Grand Theft Auto V fortsätter att sälja galet bra

Robot
Grand Theft Auto V fortsätter att sälja galet bra

Fler än 90 miljoner exemplar sålda, där 15 miljoner av dem såldes under 2017.

#grand-theft-auto-v, #take-two


Medlem

Haha alltså, borde inte alla ha spelat det vid det här laget?

Nog för att det är bra men det är liksom inte det enda bra spelet som finns. Inte sålde Half-Life 2 15 miljoner exemplar år 2011. (visserligen PC-exklusivt) Fattar inte vad som händer här.

KoP
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Haha alltså, borde inte alla ha spelat det vid det här laget?

Nog för att det är bra men det är liksom inte det enda bra spelet som finns. Inte sålde Half-Life 2 15 miljoner exemplar år 2011. (visserligen PC-exklusivt) Fattar inte vad som händer här.

Kan tänka mig mig att HL2 sålde några extra kopior 2007 då The Orange Box där HL2 ingick släpptes till Xbox 360 och PS3.

Medlem

Tänk att de tjänar på GTA Online ännu mer än deras sålda mängder, helt galet. Men jag är en av dom som inte har köpt GTA V det räcker med Watch Dogs 2 för mig.

Geeks Gaming

Började lira online igen för någon vecka sedan, faktiskt väldigt kul! Såklart blir alla tolv år gamla så fort man startar det och ska skjuta allt och alla, men ibland så

Medlem

Usch för det där förbaskade onlineläget. 5 år sedan GTA 5 släpptes och vi kommer nog få vänta flera år till på GTA 6 nu när online delen tagit över serien. Känns inget skoj alls för mig som älskar singleplayer. Skulle önska att R* gjorde onlineläget separat från serien i en egen titel men det lär väl inte hända. RIP.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Backloggens befriare

Har haft det i flera år, men backloggen är tung...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Fattar inte vad som händer här.

Om jag får dra en gissning, Rockstars någorlunda kontinuerliga Online uppdateringar och dess marknadsföring håller säljandet vid liv, samt Streamers och populära Youtube kanaler får spelet att hålla sig fräscht, fast det inte är det. Jag är imponerad utav Rockstar. Ubisoft kör ju lite utav samma grej med sina spel, The Division, RainbowSix, GhostRecon, etc. Att försöka hålla spelen så aktuella så länge det går, eller i alla fall få folk att tro det.

Kommer dom göra likadant med RDR2? Isf, vad händer med GTAV Online? Klarar dom av båda, samt jobba med GTA6 samtidigt?

Medlem

Pollen saknar singelplay. Vilket jag spelar en gång i veckan, på måndagar.

Drar igång dessa fusk:
Slowmo aim *3
Super Jump
Moon Gravity

Terapi. Behöver inte stressen med online, har aldrig köpt ingame-valuta, de som gör det bidrar till problemet.

Medlem
Skrivet av nils45:

Om jag får dra en gissning, Rockstars någorlunda kontinuerliga Online uppdateringar och dess marknadsföring håller säljandet vid liv, samt Streamers och populära Youtube kanaler får spelet att hålla sig fräscht, fast det inte är det. Jag är imponerad utav Rockstar. Ubisoft kör ju lite utav samma grej med sina spel, The Division, RainbowSix, GhostRecon, etc. Att försöka hålla spelen så aktuella så länge det går, eller i alla fall få folk att tro det.

Kommer dom göra likadant med RDR2? Isf, vad händer med GTAV Online? Klarar dom av båda, samt jobba med GTA6 samtidigt?

Tveksamt hur det kommer bli faktiskt. Beror väl på hur det ser ut på utvecklingsfronten. Det var R* San Diego som gjorde RDR och R* North som gjorde GTA V. Om jag inte helt missminner mig är det båda studios tillsammans som gör RDR2. Det kan mycket väl vara så att R* North och R* San Diego är de som utvecklar olika spel, medans extra content och future development sker av någon annan R* Studio. Men med tanke på att North jobbar med RDR2 så är det nog ett tag kvar innan vi ser ett GTA VI, eftersom R* North är de som gjort samtliga spelen i GTA-serien.

R* North och R* San Diego verkar vara de bästa studios som Rockstar har, vilket bådar gott för RDR2, men det beror väl lite på vad North gör också...de kanske bara sitter och jobbar på en Online-del? Oavsett tror jag inte en GTA VI är på horisonten de närmsta 3-4 åren.

Medlem
Skrivet av Keima:

Tänk att de tjänar på GTA Online ännu mer än deras sålda mängder, helt galet. Men jag är en av dom som inte har köpt GTA V det räcker med Watch Dogs 2 för mig.

Men så kan du inte säga. Det är som att säga "Jag vill inte äta fläskfilé, bajs duger åt mig."

Missförstå mig rätt, jag tror jag är en av de få som tyckte om WD1, men WD2 var hemskt, storymässigt. DedSec gick från fräck hackergrupp till gnälliga mentala 12-åringar. Fredlig hackerkille (din karaktär) har inga problem med att meja ner folk med automatvapen, etc, etc. Så stora hål i storyn och logiken att de inte ens är kul. Aiden var trots allt en hitman/enforcer så att han hade ihjäl folk var mer logiskt, dock ej i mängden som spel tvingar dig ha ihjäl folk. Det som sög med Aiden var att han inte ens var en hacker, han kunde använda en smartphone, det var allt...

