättre?

Min gissning skulle vara att vi får en förhandstitt i morgon och betyg senare i veckan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Pre-load är igång nu på steam


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

När är unlock time vet någon ?

Inaktiv

Lystring! Vi med kickstarter ska logga in på deras sida och gå på backer rewards lr någonstans och länka steamkontont till sitt konto där så får man spelet på steam.

Tråddemonen
Testpilot

@Soulless: Gör det från playstation store. Lirar på PS4

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Kommer posta någonting här annars för de som är intresserade utav spelet. Utan spoilers önskades.

Medlem

Tar tillbaka mina tidigare, tydligare är pre-load igång för alla. Fan vad skönt, får datorn stå på över natten så är jag klar imorgon bitti och skippar skolan, hoohohohoho!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Soulless: Gör det från playstation store. Lirar på PS4

Aaah jag förstår, jag får lira det på PC dock men tur som är har steam släppt lös tyglarna nu också så imorgon när jag kommer hem från jobbet är förhoppningsvis både spel och patch nedladdade


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Tråddemonen
Testpilot

@Soulless: Låter som en bra kväll!

Medlem

shiet! Måste ju rensa min ssd! hur mycket gb är det på totalt? (för lat för att kolla upp själv)

Medlem

@zevile: står 31.7 Gig på min förladdning..

Tråddemonen
Testpilot
Medlem
Skrivet av bleken:

@zevile: står 31.7 Gig på min förladdning..

Nemen dåså! Pepp!

Skriv svar