NVIDIA ska producera fler grafikkort

Robot
NVIDIA ska producera fler grafikkort

Så spelarna kan få tag på dem.

#Grafikkort, #NVIDIA


Medlem

Jag har inget direkt imot mining, men för i h*.
Släpp vissa grafikkorts serier med opencompute/cuda avstängt.

Så grymt surt at altcoins designas för att enbart grävas effektivt med grafikkort, för att folk inte tycker om asic miners.

Medlem

Hur ska detta hjälpa exakt? Kommer inte miners bara köpa upp dessa extrakort ändå och få kortprisen att öka ytterligare?

Medlem

@Barkbiten: Varför ökar det ytterligare om miners får tag i fler kort?

Medlem
Skrivet av xermalk:

Jag har inget direkt imot mining, men för i h*.
Släpp vissa grafikkorts serier med opencompute/cuda avstängt.

Så grymt surt at altcoins designas för att enbart grävas effektivt med grafikkort, för att folk inte tycker om asic miners.

Det beror på att att CPU och GPU är designade för olika saker. Alla CPUs är idag betydligt snabbare än GPUs dito men GPU har betydligt fler kärnor. De är helt enkelt bra på olika saker. Det är som att säga "varför designas inte Word att köras på GPU när dom är så mycket snabbare?". Det är typen av beräkningar som är avgörande här tillsammans med parallell exekvering. Gällande altcoins är hela poängen att lösningarna på problemen (som i princip är själva värdet) ska vara svårt, annars är det ju ren fiat och inflation skulle döda det direkt.

Medlem

@jOnÄTÄn: Efterfrågan kontra tillgång. Försäljare kan på så sätt trycka upp priserna och tjäna bra med pengar.

ELF
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Barkbiten: Varför ökar det ytterligare om miners får tag i fler kort?

Du vet....... efterfrågan........ aka bara för att de kan.....

Egentligen borde det ju vara tvärt om. Att priset minskar när efterfrågan ökar. För då finns det ju folk som vill köpa och tillräckligt många enheter kan säljas för att gå runt.

Vad jag vet så ökade inte vi priset på en av våra produkter som mer eller mindre direkt vid släpp sålde 3 ggr mer än vad som var beräknat.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Stackars, stackars NVIDIA. Hur har dem hanterat att återförsäljare höjt priserna? Min gissning är att man höjt inköpspriset i relation till rådande marknadssituation och skrattar hela vägen till banken.

Var ett bra tag sen NVIDIA började prata om specifika "mining-kort", har dessa släppts än? Tror knappast att dessa kort är lösningen på problemet då miners inte är särskilt lojala till valutan, när något nytt dyker upp vill man kunna sälja grafikkorten begagnat till ett hyfsat pris och mining-korten lär vara svårsålda.

Medlem

@ELF: Jag kan köpa att priset går upp om Nvidia skulle sänka sin produktionstakt men inte när de ökar. Tävlar miners om 1000 kort istället för 700 borde ju priset bli samma eller lägre per kort inte högre i alla fall.

Medlem

@didde: personen jag citerade tror att kortpriserna ökar mer pga att Nvidia gör fler kort. Tycker inte du det låter konstigt?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@didde: personen jag citerade tror att kortpriserna ökar mer pga att Nvidia gör fler kort. Tycker inte du det låter konstigt?

ELF jag dig svaret på varför jag tror det inte kommer minska iaf. Varför skulle de det? Det har inte minskat när försäljarna såg till att man fick köpa max 2 kort så varför skulle det minska för att nvidia gör fler kort som miners genast kommer köpa?

Medlem

Självklart kommer inte priset sänkas så länge stor efterfrågan och relativt låg tillgång kvarstår.

Även om nvidia pressar ut fler kort så kommer dom köpas upp på befintlig prislapp.
Inte förrän korten ligger och dammar på lager så kommer dom sänkas.

Medlem

@Barkbiten: Om priset ökar är det i alla fall inte på grund utav att det finns fler kort på marknaden.
Antagligen kommer inte detta göra att priserna sjunker. Men hade de gjort så många kort att inte ens miners kunde köpa alla hade priserna gått neråt.

1
Skriv svar