FM-guru
F.d. Sisyr

@Makkapakka: Tyckte både ettan och tvåan var ruttna vad gäller manus, men gameplaymässigt ligger tvåan ett par-tre hack över ettan. Är dock inget större fan av det heller, och skulle nog varken rekommendera ettan eller tvåan.

Medlem

Såg när Geeks eller vilka det var körde GTA och tänkte jag skulle prova online. Tji fick jag värre fuskspel får man leta efter. Kul när nån släpper ner 20st Boeingflygplan i huvet på en och sen spränger alla på kartan om och om igen. Blev så lack att jag övergav alla MP spel för tillfället och köpte Divinity 1 som jag lirar nu. Tvåan lirade jag förra året.

Medlem

Önskar att dom kunda släppa lite mer saker man kan göra i private. Gillar public också men det kräver nästan att man inte hamnar med ett gäng rövhattar. Då blir det bara kaos. På ett dåligt sätt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Så för oss som ser ut som frågetecken "?"

Vad exakt är det som tar spelaren till GTAV:O ?

Vad är det som lockar?

Medlem

@Makkapakka Din åsikt att watch dogs 2 är bajs jag tycker att det spelet erbjuder fler möjligheter att roa sig för en kort stund än vad gta v verkar göra.

Geeks Gaming

Har slutat köra online free roam och public races helt. Är mega pay2win nu och ska verkligen inte behöva vara så i en fullpris titel.

Medlem

Jag ser fram emot GTA 6 med VR i framtiden

Gnällkuk
Skrivet av Allexz:

Så för oss som ser ut som frågetecken "?"

Vad exakt är det som tar spelaren till GTAV:O ?

Vad är det som lockar?

En pervers förkärlek för att stirra på moln, softa i menyer och vänta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Folk som blivit bannade online som köper spelet igen?

Medlem

GTA v var riktigt jäkla bra. Online var kul också när man gjorde heists tillsammans. Men free roam är bedrövligt

Avstängd

Klockade cirka 800 timmar i online innan jag tröttnade helt och har nu inte lirat ett par månader.

Problemen var många, men PTW samt att man kan varena kvadratmillimeter av kartan gör att det blev långtråkigt.

By no means ett dåligt spel dock, GTA V's multiplayer satte en ny standard.

Medlem

@Bojkott:
Några % av de där miljonerna är helt säkert rebuys.

/HomieX


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

KoP
Medlem
Skrivet av Allexz:

Så för oss som ser ut som frågetecken "?"

Vad exakt är det som tar spelaren till GTAV:O ?

Vad är det som lockar?

Personligen så brukar jag göra en privat session med polarna och så ägnar vi åt oss att driva runt på kartan och göra stunts och annat roligt som resulterar i små roliga kortfilmer. Att lira ihop med andra spelare och bara åka runt och meja ner folk lockar inte.

Medlem

Själv spelar jag bara modden FiveM. Finns några riktigt fräna roleplayservrar där det inte är tillåtet att härja runt hur man vill som i GTA Online. Fler borde testa det, rekommenderas verkligen.

https://fivem.net/

Medlem

Så här får man väl inte tycka när alla verkar vara sektmedlemmar hos Rockstar men jag fattar inte vad folk anser med GTA V vara så sanslöst bra.
Jag blev smärre besviken på spelet faktiskt.
Snyggt och välproducerat jopp men that's it.
Jag finner tidigare delar i serien bra mycket roligare att spela helt klart.
Ex hade jag gärna sett en makeover på GTA Vice City fast med GTA V motorn det hade varit nått det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Sisyr: Jag gillade storyn i 1an, manuset var helt ok.
Avslutade inte ens tvåan.

@Tiggaren: Du kan stänga av så du inte tar skada under free-roaming. Det gjorde jag, sedan blev det spelbart. Dock fortfarande ingen höjdare om man PUGar.

Geeks Gaming

@Tiggaren: ibland får man tomtar på sitt lag så är spelet. Alla blir tolv år gamla I det, men är bara att söka ny session när det händer... Att köra med kompisar är dock riktigt kul!

Medlem

Online är ok om man fick spela på en egen session med polare om så önskas och då menar jag utan begränsning. PVE only!


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Kört en hel del via Fiveem, väldigt mycket roligare än vanilla online.
v3d voip, droger, rån och rp galenskap.

Bilaffärer, banker, ambulans, poliskår, mekaniker, taxi som är spelar styrda, fakturering, jobb, etc.

Allt jag alltid önskade i ett online läge i gta har fivem levererat.
Vanilla är ju bara en skitstorm av hackers och 12 åringar.

Och om jag skulle gissa så tror jag möjligheterna till dessa moddade servrar genom fivem är en stor anledning till varför spelet fortfarande säljer, lite annan spelgrupp som är intresserade.

1
Skriv svar