Recension – Civilization VI: Rise and Fall

Robot
Recension – Civilization VI: Rise and Fall

Tack, ni skotska vakttorn. Med golfbanor tvingar vi världen på knä!

#civilization-6, #recension, #rise-and-fall


Medlem

Trevligt kanske blir ett till inköp av flera turns vid senare datum. Inte för att peta ner på recensionen, men tror inte det ska vara spelnamn på grafiken i slutet :).

Relik 📜
Skrivet av meajer:

Trevligt kanske blir ett till inköp av flera turns vid senare datum. Inte för att peta ner på recensionen, men tror inte det ska vara spelnamn på grafiken i slutet :).

Fixat, tack!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av meajer:

Inte för att peta ner på recensionen, men tror inte det ska vara spelnamn på grafiken i slutet :).

Det är redaktören du ska skjuta. Skjut redaktören!


signatur
Medlem

Civ6 är mycket sämre gentemot vad jag tyckte civ5 var mot 4 - blev civ6 bra med expen eller är det samma? (Spelar mycket civ5 fortfarande.)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag orkar aldrig riktigt med CIV trots att jag gillar spelet då turerna man får vänta och glo blir så olidigt långa efter att man spelat ett tag :/

Ambassadör
Xbox

Civ 2 är fortfarande bäst.


signatur

Jump in.

Medlem

@Hipshot: Civ 6 verkar bli bättre och bättre men tbh har Civ 4 och Civ 5 också varit på det viset, i början var de dålig men de blev allt bättre med expansionerna.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

@Hipshot: Civ 6 verkar bli bättre och bättre men tbh har Civ 4 och Civ 5 också varit på det viset, i början var de dålig men de blev allt bättre med expansionerna.

Verkligen, det krävdes expansioner, jag menar bara att så som 6an i grunden funkar, med distrikten, är lite, nja, gillar det inte haha. Bara till civ3 med Conquest och Play the world blev ju spelet mycket bättre (och fick multiplayer).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Verkligen, det krävdes expansioner, jag menar bara att så som 6an i grunden funkar, med distrikten, är lite, nja, gillar det inte haha. Bara till civ3 med Conquest och Play the world blev ju spelet mycket bättre (och fick multiplayer).

Gillar man inte grunden i Civ 6 så är det nog tveksamt om expansionen kan övertala en. Men för den som ser potential i konceptet så bygger den ut och gör det mer intressant att leka med.

Medlem

Heh, Skottland:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Tråddemonen
Testpilot

Välskriven och underhållande. Gillar verkligen Joakims vokabulär

Medlem

Men vart är Sverige?! Är ju snart fettisdagen, vi kunde ju ha blivit hedrade att få Moder Svea i Civ6!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@Tapiwen: Vi får nöja oss med stolta svenska achievements i Hearts of Iron IV.

Medlem

Eller spela Sverige i civ5 =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det tråkiga med CIV spelen är att AIn är så förbaskat in i bomben korkade. Att de sedan spammar deras jädra trade agreements och liknande till förbannelse när man sitter på allt de har att erbjuda and then some, och det enbart är negativt för dig att byta resurser med dem så de får några ädla saker de själva inte har stoppar dem inte att försöka om och om och om igen. Blir ju fullkomligt skogstokig!

Medlem
Skrivet av Pinnen:

@Tapiwen: Vi får nöja oss med stolta svenska achievements i Hearts of Iron IV.
https://i.redd.it/kpqt9r9v5i901.png

Den achievementen är den vackraste jag sett


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Men fortfarande ingen lösning för att kunna spela större kartor? Tycker fortfarande att största formatet som stöds känns ungefär som Mellerud till storleken...

Har provat att köra moddat med rejäla pjäser till kartor, men det blir ju istället spelbart senare när AI-rundorna tar ~10 minuter.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hej!
Har varit sugen på att testa Civ ett tag nu och funderar på vilket som är rekommenderat att prova som ny till serien. Är det nr 6 eller bör jag ta ett äldre?

Tack!

Medlem

@yoggi: Köp 5an eller 6an, med samtliga expansioner. De är lättast att sätta sig in i och är mer polerade än tidigare spel, och därtill fortfarande underhållande spel. Vissa skulle kanske säga att dessa är mer casual etc, men det är inget att bry sig om.

Medlem
Skrivet av yoggi:

Hej!
Har varit sugen på att testa Civ ett tag nu och funderar på vilket som är rekommenderat att prova som ny till serien. Är det nr 6 eller bör jag ta ett äldre?

Tack!

Som någon sa, 2an är bäst, men köp 5an


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Relik 📜
Skrivet av Hipshot:

Verkligen, det krävdes expansioner, jag menar bara att så som 6an i grunden funkar, med distrikten, är lite, nja, gillar det inte haha. Bara till civ3 med Conquest och Play the world blev ju spelet mycket bättre (och fick multiplayer).

Också svårt för disktrikten. Samt för manuella (begränsade) workers, blir ett jävla micrande. Tänker det kanske är vanesak, inte spelat så många rundor.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Zimpan:

Välskriven och underhållande. Gillar verkligen Joakims vokabulär

Nu blev jag hedrad. Tack så mycket!

1
Skriv svar